Säger du "negerboll"?
Ja jag kände att det vore på sin plats att få lite klarhet, svart på vitt, att det inte är okej på något som helst sätt att gå in på fiket och be om en "negerboll".
Kom igen nu, det här är år 2009, inte 1984... !
Ja jag kände att det vore på sin plats att få lite klarhet, svart på vitt, att det inte är okej på något som helst sätt att gå in på fiket och be om en "negerboll".
Kom igen nu, det här är år 2009, inte 1984... !
Nej säger kokosboll eller chokladboll & har alltid gjort
ckoklad boll kallar jag dem med havregryn i. när jag var liten hörde jag utrycket negerboll, och min sambo vill järna säga det, men mina barn förstår bättre.
jag säger chockladboll när jag e på fik ok så annars blire negerboll :P
varför ska inte jag få säga negerboll när man få säga vitlök vitkål mm :D hihi
Jag säger också negerbollar p.g.a. av jag bor i Tyskland och tyskarna inte har tid att gnälla över sådana tramsigheter.
Dessutom har de godisar som heter "Negerküsse"(=negerkyssar) så varför ska man ojja sig så över negerbollen? Så länge inte de tyska godisarna byts om till chockladkyssar så säger jag negerboll också.
Här är färgen brun mer diskriminerande än svart p.g.a. att fascisterna hade bruna skjortor på sig(se 1933- 45!)
Jag hade däremot en kompis som var mycket "brun" av sig och ropade högt och tydligt "Nämen titta Linda! Negrerna får gå ut idag! Alldeles själva!"
Då sa jag faktiskt till honom att lägga ner.
Jag ser riktig rasism och inget sånt jävla trams!
Jag är under omskolning Säger ff negerboll hemma lite då och då, men aldrig ibland folk - då är det chokladboll.