Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

ängeln83 skrev 2009-08-22 10:22:30 följande:
    Åååååh va du är gullig, jag tror dom hänger på flick. Dom tar 59 kr i frakt+exp avgift.
    va??? gud vad dyrt! 19 kr var det sist....
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-08-22 10:20:15 följande:
    näää hörrrniii jag sitter ju på två nya rainbow jackor som inte kommer passa hela vintern i ärmarna.. men jag äälskar dem ju men frågan är  rent ekonomiskt så bör jag väl sälja dem nu som nya :-S?????
    sälj en o behåll en?
  • Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-08-22 10:18:47 följande:
    hua du behöver iiingen vinteroverall alls ;) räcker med lurvisar jag looooovar det är för tjockt med annat på liten plutt :)
    Men Molos lurvisar är ju galet tunna? om jag lyfter up en bebbe i famnen i vinter och har en lurvis och sedan filt så räcker det? I bil, ja, i vagn med åkpåse kanske ja... men inte i famnen/sjal? Det blir ju ingen kropsvärme från mig heller, jag ahr ju vinterkläder själv.

Damien föddes i sept, han hade ingen lurv alls för jag hittade inga när jag väl upptäckt Molo, vi hade flera vinteroveraller, sprang på Lindex o köpte fleeceoverall och en vinteroverall o vi använde dem friskt.

allmänt om vintern här - Jag hade Molo vinteroverall på D från slutet dec början jan till mars typ. Vi bor i Skövde, det kan bli rätt kallt. *funderar*
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-08-22 10:44:46 följande:
    Nån som har tips på fina pytte kläder att stoppa i BB väskan? Letar som en tok men hittar inget. Lite tidigt att packa redan men denna gången ska jag vara mer förberedd, när Liam föddes hann vi inte packa ner nånting, det var rena rama turen att kamera råkade ligga i väskan
    Jag ska packa lite Lindexkläder stlk 50 jag shoppat, kollat under vår o sommar, de har lite fint nu med tyckte jag, fast det är roligare när man vet könet. Gillar at de kör omlottbody. Jag ahr också ett par ullaredbodiesleggins stlk 50, annars ett par Molo suitar stlk 50 och tips är IdaT de har prematur och stlk 50, mindre än de flesta andra danska. Roligare kläder med när man inte vet kön.
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-08-22 10:48:13 följande:
    Jag ska packa lite Lindexkläder stlk 50 jag shoppat, kollat under vår o sommar, de har lite fint nu med tyckte jag, fast det är roligare när man vet könet. Gillar at de kör omlottbody. Jag ahr också ett par ullaredbodiesleggins stlk 50, annars ett par Molo suitar stlk 50 och tips är IdaT de har prematur och stlk 50, mindre än de flesta andra danska. Roligare kläder med när man inte vet kön.
    jag ska packa mkt, jag låg inne med D i en vecka sist, så hellre för mkt än för lite... gillar inte lånkläderna de är fula och var för stora.
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-08-22 10:49:28 följande:
    Fast det blir nog lite väl stort.Liam hade ju storlek 40 när han föddes , hoppas iof att denna bebisen väger lite mer men större än 50 vågar jag inte köpa.
    definitivt IdaT, vissa webbshopar har prematur och de har ju 50.
  • Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2009-08-22 10:32:38 följande:
    Jobbigt när man är så trött. man behöver "tyvärr" inte så mycket tycker jag när de är så små. noel hade en lurvoverall och det räckte gott.
    en Molo? de är så himla tunna tycker jag...

kul å se dig igen här!
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-22 10:25:01 följande:
    Nelly föddes 24 november och hade följandefleece overall baby overall åkpåse till vagnen åkpåse till bilstolenoch mössor då såklart.Och det räkte gott och väl. Vi andvände mest fleece overall och åkpåse tex i vagnen blir det super varmt ändå.
    Vår åkpåse tycker jag är lite öppen uptill, den är sådär alltså. Men visst, i vagn behövs kanske inte så mkt mer, men jag vet inte hur mkt vagn det blir. Damien vägrade åka vagn så vi bar honom ofta eller åkte bil. Två motsatser - i bil behövs ju inget spec, när vi bär behövs vinteroverall. Man vet ju aldrig hur nästa bebis blir. Man kan avvakta förstås... men nästa bebis kanske man är tuffare mot, de får ligga o skrika?

jag märker att många hoppar vinteroverallerna, jag var väldigt inställd på sådana, eftersom D hade det. Får fundera, tack för alla tips.
  • Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2009-08-22 10:54:12 följande:
    Spännande! Hur lång inskolning är det?Ja, de är ju ute nästan hela dagarna på nya dagiset och det är ju så pass varmt så att inga "skyddskläder" används. En Lindex i början men sen Molos lurvjacka. När han var helt "fri" dvs inte i vagnen hade jag POP´s fleeceoverall med dubbla dragkedjor. Helt klart bäst!Tack förresten!
    pop o Lindex är ju lite varmare förstås. Jag hade igår en överläggning med m,ig själv och tänker sälja en molooverall til fördel för lindex, haha, det kan man inte tro om en mologalning sommig. Den är för tunn och upriktigt dagt tycker jag at lurvoveralerna inte är fina, jag älskar jackorna de är coola, men något i designen på overallerna stör mig. Och tunnheten. Så en åker iaf, en molo behåller jag, köpte väder väldigt dyrt. Ska köpa mer lurvjackor med andra ord. {#lang_emotions_dreamer}
  • Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-08-22 10:27:37 följande:
    men åhh :-d dåu är ju ssåååå smart tack sparar den största så kan alfred ha den nästa år pussss o tack
    Då räddar du ekonomiska samvetet med och får behålla en.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14