• Svar på tråden barnlöshetutredning part 2
  • Hjärtat längtar

Vi har väntat flera månader på att få en tid till utredning och när de väl ringer säger de att man måste försökt i 2 år om man inte har fyllt 25!!!!!
    Så sjukt!
    Jag fyller snart 23, vi har vart gifta i 3 år och ihop i 7 år(ni kanske fattar att vi verkligen längtar efter barn)
    och så ska vi behöva vänta ½ år till innan utredning bara för att vi BARA har försökt 1½ år! Jag blir så arg och ledsen!
    kunde de inte sagt det tidigare så hade vi gått till privatklinik för längesen.

• hemlighetsfull 84
    Hjärtat längtar skrev 2009-09-09 16:02:33 följande:
    Vi har väntat flera månader på att få en tid till utredning och när de väl ringer säger de att man måste försökt i 2 år om man inte har fyllt 25!!!!! Så sjukt! Jag fyller snart 23, vi har vart gifta i 3 år och ihop i 7 år(ni kanske fattar att vi verkligen längtar efter barn) och så ska vi behöva vänta ½ år till innan utredning bara för att vi BARA har försökt 1½ år! Jag blir så arg och ledsen! kunde de inte sagt det tidigare så hade vi gått till privatklinik för längesen.
    Ja sånt är ju jätte tråkigt. Men ställde de er i kö nu då eller hur gjorde dem? Sa dem inget när du ringde dem förra gången? När man ringde första gången fick man svara på en massa frågor om hur länge man hade försökt och hur länge man levt i hop m.m. Vet att jag ringde och kollade efter 1 år om vi kunde få hjälp med då bad de oss återkomma för att ställa oss i kö när vi försökt i 1 1/2 år.
    Hur ska ni göra nu då? Ska ni vända er privat istället?
  • S U S E N
    neamange skrev 2009-09-08 07:11:45 följande:
    Håller en tumme, hemlighetsfull! Lotie; Låter jobbigt! Min sambo jobbade borta en hel del innan, och missade en och annan ÄL, men det är inget att göra åt. Ni får mysa av och med kärlek när ni ses! GreenGal; Hur går det?! Susen: Så får du inte tänka, det önskar du väl inte ens din värsta fiende, ett missfall?! Har du stått ut dessa år, så står du ut lite till. Vi har försökt lika länge, sen Jan07.. Evigheter känns det som. Kanske det inte är meningen att vi ska få barn,jag ska jobba med dem, det är nog mer mitt kall.. Vill så klart inte ro på det jag säger, men får intala mig det.... Idag blir jag hemma från skolan, mår apa. plus att vi ska ta bort en av våra hundar idag, så vill vara hemma och ta det lugnt med henne. Uschlibuschli! Min lilla Emma. Ha en fin dag/vecka allihopa! - TAKE CARE -
    Jag önskar ju givetvis INTE misfall. Det skulle ju förstöra mej totalt om jag äntligen blev gravid o sen fick misfall....men ovetandet om, om man kan bli gravid eller inte är ju fruktansvärt jobbigt....

Usch hur gick det för dej med vovven...jag kan absolut inte föreställa mej hur det skulle kännas om jag skulle behöva ta bort min vovve....

Kram
  • S U S E N
    Hjärtat längtar skrev 2009-09-09 16:02:33 följande:
    Vi har väntat flera månader på att få en tid till utredning och när de väl ringer säger de att man måste försökt i 2 år om man inte har fyllt 25!!!!! Så sjukt! Jag fyller snart 23, vi har vart gifta i 3 år och ihop i 7 år(ni kanske fattar att vi verkligen längtar efter barn) och så ska vi behöva vänta ½ år till innan utredning bara för att vi BARA har försökt 1½ år! Jag blir så arg och ledsen! kunde de inte sagt det tidigare så hade vi gått till privatklinik för längesen.
    Precis så sa dom till mej me...problemet är bara att när vi försökt i 2 år så sa dom till mej att dom ändå inte kan hjälpa mej att fullfölja min utredning förrän jag är 25. Jag har bara fått veta sånt jag redan visste...Att min cykel är på 32 dagar och att jag har ägglossning och att min sambos saker funkar som dom ska....det sista visste jag därför att han har redan 2 barn sedan tidigare....

