För tidigt född?
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Parven: åh fy! Tråkigt att det var jobbigt med båda grav. Förstår om du oroar dig för att få en till jobbig graviditet om ni väljer att skaffa en till! Men ni kom ju ändå hem ganska fort, vi kom hem på permis första gången efter 3 veckor på neo, sonden åkte ut på hennes 1 månaders dag men nu vill hon inte äta som hon ska istället... Så vi får väl se om sonden kommer tillbaka.
Igår var vi i alla fall in till sjukan och Junie fick blod som ska göra att hon blir lite piggare (hoppas vi). Än så länge har jag inte märkt så mycket..
Johan80: ooh, hoppas dom kan stanna upp det så att den lille inte kommer så tidigt! och om h*n ändå gör det önskar jag er lycka till! Hur känner du dig?
Frila2
Varför har du såna restriktioner?
Jag har 2 stycken för tidigt födda. Min minsta tjej föddes 4 veckor för tidigt 2225 gram och 41 cm. Behövde inte ligga på neo och 2 dagar på BB.
Sen kom lilleman. 8 veckor för tidigt 1740 gram och 42½ cm. 12 dagar på neo. Sen hemsjukvård i 3 veckor med sond.
Min dotter var tillväxtreducerad därför var hon så liten när hon föddes.
Vattnet gick spontant båda gångerna.
tjoho! Vi blev utskrivna från sjukan idag och Junie hade gått upp nästan 100 g på 2 dagar!
vad är 69an ?...verkar som alla var där
min son föddes i vecka 26+6. fick ligga kvar på sjukhuset i 3 månader. det var kämpigt kan jag lova. han har blivit opererad,haft blodförgiftning och haft ett svårt magsår. men sen han kom hem från sjukhuset så har allt varit prima:) ( han är dessutom 4 år nu)