IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Anna- Vad mysigt att få höra hjärtljuden!
Glenda- Vad kul att Peder börjat krypa!
timoa: Tack själva! Var som sagt hur kul som helst! Var tog tiden vägen?
Ska lägga in bilderna om jag kommer på var jag la mitt bildprogram
Vi får boka in nåt snart igen!
Frivolten: GRATTIS!
Sootie: GRATTIS!
Anna: Låter härligt Har Elvins hjärtljud som signal på mobilen
Ego: Elvin mår som en prins, sömnen funkar som man bara kan drömma om, sorry Timoa, men var tvungen att säga det
Just nu är han inne i en klängperiod där han gärna vill vara på, över, mellan, under och överallt där det går att klänga på oss Skoj, men tror ni han kan vara 25% koala?
Tänderna håller på att spricka ut i överkäken, så dreglar han och kliar sig i munnen för jämnan, stackarn, man kan ju bara tänka på liknelsen att det var visdomständerna som växte, det tyckte JAG var mist sagt otrevligt!
I helgen ska vi döpa Elvin i dalarna där typ alla i vår familj är döpta, sen blir det några dagars ledighet innan stora flyttlasset går med grejer till nya landstället vi köpt
Hoppas allt är bra med er ute i landets alla hörn!
Kramar
Hejsan på er alla! Nu hittade även jag hit.
Har inte hunnit läsa allt jag missat, får uppdatera mig senare.
Här är allt fridens liljor. Semestern har börjat jättebra med lite firande av en 40-årig fruga.
Jag tror jag törs avslöja min lilla hemlis nu, känns lite tryggare då jag berättade det på fikat idag( då jag träffade mulan & några tjejer från en annan tråd, jätte trevligt mulan, hoppas vi kan ses snart igen.)
Men märkt av tidigare erfarenheter så är man ju lite orolig, fast det är ju lite skillnad nu förstås...
Vi har fått en son , den 4 juni ringde dom och matchade oss med en lite kille på 2,5 år. Vi fick foton på guldklippen oxså så nu kan jag inte vänta tills vintern, vill helst åka nu. Svävar lite på moln nu för tiden.
Al - Vad är det du säger???!!! Hur har du kunnat hålla tyst så länge? Grattis!!! Berätta mera: när får ni åka? Hur länge blir ni borta? Är det det barnet som var tänkt för er från början? En liten kille? Det är väl inte så vanligt från Kina, eller? Grattis igen!!!
epa: tack känns så härligt. Ja jag har varit lite hemlig, är ju lite skraj sen gammalt men nu kunde jag inte hålla mig längre
Vi väntar på orginalhandlingar från kina på det godkännandet som vi har fått muntligt och det tar 4-5 månader ( det har gått 1 månad nu, suck) sen tar det yttligare 6-8 veckor innan vi får resa, så vi har försökt beväpna oss med tålamod.....Vill åka NU
Vi kommer att vara bort i ca 10 dagr. Ja det är precis det barnet vi har tänkt oss, han är så söt, skulle gärna lägga ut bilder men kina förbjuder oss att göra det så länge han inte är i vår vård, så jag måste vänta med det tyvärr. Det är vanligare med tjejer från kina men när barnen har gomspalt är med faktiskt fler killar som föds med det, även i sverige, tydligen. Har redan fixat barnrummet och handlat massor, blev nog lite yr i bollen för vi har handlat massa kläder fast jag inte riktigt är säker på hans storlek, knasigt eller hur?!
Al: Men gud så roligt! Grattis, grattis! Äntligen! Det var underbara nyheter Kramar
Al: Gud vad härligt! Stort Grattis!
Al: Stort stort grattis! Åh vilka fantastiska nyheter! Förstår din glädje!
al: Grattis! Åhh, vad roligt! Jag förstår att ni är jätteotåliga. Mysigt att få handla en massa kläder och göra i ordning rummet. Tänk att det finns en liten kille i kina som bara sitter och väntar på er Vad heter han? Kommer ni att ge honom ett svenskt namn också?