• Mamma 2b

Säger du "negerboll"?

Ja jag kände att det vore på sin plats att få lite klarhet, svart på vitt, att det inte är okej på något som helst sätt att gå in på fiket och be om en "negerboll".

Kom igen nu, det här är år 2009, inte 1984... !

♥ Bebisförsök nr enmiljonåttionio ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll"?
  • FridaochNisse

Jag säger negerbulle.. =) Inget rasistiskt med det...

• Busmusen
    Mattean skrev 2009-07-13 08:39:00 följande:
    Negerboll och känner jag den som står i kassan brukar jag beställa en "negerboll och en caffeblatte" hehe
    Vad skabbigt!
  • zanna80
    Busmusen skrev 2009-07-13 08:45:37 följande:
    Vad skabbigt!
    ..och väldigt WT!
  • yoana

Hell no, men jag är uppvuxen på 90-talet så det känns inte naturligt för mig att säga negerboll plus att jag tycker det låter otroligt fult.

• FannyGioia
    Negerboll och känner jag den som står i kassan brukar jag beställa en "negerboll och en caffeblatte" hehe
    Hoppas att du skämtar.
  • FridaochNisse
    Haha den var ganska bra! Lite grov men bra! hehe ;)
  • Engelvinge

Hmm...kanske inte så 2009 som man skulle kunna tro om man ser svaren från röstningarna...bara 35% säger solklart nej.

Jag säger ja.

• Midwinter
    Jag säger negerbulle. Förstår inte det hemska med detta. När jag nämner negerbulle så är det just det jag menar - en kaka. Inte kopplar jag ihop det med mörkhyade (negrar) eller rasism

hehe
Svar på tråden Säger du "negerboll"?