Vi som väger tresiffrigt, försöker gå ner i vikt OCH vill bli gravida! #2
Hallå tjejer!
Förra tråden stängdes, men jag hoppas att ni hittar hit så vi kan fortsätta peppa varandra!!!
Hallå tjejer!
Förra tråden stängdes, men jag hoppas att ni hittar hit så vi kan fortsätta peppa varandra!!!
Päronsplit
Välkommen tillbaka igen. Jobbigt att ligga sjuk så länge, det finns verkligen inte mycket ork kvar till annat då.
Hm ska överge mitt kaloriräknande ett tag tänkte jag och åter gå över till LCHF på obestämd framtid. Jag var med en väninna (som jag träffar väldigt ofta) till vårdcentralen idag och där fick hon diabetes konstaterat med ett blodsockervärde på 19 :(. Hon ville nu börja äta enligt LCHF då hon läst att den kosten ska vara bra för diabetiker och jag lovade att hänga på som stöd för henne och så att hon skulle ha någon att diskutera kost och sånt med. Min undran är nu att i och med att jag hållt mig till 1500 kcal om dagen och magra produkter då förut kommer jag gå upp i vikt i början nu tror ni om jag är noga med att undvika kolhydrater eller ska jag försöka hålla mig inom 1500 kcal samt undvika kolhydrater? Vill ju inte spoliera min viktnedgång även om jag vill vara ett stöd för väninnan.
Päronsplit: Tråkigt att du varit sjuk. Krya nu på dig snabbt så du kan fortsätta köra på. Det är inget att skämmas för att orken att sköta maten inte varit med när du legat nerbäddad. Jättebra att det funkat sluta med chipsen. Bra mål med coca-cola avbrottet. Har själv varit cola-missbrukare så jag vet hur det är men kämpa på så går det bra.
gemigsinnesro: Du behöver inte dra ner på kaloriintaget nu när du övergår till LCHF. Doktor Dahlqvist förespråkar extra fett i maten om man precis ätit fettsnål kost. Något om att fettet hjälper till att förbränna. Jag äter frukost, lunch, middag och ett mellanmål. Det kan i och för sig ligga kring 1550 kcal för jag försöker äta liten- normal storlek på kött/fisk med mycket grönsaker. Tror inte du kommer gå upp för det är ju kolhydraterna som ger plus på vågen. Hoppas det går bra, snäll du som stöttar din kompis. =)
Åååh... Förbaskade kropp! Idag fick jag mensen... Cykeln blev på 37 dagar! Usch... Nu ska jag gå och vara bitter idag... Men jag får tänka som så, ytterligare en månad att gå ner i vikt på. Blää.... En sån här månad hinner man ju verkligen hoppas en hel del! Bläbläbläblä....
Flädersaft: Nej, vad trist. Åhhhh jag som hoppades. *kram*
Flädersaft
Äsch då! Jag hade ju också hoppats på pluss för dig. Det är som du säger svårt att inte börja hoppas och tro när cykeln blir så lång.
Flädersaft: Nej vad trist. Jaja, som du säger, det gäller att tänka positivt, nu hinner du gå ner ännu mer innan det är dags!
Jag har pratat med BM om min vikt nu, blev väl kanske inte så mycket klokare egentligen, det verkar som om jag redan är expert på området och det jag egentligen ska tänka på är att äta lite mer kolhydrater i form av fullkornspasta/fullkorsnris än vad jag har gjort tidigare. Det är inte farligt att gå ner något kilo eller hålla vikten när man har så mycket övervikt som tur är. Bebis tar vad den behöver.
Inatt har jag sprungit och kissat precis hela natten, har varit uppe 5-6 gånger, och idag väger jag ett kilo mindre än igår. Tror jag samlat på mig en hel del vatten ändå...