Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

ängeln83 skrev 2009-08-22 12:19:51 följande:
    Men SHIT, ska du ha med allt det där? Jag hade tänkt ta med typ 2 set o en overall, men då vill jag ju åka hem från BB så fort som möjligt *gillar inte sjukhus*, hoppas verkligen inte vi måste stanna kvar 3 veckor även denna gång. Ha ha, JA, du ÄR en SHOPAHOLIC Jag är nog mer begränsad i mina inköp, men så tröttnar jag också väldigt fort på kläderna.
    Allt ska inte med, haha, men mkt av det!

jag tröttnar med och därför köper jag en massa och säljer lika fort...

D och jag låg inne i en vecka och han var en kräkbebis... många byten och massa sjukhusbabykläder, usch. Nä, denna gång vil jag hem snabbt men OM jag tvingas stanna så ska han vara stajlad ner till tårna.

Var det Liams vikt som gjorde att ni fick stanna? För oss var det kejsarsnitt och Damien som blev sjuk, blodsockret var för lågt.
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-08-22 12:23:06 följande:
    jag kikade igen, och vet du, nu vet jag varför det är lite pyamas (enligt mig). Jag köpte dukatibyxa, dvs mctrycket nertill, det blev lite tuffare, hjulmönstret och tygkänslan är lite ovanligt för Molo i hjulprintet och det blir lite för mkt av det hela. Dukatibyxan kan man ha til röd vanlig tröja  tex, den står för sig själv, men hjulen är lite off...? bara en tanke....här är D med sitt set, det är snyggare med skor och keps till ute än just på denna bilden. Det är förstås många som tycker pyamas om det med. tröjan med jeans, kanonfint:
    haha, Damien ser verkligne uta at ha pyaamas på dne bilden med. Det är ofta helheten som avgör, ute är det riktigt coolt med snygga converse/Molokängopr och röd kepa till. Har dock ingen bild...

jaja, oavsett vilket - tycker DU att Molobyxa+tröja är tjusigt så spoelar det ingen roll vad andra tycker. Min familj avskyr Molo, min syster och mamma stör sig på priset tror jag så de säger aldrig att han är fint klädd....
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-08-22 12:28:35 följande:
    Godmorgon tjejer...jag har sovit tills NU! Det var skööönt men ändå blev jag inte av med den här hemska huvudvärken...har haft i tre dagar nu. Och magvärken sitter också i. Trötthet, yrsel m.m Alla symtom för en havandeskapsförgiftning men sjukhuset låter mig inte ens komma in för att kolla urinen o blodtrycket då de tycker det är för tidigt att visa dessa symtom i v.18...men enligt flera här på fl så är det inte alls för tidigt. Vad tror ni? Jag är mest rädd över huvudvärken o magvärken...det känns verkligen som att något inte stämmer här...Har riktigt starka smärtstillande som jag fick nu senast jag låg inlagd mot magvärken, det står på dom "får ej tas efter graviditetsvecka 20" nu är jag ju bara i v.18 men jag tvekar ändå mot att ta dom...vad tycker ni, förlamande huvudvärk o magvärk eller riskera fosterskador genom att ta de där jäkla tabletterna???? Känns som pest eller kolera ungefär...
    Ta inga tabletter utan rådgivning först!

Angående havandeskapsförgiftning så kan man inte få det så tidigt enligt mvc  - MEN - det kan ju vara något annat som  är fel, med dig eller bebis. Även jag ahr lite problem på sistone med trötthet bl a och ska kolla mina värden på mvc. Kan du inte skaffa tid dit?
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-08-22 12:30:11 följande:
    Ha ha Mja, han hade ju gulsot så han fick sola i 2 veckor, kunde inte hålla temperaturen så han fick ligga på värmemadrass, orkade inte äta själv så han fick sondmatas genom näsan. Allt var väl just för att han var för tidigt född. Det tråkiga var ju bara att han inte fick ha på sej kläder för första gången förens han var 2 veckor, han fick ligga där i sin blöja och solglasögon
    usch vad trist, men man får en rolig bild för ögonen med en bebis som solar! Och min bebbe som fick kopmatas varanan timme inne på specialavd på värmedyna, hans egna kläder tog snabbt slut så det blev sjukhusoutfits, gula alldeles för stora bodies, inga byxor hade de och Landstingets logga på. Nä, lillkilen ska få fina kläder han oavsett om vi är där en dag eller en vecka.

