• Mamma 2b

Säger du "negerboll"?

Ja jag kände att det vore på sin plats att få lite klarhet, svart på vitt, att det inte är okej på något som helst sätt att gå in på fiket och be om en "negerboll".

Kom igen nu, det här är år 2009, inte 1984... !

♥ Bebisförsök nr enmiljonåttionio ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll"?
  • Elsans
    LilaRos skrev 2009-07-13 09:56:51 följande:
    Alla mörkhyade jag träffat har kallat sigsjälva för neger.
    Ok, och det kan inte vara nån form att ironi då? Ja menar jag kan viska grejer till sambon typ kolla musslorna, kolla negrarna men det är ju på SKÄMT och ingenting jag skulle säga till nån som inte visste att ajg skämtade men för sambon är det ett så uppenbart SKÄMT. Om en mörkhyad kallar sig för neger så måste det ju vara ett skämt?? elelr så fattar h*n inte innebörden av det.
  • Guldrosen

Har alltid sagt chokladboll och kommer att fortsätta med det. Det är ju choklad i bollarna... eller!?

• Mannehkunda

Nej, jag slutade med det när jag var liten, om jag ens börjat. Jag har aldrig hört det i min omgivning, hade många vettiga människor omkring mig.

Jag har nog aldrig hört en svart benämna sig som neger, det skulle ju vara lite tragiskt. Ni som säger att "alla svarta ni känner säger det", är de möjligtvis adopterade? Födda i Sverige? Den enda svarta familjen i byn(då skulle jag nog inte ha styrkan att tjafsa emot så mycket iaf)?

Jag kan inte tänka mig att en afroamerikan eller västafrikan med självrespekt skulle nedvärdera sig själv så.

• puss
    LilaRos skrev 2009-07-13 09:56:51 följande:
    Alla mörkhyade jag träffat har kallat sigsjälva för neger.
    tänk att det finns dumskallar överallt.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Apmor2

neger betyder svart, det är väl därför bollarna heter så.. att associera ett bakverk med en människa är väl mer förolämpande, än att bakverket heter svartboll. eller?

• puss
    Apmor2 skrev 2009-07-13 10:24:52 följande:
    neger betyder svart, det är väl därför bollarna heter så.. att associera ett bakverk med en människa är väl mer förolämpande, än att bakverket heter svartboll. eller?
    javisst!! cholkadbollar är ju svarta, det vet ju alla

*öh*
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • TyskMamma

Tänk om svenska regeringen skulle "komma på" att "nu heter det inte jude längre utan anka, och religonen heter inte judendom längre utan Ankenism för det är mycket bättre." Vilket ramaskri det hade blivit! .... eller , hade det det? Svenskarna verkar ju kapitulera för all tvång när regeringen störtar in och förgriper sig på det svenska språket utan anledning.

• Mannehkunda
    Apmor2 skrev 2009-07-13 10:24:52 följande:
    Bor vi i spanien/portugal?
  • Verkligen

Jag säger negerboll. Struntar faktiskt i om nån tar illa vid sig.

♥ BF 18 November 2009 ♥
Svar på tråden Säger du "negerboll"?