barnlöshetutredning part 2
Så, detta är fortsättningen på '
www.familjeliv.se/Forum-7-132/m42879362.html
får se om jag gjort rätt....
Så, detta är fortsättningen på '
www.familjeliv.se/Forum-7-132/m42879362.html
får se om jag gjort rätt....
Efter 1 ½ timme kom de på att de hade glömt bort mig.=( Men nu har jag iaf lämnat blodprov och urinprov. Nästa vecka skickar de hem både mitt och mannens svar sen blir vi inte kallade till första mötet förrän i januari..en hel evighet är det..Men pga att mannen är borta november december kan vi inte försöka förrän i januari men kommer ju ta tid om det blir tabletter eller titthål sen..så kär nog dröja innan det blir barn...därför har
Vi har nu planerat in en resa på två månader i februari-mars till New york , Hawaii, nya zeeland och Malaysia så vi ska tänka på nåt annat och göra drömresan innan barnen (om det nu blir några)eftersom det stå stilla nu. Känns jätte roligt att få göra det tillsammans och både är färdigpluggade då med så blir en paus innan jobblivet. Så i värmen där borta hoppas jag vi ska kunna göra barn när vi inte är "stressade" =)man måste fortsätta leva...fast det känns som att livet har stått stilla i ett år nu...
En fråga bara hur räknar ni om ni missar att försöka en månad räknar ni inte med den i den totala försökstiden..eller är det en fördel eller nackdel att räkna med den i sjukhusvärlden?
Är idag på dag 22 efter avslutad Pergokur nr 2. Än så länge ingen mens... Gjorde grav.test igår och det visade negativt. Min läkare vill att man hör av sig när man fått mens eller tre veckor efter kuren... Jag får väl ringa honom. Vet inte om jag vågar hoppas?! Man blir ju så besviken...
Idag fick jag min mens...på dag 33...usch det är så lessamt...
Men vi får kämpa på allihop =)
Färgade flytningar... Då kommer mensen imorgon (självklart eftersom jag har heldag i skogen med hundklubben!)... Kan jag då inte få ha åtminstone EN period utan att ha sån he-vetes mensvärk?!?!?! Värken påverkar mig i vanliga fall och ännu mer nu när besvikelsen blir större för varje månad...
Hej!
Här står det stilla väntar på provresultatet av blodprov och spermaprov som de skulle skicka hem denna veckan...
Ni som fått svar står det bara massa krimskrams eller har de skrivit exakt vad som är fel.?
Vad har ni haft för fel om det är spermierna som de e fel på?
Blir det alltid IVF om det är fel på killens spermier eller kan man göra något åt det? Hur lång kö är det på ivf?
Vad ska man hoppas på att det är fel på proverna å det lätt kan lösas med någon medicin eller att allt e bra men vi ändåså inte kan få barn?
Hej alla!
Hur går det för er i höstvädret?
Hej hej
Här var det förhoppningsvis äl igår så vi mös till att. får se om jag kan få sambon på humör ikväll igen han verkar svårflörtad för en gång skull..... När han inte ska vara det hmmm...
Annars var han lite gullig i måndags och sa att jag har starka föraningar om att det kommer ta sig denna månaden... Det brukar han inte säga bara så där rakt ut så vi får väl hoppas på att han har rätt...
Hur går det för er susen?