Tror du på för tidig födsel igen alltså eftersom du gissar på låg vikt?
  • Damien och Adrian
    Pimm skrev 2009-08-22 12:27:10 följande:
    Ja du har en poäng där! Tröjan i sej är jättesnygg till jeans. Vi har samma keps som ni fast en ljusgrå och en grön, den ljusgrå är fin till tröjan:) Från det ena till det andra så måste jag säja att dom kepsarna är outstanding:) Tack för tips!
    ja den grå är nog kanon till! Hpopas du ändå väljer att ha byxan till om DU gillar det, som sagt, jag är ju bara EN person med åsikt och inte tyckte jag det vara fult, jag bara funderade över just pyamasbiten. Jag är tokig i Molo så det dissar jag INTE!
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-08-22 12:35:51 följande:
    Jo tänkte ringa dit på måndag, hoppas min mvc-sköterska vill lyssna på mig...jag känner liksom att något inte stämmer! Det här är INTE normalt så som jag har det. Jag kan inte gå uppför trappan utan att sjunka ihop av magsmärta o yrsel...känner mig liksom höggravid nästan! Som att jag får förvärkar av minsta lilla o inte har någon energi, allt känns så tungt.På sjukhuset sa de att jag fick ta tabletterna, de är ju utskrivna till mig nu under graviditeten för bara några veckor sen. Men jag tvekar ändå...litar inte fullt på dom
    ta dem denna vecka då, men inte längre? Har du varit på UL så du vet exakta veckan du är i?

MVC SKA ta dig på allvar, det är de till för! Begär att få komma.
  • Damien och Adrian

nu ska jag plåta lite mer kläder... kikar väl in här snart igen för T är så trist, Fl är roligare.

• Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-22 12:51:46 följande:
    Jag började helt enkelt ta det lungt...jag är sån person som helt enkelt inte kan slappna av heller. Men sambon tog Nelly direkt då han kom hem på eftermiddagen. Och på dagarna tog jag och Nelly det lungt och for inte runt som dårar. Sen satt jag en städ dag i veckan och där i mellan gjorde jag inte ett smack. Det som blev ett uppvak för mig var att om han kommit tidigare så hade vi varit tvungna att ligga kvar på sjukhuset. Och nelly är en tvätt ´äkta mammagris så hon hade inte klarat flera nätter utan mamma. Så jag tog det lungt för hennes skulle med. Tror du måste hitta något som motiverar dig så du kan slappna av för ju mer du stressar upp dig ju värre blir det. kraam
    jag gissar att stress ligger bakom mina sd också. Sånt orsakar problem.Jag vågar inte chansa så jag sorterade ut kläder idag när Ängeln pratade BB! Höörö du du, packa med dig, vill du åka med bara strumps från Ullared??
    Jag har också köp massa där, kanonbra.   Men, packa åtminstone ett par favisar idag - det är en order. Du kanske ska ha bebis ikväll, det vet man aldrig...Jag har också massa sammandragningar - är dina tuffa? Jag har ganskla ofta, men lite småbesvärliga, jag vill inte gärna gå samtidigt ocuh viker mig ltie, men det är ju inte födslovärkar.då verkar bebis ha det bra iaf!
    Zvartaliljan skrev 2009-08-22 12:39:11 följande:
    huvudvärken, tröttheten o yrseln kan förklaras med anemi kanske - det fick jag med Maia fast först i slutet av graviditeten. Eftersom jag har Chrohns så har jag svårt för att ta upp vissa ämnen i kroppen så jag har ju järnbrist i vanliga fall o nu under graviditeten så kanske inte blutsaften hjälper tillräckligt...bara spekulerar lite...Magsmärtorna kanske är tarmarna som blivit klämda o de är ju irriterade i vanliga fall så kanske blir värre nu...fast med Maia mådde mina tarmar toppen, var inte dålig alls på hela tiden men alla graviditeter är väl olika
    har du förstoppning? Jag får hemska magsmärtor i tarmarna ibland, det är allt järn och ganska taskig mathållning för min del.. men din sjukdom gör väl att de har extrakoll? Du får helt enkelt be dem göra tester, det kan vara mkt som spökar, men behöver inte vara bebis eg. Och stressa av, yoga, ta pauser, promenera lät, sov midag, fika, läs en tidning...
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-08-22 12:57:02 följande:
    Tja..det enda som är säkert är att Molos poetry suit i stl 50 ska med och en hjälmmössa..Kanske borde köra lite Lindex/HM shopping till henne också som pyjamasar och sån`t. Jag ska faktiskt packa väskan under dagen eftersom jag har tänkt springa runt huset ikväll
    bra!
  • Damien och Adrian
    {#lang_emotions_money_mouth}JuliaochNelly skrev 2009-08-22 13:07:10 följande:
    är det någon som har koll på om väpnar luvan med duciat på utsidan och däckspår på insidan kommit i någon svensk shopp?
    nä inte sett då hade jag köpt den.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14