• Mamma 2b

Säger du "negerboll"?

Ja jag kände att det vore på sin plats att få lite klarhet, svart på vitt, att det inte är okej på något som helst sätt att gå in på fiket och be om en "negerboll".

Kom igen nu, det här är år 2009, inte 1984... !

♥ Bebisförsök nr enmiljonåttionio ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll"?
  • TantaLoran

ckoklad boll kallar jag dem med havregryn i. när jag var liten hörde jag utrycket negerboll, och min sambo vill järna säga det, men mina barn förstår bättre.

• LilaRos
    FannyGioia skrev 2009-07-13 09:17:45 följande:
    Menar du att ordet "vit" är laddat av förtryck? Översätt vitlök till engelska så blir det dessutom något helt annat.
    Varken vit eller svart är laddat.

Neger är inte laddat med nigger är!
  • mammamaddis

jag säger chockladboll när jag e på fik ok så annars blire negerboll :P

varför ska inte jag få säga negerboll när man få säga vitlök vitkål mm :D hihi

• moonweb
    Trynträ skrev 2009-07-13 09:22:35 följande:
    Man kan ju ha pärlsocker på istället för kokos. Vad kallar du det då?
    Det har vi aldrig, men skulle vi ha det så skulle vi antagligen kalla dem kokosbollar ändå, av gammal vana. I västa fall får vi väl anstränga oss och säga chokladbollar eller "kokosbollar utan kokos, men med pärlsocker på istället". Big deal...
  • TyskMamma

Jag säger också negerbollar p.g.a. av jag bor i Tyskland och tyskarna inte har tid att gnälla över sådana tramsigheter.
    Dessutom har de godisar som heter "Negerküsse"(=negerkyssar) så varför ska man ojja sig så över negerbollen? Så länge inte de tyska godisarna byts om till chockladkyssar så säger jag negerboll också.
    Här är färgen brun mer diskriminerande än svart p.g.a. att fascisterna hade bruna skjortor på sig(se 1933- 45!)
    Jag hade däremot en kompis som var mycket "brun" av sig och ropade högt och tydligt "Nämen titta Linda! Negrerna får gå ut idag! Alldeles själva!"
    Då sa jag faktiskt till honom att lägga ner.
    Jag ser riktig rasism och inget sånt jävla trams!

• Elsans
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-13 09:26:30 följande:
    Jasså, denna diskusion har väckts till liv igen?? Det har diskuterats detta så länge jag vart medlem på fl, sen 2005. Tröttnar ni aldrig??
    Precis vad jag tänkte skriva. snark!

och neeej, det är inte ok att säga negerboll och NEEEj det går inte att jämföra med att säga finska pinnar. snark!
  • Zimlis

Jag är under omskolning Säger ff negerboll hemma lite då och då, men aldrig ibland folk - då är det chokladboll.

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • Lebowski
    TyskMamma skrev 2009-07-13 09:42:15 följande:
    Jag säger också negerbollar p.g.a. av jag bor i Tyskland och tyskarna inte har tid att gnälla över sådana tramsigheter. Dessutom har de godisar som heter "Negerküsse"(=negerkyssar) så varför ska man ojja sig så över negerbollen? Så länge inte de tyska godisarna byts om till chockladkyssar så säger jag negerboll också. Här är färgen brun mer diskriminerande än svart p.g.a. att fascisterna hade bruna skjortor på sig(se 1933- 45!) Jag hade däremot en kompis som var mycket "brun" av sig och ropade högt och tydligt "Nämen titta Linda! Negrerna får gå ut idag! Alldeles själva!" Då sa jag faktiskt till honom att lägga ner. Jag ser riktig rasism och inget sånt jävla trams!
    Vi hade negerkyssar här också. =)
  • TereseA
    LilaRos skrev 2009-07-13 09:39:04 följande:
    Varken vit eller svart är laddat. Neger är inte laddat med nigger är!
    inte laddat..dummaste jag hört..Ingen jag känner tycker om att bli kallad det.
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Säger du "negerboll"?