barnlöshetutredning part 2
Så, detta är fortsättningen på '
www.familjeliv.se/Forum-7-132/m42879362.html
får se om jag gjort rätt....
Så, detta är fortsättningen på '
www.familjeliv.se/Forum-7-132/m42879362.html
får se om jag gjort rätt....
Har Bim i morgon men hoppas så innerligt på att ingen mens kommer, samtidigt som det egentligen känns omöjligt att JAG skulle kunna vara gravid.
vi har kommit fram till att vi bara kan försöka oktober på hela hösten=(.. denna månaden får vi inte sexa innan för han ska lämna spermaprov sen pluggar han på distans och är borta både novembers och decembers ägglossning.
Hur gör man när man är mitt i en utredning då? kan de vänta lite med mediciner och behandling eller åker vi ut ur systemet och få börja om? Är livrädd för det nu.. kommer aldrg gå oktober när vi känner press att det är enda chansen=(
BIM +2, ingen mens. fast å andra sidan har jag oregelbunden mens så det behöver inte betyda nånting. I morgon får jag grav-test som jag har beställt.
S U S E N skrev 2009-09-04 18:37:21 följande:
Hej
Vi var ju hos läkaren förra torsdagen. Fick väl i våra ögon ganska positiva besked... Eller vad man ska säga.
Sambon hade lite för få sperma men dem som fanns var väldigt bra och precis som de skulle
Jag hade som jag redan innan misstänkte för lågt progrestrion så det kan ju vara anledningen till att det inte tagit sig. Det finns fel hos oss både men som läkaren sa bara vi får igång min ägglossning så finns det goda möjligheter :) Det känns så skönt att få höra. Så nu blir det pergokur nästa cykel så får vi hoppas på att det gör susen. Hoppet är på topp igen känns så skönt och väldigt inspirerande till att mysa till att ordentligt nästa månad :)
Håller en tumme, hemlighetsfull!
Lotie; Låter jobbigt! Min sambo jobbade borta en hel del innan, och missade en och annan ÄL, men det är inget att göra åt. Ni får mysa av och med kärlek när ni ses!
GreenGal; Hur går det?!
Susen: Så får du inte tänka, det önskar du väl inte ens din värsta fiende, ett missfall?! Har du stått ut dessa år, så står du ut lite till. Vi har försökt lika länge, sen Jan07.. Evigheter känns det som. Kanske det inte är meningen att vi ska få barn,jag ska jobba med dem, det är nog mer mitt kall.. Vill så klart inte ro på det jag säger, men får intala mig det....
Idag blir jag hemma från skolan, mår apa. plus att vi ska ta bort en av våra hundar idag, så vill vara hemma och ta det lugnt med henne. Uschlibuschli! Min lilla Emma.
Ha en fin dag/vecka allihopa!
- TAKE CARE -
neamange
Ja visst intalar man sig massa saker och sen inbillar man sig själv en liten stund att man tror på det man intalar sig när man igentligen inte tror på det ett skit....
Jobbigt med vovven din. Det gör du rätt i att umgås med henne idag. Vill inte ens tänka på när våran vovve ska försvinna. Är hon gammal är har hon blivit sjuk?