barnlöshetutredning part 2
Så, detta är fortsättningen på '
www.familjeliv.se/Forum-7-132/m42879362.html
får se om jag gjort rätt....
Så, detta är fortsättningen på '
www.familjeliv.se/Forum-7-132/m42879362.html
får se om jag gjort rätt....
Här står det still på alla håll o kanter. Jag har varit bortrest lite denna månaden och sen nu har jag visst ovanligt lång mens...så det har inte blivit så mycket "sånt" för oss i september. Men jag hoppas på att det blir lite mer nu i oktober. Tänkte köpa ÄL test denna månaden vilket jag inte gjort på ett tag nu. Jag vet ju ungefär när jag har ÄL o sen har jag bestämt mej för att försöka att inte tänka på att jag ska bli gravid. Dom säger ju att det kan hjälpa =) Här försöker man med allt =) Men inget hjälper =( Längre mens fick jag genom att inte tänka på det =)
24/9 fick mens
25/9 vanlig mens
26/9 vanlig mens
27/9 vanlig mens
28/9 ingen mens (brukar vara vanlig nu)
29/9 ingen mens (brukar vara sista dagen)
30/9 mens igen (brukar inte vara nåt)
1/10 mens
2/10 mens
helt lustigt alltså...blir knäpp på det här =(
Får vi hoppas att det tar sej denna gången hemlighetsfull. Om tillome han känner de på sej =)
Åh det står bara stilla mensen kom inatt en vecka för sent igen=( och de skulle skicka hem svaren om en vecka har gått två nu.=( Ingen läkartid förrän januari så långt borta..
Har funderat mycket på min misstanke om endometrios. De sa för ett år sen att om jag inte blivit gravid inom 6 månader så skulle jag få göra en titthål. Men sen blev jag ju gravid men fick missfall men nu har det gått ytterligare ett halvår. När jag ringde för utredning så nämnde jag detta att de lovat det och frågade om jag fick göra titthål snart då sa de att om det är en del av utredningen gör de det sen. men det kommer ju dröja evigheter innan jag får göra det. Så har ringt idag till kk de ringer upp halv elva igen. Så ska jag säga att de lovade mig titthål och jag vill göra den nu. Tycker inte ni med att jag borde få det? Någon annan som gjort titthål i sin utredning? Vet ni om man ska äta mediciner efter eller om man får försöka direkt igen?
Igår berättade min storasyster att de ska börja försöka på en till efter nästa sommar.. jag höll på att dö hon blir gravid på en dag har två barn redan. Hon tyckte jag skulle vänta å försöka tills dess så vi kunde få samtidigt blir så himla sur på henne jag sa att det kan jag inte planera har du väl märkt.. Då sa hon bara men man får ju tänka så mna inte är gravid en sommar. Alla kan inte det vi blir överlyckliga om vi överhuvudtaget blir gravida.
JAAA=))
Jag ringde och en en gång har de glömt oss. Mannens spermier var helt normala och de sa att han var fertil. Mina provsvar var inget stort avvikande men hon kunde inte säga exakt men sa det såg bra ut och att vi står uppskriva att få en kallelse snart och förmodligen tid i november redan=) Åhh Så det kan vända snabbt=)
De trodde det var nästa steg i utredningen eftersom allt detta var bra . men är nog väntetid på det ändå. men underbart att få en tid att se fram emot snart=)
S U S E N skrev 2009-09-28 15:28:08 följande:
Vad tråkigt annsedi!
Visst är det roligt med det där samlagsschemat... börjar bli lite små trött på det nu :)
hemlighetsfull 84 skrev 2009-10-07 19:20:34 följande:
ett tag sen jag var här nu....men... vi har fortfarande inte fått komma på utredning pga 2 årsgränsen. Men däremot har jag fått Pergotime!! En bit på väg, hoppas verkligen det kommer hjälpa!
Vi har väl inget uttalat schema så men försöker i alla fall varannan dag eftersom vi vet att sambon har få men bra spermier. var tredje dag känns alldeles för sällan och varje dag är jag rädd att det inte hunnit bildas tillräckligt många rackare.. :) vet inte riktigt hur det funkar men de säger väl det att de ska bli mys lite mer sällan när det är så eller har jag fått det om bakfoten?