• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • evaoregon
    Sweden skrev 2009-10-16 01:56:33 följande:
    KS - Om ni bada ar sugna pa ett till barn sa kor pa! Som Nena skrev sa angrar man ju aldrig ett barn men man kan nog angra att man inte tog steget och forsokte fa ett till nar man hade chansen. Ni vet ju hur jag kanner om en 3:a har i familjen, bade jag och maken ar helt overrens om att det racker med 2. Har tankt pa det dar om hur dyrt det kommer bli att resa nasta sommar da grabbarna ar 2 ar och behover egna saten. Fick just en inbjudan till en av mina basta vanners brollop som kommer vara i juni i Edingburgh (Skottland) dar hon bor. Vill jattegarna ga sa vi far fundera ut hur vi kommer undan billigast; aka till Sverige forst och lamna barnen hos mormor och morfar kanske?
    Att lämna barnen hos mormor och morfar är nog en bra ide för då kan ni spara in på flygbiljetterna och få lite tid med bara varandra på bröllopet samtidigt som morföräldrarna får mysa med barnbarnen.
  • julmusten

Ha-ha-ha, jag har testat att ge Finn valling i kvall. Da skall de ju sova sa himla bra, och det ar sa bra nar de ar sjuka och allt det dar.

Han klunkade i sig 40 ml innan han borjade kvaljas for att det var sa ackligt, sen bajsade han en mastodontbajs och har sen dess varit heeeelt hyper. Sa hur lange skall man testa innan man skiter i det??

Jag skulle vilja kunna gora sista malet en flaska och formula gar inte alls. Det ar skitackligt,men det har drack han ju faktiskt lite av. For kan jag fixa det sa kanske jag pa nagot vanster kan fixa att sluta nattamma, och det tror jag gor att han bade sover battre och mar battre i magen. Det kanns dock som himla langt bort for oss. Idag har han typ ammat hela dagen.

• rasajj
    julmusten skrev 2009-10-16 03:23:18 följande:
    Ha-ha-ha, jag har testat att ge Finn valling i kvall. Da skall de ju sova sa himla bra, och det ar sa bra nar de ar sjuka och allt det dar.Han klunkade i sig 40 ml innan han borjade kvaljas for att det var sa ackligt, sen bajsade han en mastodontbajs och har sen dess varit heeeelt hyper. Sa hur lange skall man testa innan man skiter i det??Jag skulle vilja kunna gora sista malet en flaska och formula gar inte alls. Det ar skitackligt,men det har drack han ju faktiskt lite av. For kan jag fixa det sa kanske jag pa nagot vanster kan fixa att sluta nattamma, och det tror jag gor att han bade sover battre och mar battre i magen. Det kanns dock som himla langt bort for oss. Idag har han typ ammat hela dagen.
    Ater han grot? Det kanske inte ar lika 'mysigt' att mata med grot, men det ar ju samma resultat med mat i magen. Nu ar det ju sa att bade grot och vallingen ar kolhydrater, vilket hojer blodsockret och darmed ocksa energinivan sa dar kanske hyperaktiviteten kommer in. Men om du tar grot med smor i sa blir det ju lite fett, som tar langre tid for kroppen att branna och darmed ar han matt langre. Samt att fettet ocksa gor att blodsockret inte hojs lika kraftigt och snabbt.

i groten kan du ju ocksa blanda i smaksattare ( fruktpureer) sa att det smakar mer/godare an valdigt 'bland' valling..

Dricker han vatten fran flaska? Kanske racker det med kroppstempat vatten i flaskan for att fa honom att somna om pa natten, sa att han inte 'ater'. ?

Lycka till med att sluta nattamma.
  • southernbelle
    Nos skrev 2009-10-15 18:35:25 följande:
    Just det, efter allt snacka om transormatorer sa kollade sebbe lite mer pa det. Vanliga smasaker fungerar ofta fint med transformator men inte tex tv och hartork osv. Aven om man andrar till ratt W och V sa ar tydligen vaglangden olika (?) i europa och tar dod pa tranformatorn iaf. Vi beslutade oss iaf for att det inte var vart att frakta hem var flat screen utan salger den istallet!
    Det förklarar varför våran kitchen aid brödrost brann upp....
  • southernbelle
    Nacka skrev 2009-10-15 22:45:31 följande:
    jag vill tacka dom som hjälpte mig när jag flyttade overthere, nu är jag tillbaks i sverige och skulle jag sammafatta allt är amerikanare väldigt konstiga, väldigt artiga men också väldigt outbildade
    Tur att du har fått flytta tillbaka till alla normala, utbildade och oartiga svenskar då......
  • LAMadde
    southernbelle skrev 2009-10-16 04:15:28 följande:
    Tur att du har fått flytta tillbaka till alla normala, utbildade och oartiga svenskar då......
    Hahaha
  • LAMadde
    jag vill tacka dom som hjälpte mig när jag flyttade overthere, nu är jag tillbaks i sverige och skulle jag sammafatta allt är amerikanare väldigt konstiga, väldigt artiga men också väldigt outbildade
    Öhhh... och du ville bara hoppa in i tråden och påpeka det för oss för att..??
  • Hjartesjalen
    Oj oj, fick du traffat pa sa manga amerikanare sa du sadar latt kan dra alla over en kant? Konstiga o outbildade? Trist att du hangde ihop med just dom.
  • Portland

Hej alla! Hoppas att ni mar bra. Har inte varit inne pa ett tag, igen. Sag att Peony fatt en liten bebis. STOR grattis. Hoppas att ni mar bra dar hemma.

Julmusten, vi har testad valling med Calle i flera manader nu. Det gar inte alls. Nagon gang ibland tar han nagra klunkar, men oftast vagrar han. Precis som du skulle vi vilja byta ut sista malet (dvs groten) med valling, enklare och mysigare. Men so far, not so good. Det slar mig dock just efter Saagrs inlagg att vi kanske skulle kunna blanda i lite fruktpure i vallingen och anvanda stor flasknapp, da kanske han nappar. Han far alltid fruktpure i groten, och han gillar verkligen grot. Tals att testas... Jag har hort manga saga att deras barn inte tog valling forran de var runt ett. Fragan ar om man orkar traggla sa lange...

Annars lunkar livet pa. Calle bajsade igenom bade bloja och brallor igar och lamnade efter sig en "pile of shit" literally pa vardagsrumsmattan. Frascht... Martin aker till Sverige och Danmark pa tjansteresa imorgon sa vi blir hemma ensamma en vecka. Det ser vi inte fram emot...

• evaoregon
    southernbelle skrev 2009-10-16 04:15:28 följande:
    Hi, hi!