För tidigt född?
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Futurum nobis est skrev 2009-07-16 17:28:41 följande:
Jag födde en liten Molly 081231 pga havandeskapsförgiftning. Jag fick preklamsi en svår form av havandeskapsförgitning med krampanfall. Hon var tillväxthämmad pga havandeskapsförgitningen och vägde 1590 gr och var 42 cm lång. I början av juni vägde hon 6460 gr och var 62 cm lång....Hon mådde bra, det var jag som var riktigt sjuk. Vi lång nästan 1 månad på neo.
Molly kom 6 veckor och 2 dagar för tidigt.
erika 89:
tackar som frågar. det är inte synd om oss killar men vi blir lätt bortglömda.
jag gick en terapisväng på stan idag (var tvungen att få lite distans).
hittade lite prematurkläder. minsta 40 hmm inte så stort. men tydligen stort nog.
hittade ett par tok söta sockor, typ en halv tumme.
frun ultraljudad igen idag, ingen skillnad från i måndags 12mm livmodertapp, hon fortsätter med småsammandragningar som hon själv knappt känner men ctg ser.
dock känner hon direkt när hon är uppe och går till toan att det händer saker när hon stått upp.
blir väl liggandes ett gäng dygn till.
annars mår bebben och mamma bra.
johan
Tack hörrni!
Känns så himla skönt att vara hemma och jag känner mig inte alls lika orolig för amningen och sånt, man hade sådan press på sig tidigare när vi åkte och vägde varannan dag.
Va kul också att vi är så många som varit på 69'an!
Ansluter mig till tråden. Fick en pojk i v 31+4 den 24/2 i år. BF var 23/4.... vi låg på möndals neo mesta tiden men är född på östra i Göteborg.
Johan 80: Skönt att det rullar på för er och att de mår bra båda två
Hoppas er lilla vill stanna där ett tag till. Måste vara jobbigt för din fru/sambo att vara sängliggande?
Trollet Ludenben skrev 2009-07-16 21:12:40 följande: