IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Glenda - Välkommen tillbaka! Hoppas att allt gått bra . Peder gör imponernade framsteg måste jag säga! Märta kämpar fortfarande med att sitta med händerna som stöd. Inte tycker hon om att träna heller, hon blir fort rasande arg och skriker som tokig... nåväl, hennes tålmodiga mamma försöker uppmuntra den lilla damen och under tiden får jag väl glädjas åt att vi får ha våra saker i fred ett tag till
.
Anna - Ja se grabbar, de är stolta över "den lille" redan från start
. Det är allt lite övervikt för pojkar i tråden, får se om Frivolten kan justera siffrorna lite
. Skönt iallafall att allt såg ut som det skulle.
Anna- Vad kul med en liten pojk! Skönt att allt såg bra ut på RUL!
Har ni bestämt några namn än?
Frivolten- Låter som en bra idé att försöka höja din SGI, man känner sig inte precis rik nu kan jag säga!
Epa: Det skiljer ju ganska ganska mycket i tid på Märta och Pederoch jag kan berätta att det har hänt otroligt mycket bara de senaste 3 veckorna. Nu får man ju ett nästan kalt hem under 50 cm för allt måste plockas bort. Tom en golvlampa för den verkar han ha planer på att försöka välta hela tiden.
Men vi köpte ett nytt soffbord som är ovalt och kallade det för att vi måste ha barnsäkra hörnen, men i själva verket var vi jättetrötta på det fyrkantiga bordet
Anna: Jag som hoppades på Berit! Grattis till RUL iallafall. Det blir en liten envis stenbock till dig om datumet stämmer
Frivolten: Ja, det är smart att planera sin SGI för föräldraledigheten. Är det lätt för dig att gå upp i tid? Jag tänker på att du var hos en tjej som assistent - måste vara hos någon annan 25 % om du vill jobba heltid?
Glenda å Wednesday: Jo, jag provräknade vad jag skulle få ut i fp på försökringskassans hemsida. Jag har ju inte heller tänkt plocka ut fullt... och insåg då att gå upp i tid nu, nog inte vore tokigt...
När jag fick jobbet i julas var jag ju gravid även då. Och bad därför att få jobba i princip heltid [fast den gången sa jag ju inte varför], och det kunde jag få.
Dock var det lite trixigt att få ihop ett vettigt schema och eftersom det den gången ändå gick som det gick...
Så sa jag att jag ändå kunde börja med 75%, för att känna oss för, [jag är ju deras första assistent], om jag sen bara senare kunde gå upp i tid....
Så det är bara att hoppas att jag fortfarande kan det! Föräldrarna har ju lite 'assistanstid' själva oxå, som går att plocka från...
Har bestämt mig för att sälja min gamla häst, så jag la ut annons på honom härom kvällen... Och redan IMORGON ska några komma å titta på honom... LÄÄÄÄSKIIIIGT!!
Jag har haft två hästar under hela mitt liv. Min ponny som jag fick ta bort för två år sen hade jag i 15 år. Och Emil nu då, har jag haft i nio år.
Så detta är första gången jag ska sälja en häst.. HUA!!
Men men...
Igår kväll hade jag fått ett mail från Tjejens mamma, med lite temporära småändringar i schemat de närmsta veckorna.
Så när jag svarade på det imorse passade jag på att nämna att jag gärna vill gå upp i tid.. Detta var svaret jag fick;
tack för alla grattis! jajemensan glenda, såklart jag ska rapportera om både frieri och senare klänningen.... för trött nu för att skriva om det förstnämnda så det får bli nästa gång jag är inne (man har ju så mkt tid till övers nuförtiden...not! )
frivolten&stabilo- måste säga jag tycker ni gör helt rätt val att inte kolla. jag kände faktiskt att jag fick för mkt ångest innan så jag hade inte gjort det om jag fick göra om det. sen känns det så konstigt att man kämpat så mkt för att bli gravid, så skulle bli helt fel att sen välja bort det. och när man ändå känner så behöver man ju eg inte ta reda på det...
anna- en pojke till i tråden, härligt!!! du, han kanske kommer på Alexanders födelsedag...! (23e)
nu ska jag sova, varit på stort party, antar jag får lida imorrn...
Anna - va skönt att RUL var bra! Och en kille! Så kul! Vi har funderat om vi ska ta reda på eller inte, och det lutar mot inte. Sambon kommenterade nåt typ "nä vi tar inte reda på, men det ska ju va en pojk!" Så vi får se vad vi gör sen på nästa UL i slutet på september...om nyfiken tar över hand eller om vi kan hålla oss....
Känner lite som dig Frivolten att jag skulle gärna gå på ett extra UL bara för att se att h*n växer som h*n ska. Men jag har försökat intala mig de senaste dagarna att försöka njuta av LIVET lite nu och inte stirra mig blind på framtida UL-datum....har väl gått sisådär bra...Har nästa kontroll på MVC 1.9 så då borde vi ju få höra hjärtljuden åtminstone o känner kanske då att det är lite lugnare.
Va kul att din arbetsgivare var positiv till att öka på arbetstimmarna!