Hoppas att allt löser sej =)
  • Hjärtat längtar

hemlighetsfull 84 skrev 2009-09-10 19:59:09 följande:

Ja sånt är ju jätte tråkigt. Men ställde de er i kö nu då eller hur gjorde dem? Sa dem inget när du ringde dem förra gången? När man ringde första gången fick man svara på en massa frågor om hur länge man hade försökt och hur länge man levt i hop m.m. Vet att jag ringde och kollade efter 1 år om vi kunde få hjälp med då bad de oss återkomma för att ställa oss i kö när vi försökt i 1 1/2 år.Hur ska ni göra nu då? Ska ni vända er privat istället?
    Nej, jag vet inte om vi ställdes i nån kö, det tror jag inte. Första gången jag ringde frågade de nästan ingenting bara tog mitt telefonnummer och sa att de skulle ringa om 1-2 månader. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, vi hoppas att vi får komma tidigare till en annan klinik som inte ligger så långt ifrån, men de säger alltid -ring om en månad igen. För dem har tydligen väldigt fullt upp.
    Hur länge har ni försökt då?
  • annsedi
    lotie skrev 2009-09-05 12:07:11 följande:
    vi har kommit fram till att vi bara kan försöka oktober på hela hösten=(.. denna månaden får vi inte sexa innan för han ska lämna spermaprov sen pluggar han på distans och är borta både novembers och decembers ägglossning. Hur gör man när man är mitt i en utredning då? kan de vänta lite med mediciner och behandling eller åker vi ut ur systemet och få börja om? Är livrädd för det nu.. kommer aldrg gå oktober när vi känner press att det är enda chansen=(
    Ni får göra som när mig man låg ute och jobbade?! Jag åkte till honom! 25 mil - enkel resa! :-P
  • neamange

var på KK i onsdags. Allt ser bra ut, gjorde vul, ser bra ut.. Min sambos ser bra ut.. Tog även cellprov. Men ett jävla tjat,om att jag kan gå ner i vikt, 5 kilo till att börja med. Jag kunde gått nånannanstanns och slippa betala 300 spänn, för att nån ska säga att jag är tjock. Jag blir så ledsen. Jag försöker, men har ingen vidare motivation, och den höjds inte efter det. Läkarjävel. Bara för att hon är så smal och har barn. Ledsen. tappat sugen helt.

Dessutom vet jag inte om jag är kär i min sambo längre. Jag vet ärligt inte. Och så går vi hos KK. Tar nånannans plats. Men jag vet ärligt inte vad jag ska göra. Någon som har erfarenhet av separationer?! Så från den ena skiten till den andra. Alltid är det nått.

Ska ringa KK första dagen på min nästa mens,och så ska de spola med kontrast och se så att inget motar de små liven..

men får se vad jag gjort av alla mina tankar tills dess.
    kanske är det så att det inte är vi, att det inte ska vara jag och han. och det är därför det inte blir några barn. Ska jag se det som ett tecken!?

hjälp!

mår inge bra som ni ser...

nog om mig.
    GreenGal, jävla skit BM du måste pratat med! Kunde dom väl ha sagt?!
    Arg man blir på sånt!! Du skällde på dem va?! Fan, sånt kan ju knäcka folk, som redan är sköra! usch!!

Härligt AnnSedi! om inte berget kommer till dig, får du ta dig till det!! :D

nu ska jag ut på läger med skolan, utanför Kinna. Sova i vindskydd, usch i denna kylan. Är inte pepp alls!

ta hand om er!

