• epa77

IVF i mars del 8

Hej!

För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.

• Svar på tråden IVF i mars del 8
  • epa77

Stabilo - Läste din berättelse med håren resta på armarna. Så härligt att höra att du kom ur blödningarna med lill*n i behåll. När man väl har sett ett tickande hjärta ska ju de värsta riskerna vara över så jag tror nog att vi ska ställa in oss på en FL-bebis till i februari (eller när h*n bestämmer sig för att dyka upp ). Ett stort grattis, även om jag förstår din oro. Min satt kvar i drygt halva graviditeten...

Wednesday - Märta har gnagt sig på fingrarna i månader, men vi har inte sett något. Dagen innan det sprack upp såg det ut som om hon hade en blåsa i munnen...

Vreni - Jobbigt att packa i sommarvärmen? ... eller kanske skönt att snart få vara "hemma" igen?

• Wednesday85

Epa- Tila biter på allt hon kommer åt och dregglar massor, det har hon gjort ett bra tag nu men ingen tand syns.

• Glenda Glad

Vreni: Det är en tidig tjej du har där! Peder har fortfarande inga tänder alls och snart är han 8 månader.
    Han ler bara lyckligt när jag försöker få honom att säga mamma eller vinka eller klappa händerna. Han vill mest charma omgivningen och tar all min träning med ro
    Är det lätt att hitta burkmat i Tyskland som är mjölkfri? Kan du rekommendera något speciellt märke? Vi åker till Berlin i slutet av nästa vecka.
    Vet inte om du alls är hemma i Berlin, men ajg måste slå ihjäl några dagar där med Peder och det vore kul med tips på något att göra. Gärna lite barnvänligt eller åtminstone så att de inte har något emot att man har barn med
    Hoppas att din flytt går smidigt!

Epa: Du hade varit en del i Berlin. Har du några kul tips för mig och Peder?

Jag var i Berlin för 10-12 år sen men då åkte vi bara dit och festade... Ack ljuva ungdom ....

• Vreni

epa: Vilken sommarvärme???? Det regnar, det är kallt och blåser.....men from i morgon ska det blir fint. Nej, det är inte jobbigt att packa, jag är ju van!

Glenda: Lilly är tidigt och om hon fortsätter så här då flyttar hon hemifrån när hon fyller 1. {#lang_emotions_wink}

Ju, det finns mjölkfritt. Jag kan rekommendera Alete eller Hipp som burkmat. De flesta sorter är utan mjölk. Sedan finns det Humana SL (rosa förpackning - går inte att missa) som gröt och ersättning att köpa i de flesta lite större affärerna. Humana gröt käkar Lilly oxå och den är god faktiskt. Tyvärr känner jag inga barnvänliga platser i Berlin - var där sist som tonåring och kollar man efter andra saker, typ nattliv. Men det finns ett zoo som är bra, ett köpcenter (Kaufhaus des Westens), mer kommer jag inte ihåg....tyvärr. Hade gärna hjälpt dig.

• epa77

Glenda - Då slog Märta Peder i något , hennes första tand har ju dykt upp. Annars verkar det som att vi har fått en tjej som kommer att ta god tid på sig (flytta hemifrån vid 30 eller så ).

När det gäller Berlin så var jag där med mitt arbetslag så jag har svårt att avgöra barnvänligheten. Vi fick dock ett respass som gällde både buss, S- och U-bahn (visst heter det väl så) vilket var väldigt smidigt - inga problem att transportera sig mellan de olika turistattraktionerna. Tror att det kan vara bra för dig och Peder också! Jag var facinerad av museét vid Checkpoint Charlie, men har för mig att det var trappor och trångt så kanske att det blir knöligt med vagn. Gedächtniskirsche var också maffig att se. Över huvud taget så var det spåren av Andra Världskriget som gjorde mest intryck. Innan hade man ju bara läst om det på "distans" men här fick jag en bild av hur det faktiskt påverkade de stackarna som drabbades av det... Vid kyrkan har jag för mig att det låg ett gigantiskt köpcentrum men kommer tyvärr inte ihåg vad det heter.

Vreni - jasså, ingen värme? Vi har det varmt men med risk för en och annan regnskur, har varit så ett tag nu. Ja, fördelen med att flytta ofta är att man gör sig av med saker man inte behöver så att det går fortare att packa.

• Glenda Glad

Frivolten: Berätta!! Hur har det gått

Vreni: Tack för tipsen med barnmat och Berlin. Kan vara lite kul för Peder att äta annan gröt än den vi har här hemma

Epa: Tack för länken och dina tips. Jag klickade mig vidare och har fått lite koll på vad som man kan tänkas göra.

Imorgon bär det av. Tror dock att jag kommer att vara här inne ibland eftersom vi har med oss bärbar dator och är svårt beroende av att vara på facebook, kolla mailen, famliljeliv osv osv

• epa77

Glenda - Trevlig resa! Hoppas att allt går bra med Peder .

Frivolten - Jag vill också höra hur ni haft det idag!

Svar på tråden IVF i mars del 8