• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • vickey

*håller tummarna för att det är på g för dig vaniljkyss och ni andra som känner av... ;)

• Josse B

ohhh..så ingen är på BB..
    Ja, på denna sida får man inte hålla sig borta länge, för då går det ut en efterlysning

• Kaffetjej

Igår var jag på inskrivning på avd 44 i Lund. Fick träffa en barnmorska som förklarade hur allt kommer att gå till imorgon då jag ska snittas och sen träffade vi även narkosläkaren och operationsläkaren. Barnmorskan gav ett positivt men dock förvirrat intryck, hon var lite yr, men trevlig. Hon tog lite prover och alla de vanliga kontrollerna. Jag har gått upp 13 kg under graviditeten, hoppas kilona försvinner så småningom . Det känns mkt mer verkligt nu att jag faktiskt ska genomgå en stor operation och lite nervöst känns det och jag hoppas repa mig hyffsat snabbt efteråt. Kanske är det för att foglossningen begränsat mig så mkt som det skrämmer mig att det fortf väntar veckor då jag ska vara försiktig. Men förhoppningsvis överskrider lyckan att få ett barn allt .

Det är många kejsarsnitt på torsdag tydligen, barnmorskan visste inte varför de bokat in så många och hon frågade oss till och med om vi hade lust att flytta vårt ks till måndag, ngt vi inte är sugna på. Sambon har bytt bort pass på jobbet och vi har ordnat med hundvakt och så och det känns meckigt att ändra. Hon förstod såklart. I eftermiddag ska vi ringa in och få veta vilken tid vi ska vara där imorgon, hoppas jag inte blir sista ks för dagen för risken fanns att det blev efter lunch. Jag vill helst göra det så fort som möjligt. Varför dra ut på väntan mer liksom...

• Beccazinn

Vaniljkyss: Skönt att du fick sova ifall det kommer igång nu. Passa på att vila. Jag har redan varit inne på koll om det är vatten men de kunde inte konstatera att det var fostervatten. Bm trodde inte det så... Men man spekulerar ju själv iaf...

• Kaffetjej

Det där med sömn. Jag har nu sovit i snitt 3-4 timmar per natt och lite under dagen och vill bara sova men det går ju bara inte med badbollen på magen, alla sammandragningar osv. Lite knäckande att veta att sömnen förmodligen inte blir bättre på lääänge nu när bebisen kommer. Önskar att jag hade fått sova ut lite.

• 02 05
    Malinskyy skrev 2009-08-12 08:50:41 följande:
    Jag får sånna paniktoabesökkänsla... suck!! Nån annan??
    Absolut, hela tiden! Likandant med Viggos graviditet sista månaden, jag tror inte bara det beror på sammandragningar utan att det helt enkelt är otroligt trångt där inne nu och sparkar mot tarmar och så kan sätta fart på det hela också många ggr :)

Det är tuuuungt nu, bebisen jag är redo, bring it :)

Btw Malin, det var jag som skrev i din blogg :)
  • Kaffetjej

Paniktoabesök här med, inget kul igår innan biobesöket .

• vickey
    Kaffetjej skrev 2009-08-12 11:50:42 följande:
    Paniktoabesök här med, inget kul igår innan biobesöket .
    det kan man förstå ;)
  • Malinskyy

Aha!! Så även du har hittat till bloggen - kul o älkommen!!

Tillbaka från Ikea nu (ligger 10 minuter härifrån) och köpte allt som stod på min lista - skönt!! Imorrn blir det hemmapyssel o syverkstad!!
    Efter alvedon o dusch så försvann värkarna lite, dock inte molvärken men vips på ikea så kom det tillbaka, men det kommer o går, den smärta som är konstant är molvärk de andra skiftar, fick även som blixtsmärta neråt... Förvärkar eller vad tror ni?? HÅler med Vaniljkyss: kan lika bra vara såhär i tre veckor till utan att något häder...

Pyret BF 210809 Blogg:: malinskyy.blogspot.com
  • vickey

skönt att du fått shoppat allt :)
    kan ju va förvärkar men jo de kan ju hålla på i veckor. men man kan ju alltid hoppas att något händer ;)

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)