• annsedi
    neamange skrev 2009-09-14 10:55:38 följande:
    var på KK i onsdags. Allt ser bra ut, gjorde vul, ser bra ut.. Min sambos ser bra ut.. Tog även cellprov. Men ett jävla tjat,om att jag kan gå ner i vikt, 5 kilo till att börja med. Jag kunde gått nånannanstanns och slippa betala 300 spänn, för att nån ska säga att jag är tjock. Jag blir så ledsen. Jag försöker, men har ingen vidare motivation, och den höjds inte efter det. Läkarjävel. Bara för att hon är så smal och har barn. Ledsen. tappat sugen helt. Dessutom vet jag inte om jag är kär i min sambo längre. Jag vet ärligt inte. Och så går vi hos KK. Tar nånannans plats. Men jag vet ärligt inte vad jag ska göra. Någon som har erfarenhet av separationer?! Så från den ena skiten till den andra. Alltid är det nått.Ska ringa KK första dagen på min nästa mens,och så ska de spola med kontrast och se så att inget motar de små liven.. men får se vad jag gjort av alla mina tankar tills dess. kanske är det så att det inte är vi, att det inte ska vara jag och han. och det är därför det inte blir några barn. Ska jag se det som ett tecken!?hjälp! mår inge bra som ni ser...nog om mig.GreenGal, jävla skit BM du måste pratat med! Kunde dom väl ha sagt?! Arg man blir på sånt!! Du skällde på dem va?! Fan, sånt kan ju knäcka folk, som redan är sköra! usch!! Härligt AnnSedi! om inte berget kommer till dig, får du ta dig till det!! :Dnu ska jag ut på läger med skolan, utanför Kinna. Sova i vindskydd, usch i denna kylan. Är inte pepp alls! ta hand om er!
    neamange - Utan att veta särskilt mycket om dig så kan jag tänka mig att situationen ni befinner er i kan få dig att tvivla på dina känslor! Jag känner igen det själv... Man är SÅ inne i det här med "förökandet" så man glömmer av varför man gör det! För ni vill väl ha barn för att ni tycker om varandra?! Under mina två Pergokurer har vi haft sex varannan dag - varesig vi vill eller inte! Upphetsande så man nästan smäller av! Man tar ju själv, mer eller mindre omedvetet, på sig skulden för att det inte blir någon bebis... Och då är det väl inte ett dugg konstigt ifall känslorna svalnar?! Tänk efter varför ni ville ha barn från början! Försök hitta på saker som får dig att må bra - helst ihop med din man... Lycka till.
  • hemlighetsfull 84

Jag tror som annsedi. Man är inne i allt och blir besviken månad efter månad och så glömmer man bort varandra mitt i allt. Har inte ni precis flyttat också? Det bruka svalna av känslorna i vårt förhållande här hemma och mitt i allt det så ska man mer eller tvinga sig att mysa vid rätt tidpunkter. 2 månader sen vi flyttade och nu börjar ordna till sig igen. Man börjar prata lite mer och så vidare. Är ni inte inne i någon svacka precis nu? Vet din sambo hur du känner?

• hemlighetsfull 84
    Hjärtat längtar skrev 2009-09-13 23:30:11 följande:
    hemlighetsfull 84 skrev 2009-09-10 19:59:09 följande: Nej, jag vet inte om vi ställdes i nån kö, det tror jag inte. Första gången jag ringde frågade de nästan ingenting bara tog mitt telefonnummer och sa att de skulle ringa om 1-2 månader. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, vi hoppas att vi får komma tidigare till en annan klinik som inte ligger så långt ifrån, men de säger alltid -ring om en månad igen. För dem har tydligen väldigt fullt upp. Hur länge har ni försökt då?
    I maj hade vi försökt i 2 år. Ja det förstår jag att de andra klinikerna har fullt upp ifall kk inte tar emot någon... Jag ska hålla tummarna för att ni får tid snart :)
Svar på tråden barnlöshetutredning part 2