För tidigt född?
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Min dotter föddes i vecka 27+5 den 6/5 och vägde 1119 gram och var 36 centimeter lång. Nu har vi varit på sjukhus i 9,5 vecka och snart är vi utskrivna =). Vi är hemma på permis nu =)
2398 gram nu =)
flickan08, nä du, det vet jag inte vad det är! Förklarning, tack!
Ängelndennis: Ja, jag läste ¨på din sida att ni mist en son redan, jag beklagar! Skönt dock att det gick bra med Seb! Ja, den där jäklarns moderkakan alltså..
Favvojonna: hur gick det för er då? var ni kvar länge på neo och så? :)
smurfan0: Grattis till flickan! Skönt att vara hemma va?
Hur går det med maten för henne då? Ammar hon eller?
Hoppar in här
Alexander kom 6v och 5 dagar för tidigt. vägde 2920g 49cm Nu är han 5 mån och väger runt 5,5 kg. Ingen vet varför han kom tidigt det bara satte igång.
Det har gått jättebra. Vi var kvar på neo i 6 veckor, o han ammas o går spikrakt uppåt i vikt ;)
Vi fick en liten tjej precis innan julafton i v 28+4. Hon vägde 930 g och var 37 cm lång. Nu är hon nästan 7 månader och väger 5700 g.
Hon var 9 veckor på sjukhus innan hon kom hem. Hon kom dessutom hem utan vara sig sond eller syrgas och hon vägde 2050 g när hon kom hem.
Jag har en dotter född i v.24+1, 615 gram och 29,5 cm lång, hon är idag en viljestark, glad och frisk tjej som fyller tre år i november!
Sedan har jag en son född i v.35+1 han vägde 2475 och var 46 cm lång, han föddes i april -08.
TS: Vi har också legat på 69:an, 7 veckor med dottern och 5 dagar med sonen