För tidigt född?
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
pindile: ja, sant, med sonden var det riktigt drygt att ta upp och ner hela tiden. Jag tror att det är som du säger här också, att hon behöver närheten.. det lättaste är väl att ha henne i sängen nu i början!
ja jag tror det, iaf ett tag framåt....prematurerna blir ju ofta i mer behov också av att vara nära....
ja, jag var ju inte så himla tidig heller, v29, men han var rätt stor, 1695 gr...
men denna gång var det fantastiskt att få uppleva ett "normalt" sätt att få barn..
ja, vi stannade 5 veckor på neo, och hade vård i hemmet i 2 veckor till efter det...det blev så att man til slut kände sig hemma där....grät tom en skvätt på väg ner för hissen....konstigt, men så kände jag faktiskt...konstigt va fort man anpassar sig.
nu när jag ser filmen min mamma spelade in på sjukhuset på mig när jag byter blöja på Leon och sondmatar honom, fattar jag inte hur det kunde se så naturligt ut, som om jag aldrig gjort nåt annat än vårdat ett prematur barn liksom....
ja, exakt så kändes det...somom man knappt vågade ta i barnet utan att be om lov...
det blev ju bättre de sista 2 veckorna, då hade vi ju honom på rummet hela dagarna och nätterna, var bara på ronden som vi lämnade in honom i ett rum med de andra barnen....då kunde man liksom slappna av lite mer och känna att man faktiskt blivit mamma....
och, sonden var man ju så van vid att jag iaf var rädd att han inte skulle få i sig tillräckligt då man var van att bara "trycka" ner det han skulle ha liksom....