• Erika89

För tidigt född?

Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?

Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.

• Svar på tråden För tidigt född?
  • smurfan0

Min dotter föddes i vecka 27+5 den 6/5 och vägde 1119 gram och var 36 centimeter lång. Nu har vi varit på sjukhus i 9,5 vecka och snart är vi utskrivna =). Vi är hemma på permis nu =)

2398 gram nu =)

• Erika89

flickan08, nä du, det vet jag inte vad det är! Förklarning, tack!

Ängelndennis: Ja, jag läste ¨på din sida att ni mist en son redan, jag beklagar! Skönt dock att det gick bra med Seb! Ja, den där jäklarns moderkakan alltså..

Favvojonna: hur gick det för er då? var ni kvar länge på neo och så? :)

• Erika89

smurfan0: Grattis till flickan! Skönt att vara hemma va? Hur går det med maten för henne då? Ammar hon eller?

• MayasMamma08
    Erika89 skrev 2009-07-13 21:32:13 följande:
    flickan08, nä du, det vet jag inte vad det är! Förklarning, tack! Ängelndennis: Ja, jag läste ¨på din sida att ni mist en son redan, jag beklagar! Skönt dock att det gick bra med Seb! Ja, den där jäklarns moderkakan alltså.. Favvojonna: hur gick det för er då? var ni kvar länge på neo och så? :)
    Vet inte hur jag ska förklara och fick ingen hjälp från sambon heller
    Det är iaf att barnet inte får tillräckligt med syre, men eftersom min mage växte normalt och allt annat va normalt så märkte de det när moderkakan kom ut.
  • Liddi

Hoppar in här Alexander kom 6v och 5 dagar för tidigt. vägde 2920g 49cm Nu är han 5 mån och väger runt 5,5 kg. Ingen vet varför han kom tidigt det bara satte igång.

• FavvoJonna

Det har gått jättebra. Vi var kvar på neo i 6 veckor, o han ammas o går spikrakt uppåt i vikt ;)

• Frila2

Vi fick en liten tjej precis innan julafton i v 28+4. Hon vägde 930 g och var  37 cm lång. Nu är hon nästan 7 månader och väger 5700 g.

Hon var 9 veckor på sjukhus innan hon kom hem. Hon kom dessutom hem utan vara sig sond eller syrgas och hon vägde 2050 g när hon kom hem.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Proletariatet

Jag har en dotter född i v.24+1, 615 gram och 29,5 cm lång, hon är idag en viljestark, glad och frisk tjej som fyller tre år i november!
    Sedan har jag en son född i v.35+1 han vägde 2475 och var 46 cm lång, han föddes i april -08.
    TS: Vi har också legat på 69:an, 7 veckor med dottern och 5 dagar med sonen

• Liddi
    Frila2 skrev 2009-07-14 17:59:25 följande:
    Vi fick en liten tjej precis innan julafton i v 28+4. Hon vägde 930 g och var  37 cm lång. Nu är hon nästan 7 månader och väger 5700 g. Hon var 9 veckor på sjukhus innan hon kom hem. Hon kom dessutom hem utan vara sig sond eller syrgas och hon vägde 2050 g när hon kom hem.
    Oj nu har hon kommit ikapp Lex Och korrigerat är de ju jämnåriga. Hur lång är hon?
  • Frila2
    mills skrev 2009-07-14 19:51:43 följande:
    Oj nu har hon kommit ikapp Lex Och korrigerat är de ju jämnåriga. Hur lång är hon?
    Ha, äntligen! Hon är 59,5 cm lång. Jag tyckte att sköterskan skulle låtsas se 0,5 cm till så det blir 60 men nej... Hur lång är Lex nu då?
    For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
Svar på tråden För tidigt född?