För tidigt född?
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
nej jag hade birgitta som kom hem till oss, henne gillade vi jättemkt, sen var det dom som var mindre bra...
vad kom det sig att ni va så länge på BB, oss kastade dom nästan bokstavligt talat ut, fast det inte fanns plats inne på neo och vi fick dela rummet med en annan familj och dra in vår säng på dagavdelningen på nätterna.....
jaha, ja vi hade cornelia som kontatperson, men hade ju mkt mer kontakt med birgitta....hon var lite speciell men tyckte ändå om henne...
nu är det ju ett par år sen så vi kan ha stött på olika folk ju...
vi gav ju nan till prematurer tills han "skulle varit född", sen övergick vi till semper för små barn, tyckte den var mkt bättre, han hade även mkt problem med magen pga järntillskottet han fick, så vi var tvugna o köpa "den där dyra sempervällingen mot hårda magar på apoteket" (glömt va den hette) fy tusan, han drack nästan 3 såna paket i veckan och de kostade nästa 100 lapen st....då önskade man att man kunde amma istället för att slippa de utgifterna...
Leon spydde också väldigt mkt, varje ggn han ätit och det gjorde han rätt länge...är han 4 mån korr ålder eller sen han föddes?? vi fick vara väldigt nog ed att rapa honom, ofta mer än en ggn medans han åt, det hjälpte lite o han spydde inte lika mkt då som innan iaf...
jaha, har också hört att messmör e bra...blir ju mkt billigare också än de på apoteket....
va skönt att ni fått sova, det kan man behöva efter att haft ett prem. barn...det är ju inte direkt som att få en liten på vanligt sätt ju...
jag började nog inte med semp 2 föränn han var 4 mån korr ålder, alltså han skulle vart född 7 nov, så vi gav honom det först i mars....visste inte att man kunde börja tidigare, jag väntade med allt liksom tills han "skulle varit si o så gammal"....men d e ju sköt om man slipper räkna om hela tiden...
Mina tvilling pojkar kom v.27! 6/6-2007 =)