IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Nu ska jag slänga all oro åt skogen å börja NJUTA NJUTA NJUTA av detta fantastiskka mirakel...
P.S Jag var igår i vecka 9+4 och Liten stor som 9+0, vilken var helt inom ramarna!!
Så hux flux vart vi utskrivna från SU.. känns jättekonstigt!
Grattis Frivolten!! Snart vänjer du dig vid att gå på mvc istället för SU
hallå alla! Kul att se att de är så positiv ton i tråden nu!
Försöker gå in o läsa ikapp när man väl kommer åt en dator, men hinner inte kommentera lika mkt just nu! Men vi hejar på alla!
Grattis Stabilo!
Ego: När de gäller tandtävlan så borde Elvin ligga bra till då, de två grynen i nederkäken kom tidigt, tror de var vid 4a månader, men till sin 7månadersdag kom även de två i överkäken igenom! Snacka om att de får helt nytt utseende med tänder
Och Elvin visar gärna gaddarna, tror han ler mer än han sover
Nu är han döpt oxo, dopet gick fint, vi var oroliga att han skulle skrika med tanke på att han hade feber och var jäkligt hängig några dagar med anledning av tandsprickningen... men vi kanske hade hjälp från ovan
Imorgon får vi tillträde till vårt nya torp, så då bär det iväg!
Frivolten - JAAAAAAAAAAA! Äntligen!
parvel - Ett eget torp, lite avis blir jag allt även om vi har eget hus . Skönt att dopet gick bra. Tänder vid fyra månader, tur att Elvin åt på flaska
. Är det vanligt att det tar så lång tid mellan framtänderna uppe och nere? Jag menar, då kan man få lite "tandpaus" innan det är dags igen...
Ego - I onsdags blev vi bjudna på helkväll på en restaurang i staden (sambon hade ryckt ut och hjälpt dem i en nödsitation). Lyxigt att kunna sitta lugnt igenom en hel 3-rättersmeny och dessutom kunna välja mat och dryck helt utan at titta på priserna. Märtas mormor och morfar var barnvakt och hon skötte sig utmärkt, förutom att hon inte var intresserad av att ta mjölk på flaska... Hon nöjde sig med 50ml och väntade sedan tills dess att vi kom hem .
Epa: skönt att det funkar med barnvakt Vi vågade oss också ut på barnfritt för några veckor sen, iom att det gick bra så kommer man våga det igen! Hade det strulat hade vi ju aldrig vågat igen på en tid!
Jag vet att många av våra bekantas barn först fått sina övertänder runt 10-14 månader, så tror Elvin var tidig. Tror det är ganska vanligt att det är "paus" mellan under och övertänderna!
Nu är det kaffe och sen packa släpet!
Kram alla!
Tack Alla!
Ska ringa MVC på måndag. Känns lite pirrigt.. å nästan förbjudet...
Hoppas vi får komma dit snaaaart!
Apropå tänder. Vilma är 14 månader å har endast en liten tand i nederkäken. Så, OJ!, vad det där verkar variera!
Hon är för övrigt världens goaste tjej! Nu på sistone har vi setts lite oftare, [bor ju tyvärr en 16 mil ifrån varann] så nu har hon kännt igen mig de senaste gångerna! SÅ KUL! Å jag får sånna pussar att tom hennes mamma blir sotis [hon påstår att hon kanske får en sån puss i månaden, som jag får flera om dan..]! Ja, kul är det!
Är det någon här som har bra fantasi? Jag vill göra en tatuering med antingen text eller motiv som har med ivf/längtan efter bebis osv att göra, men jag har ju ingen fantasi själv! Några idéer?
Åh grattis Frivolten! Va härligt underbart att allting var ok och ni fick höra hjärtat! Jag tror jag ska joyna dig i bortkastandet av oron och försöka njuta av det häftiga vi får uppleva just nu! Vi är ju nästan lika långt gångna du och jag, jag är i v. 10+5 nu. Kul att ha nån att jämföra sig med. Kände precis som du när jag skulle ringa och få en tid för inskrivning till MVC att det var lite "förbjudet". Kändes nästan som om jag ljög o hittade på när jag ringde o sa jag var gravid och ville boka tid för inskrivning....skall dit nästa torsdag, och sen blir det ultra igen den 10.8. Spännande.
Tror det är viktigt att man unnar sig lite barnfria kvällar ibland och bara njuter av varandra, eller några goda vänners sällskap. Det mår både föräldrarna o barnen bra av.
Hej på er.....
Kollar bara till er, så att allt är OK!
KRAAAAAAM på er allihop!!!