• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • HeddaBigBum
    Mealla skrev 2009-10-16 19:07:03 följande:
    Smart av bokningstjejen Hedda, hon verkar ha en rav bakom varje ora...
    Jag skrev tillbaka att det inte var jag som erbjudit mig, men att jag kunde ställa upp ändå (guldstjärna till mig, eller hur? ). Men då fick jag ett mail tillbaka där hon skrev något i stil med "Nähä, det var inte du. Det är ok, du behöver inte. Jag ska försöka lista ut vem det var som erbjöd sig."

Så... ja, ja...
  • HeddaBigBum

KS:
    haha... ja att "ofrivilligt" leda en diskussionspanel känns nog lite värre än att boka campingplatser.

• hewa

Hedda - ja du slapp ju iaf Måste säga att du formulerade ditt svar snyggt!

KS - hade nog blivit akut illamående av nervositet i din situation! Fy vad läskigt att åka på en sån grej helt oförberedd, men du har nog helt rätt iatt det ser bra ut i CV:t.

Själv har jag väl gått med på ett suicide mission, har lovat barnen att vi ska åka och bada i helgen. Bara det att maken är borta på er kontinent så det blir jag och två ungar bland alla miljoner andra barn på äventyrsbadet i stan!

Nåja, bryter jag ihop är det iaf inte många minuter därifrån till mina föräldrar så den sträckan ska jag väl klara att släpa barnen efter mig om det skulle behövas

• RQL

Det blev lunch på svenska kyrkan (i NY) idag. Min gravida kollega (due date 1 dag före mig!) och jag hade "craving" för leverpastejsmörgås...sååå gott det var! Och en kanelbulle slank ner också
    Och så stötte jag på Julmusten där! Världen är liten!

Förresten, kände bebisen 'sparka' för första gången mitt i natten (natten till torsdagen). Först förstod jag inte vad det var..konstig bubblig krampaktig känsla nästan (så svårt att beskriva i ord, men ni förstor nog vad jag menar)...sen när den upprepades ett par gånger till så fattade jag ju att det var bebisen. Vilken härlig känsla!!! Kunde inte soman om sen för jag var så upprymd!

• Mackenzie Grace
    RQL skrev 2009-10-16 20:36:51 följande:
    Det blev lunch på svenska kyrkan (i NY) idag. Min gravida kollega (due date 1 dag före mig!) och jag hade "craving" för leverpastejsmörgås...sååå gott det var! Och en kanelbulle slank ner också Och så stötte jag på Julmusten där! Världen är liten!Förresten, kände bebisen 'sparka' för första gången mitt i natten (natten till torsdagen). Först förstod jag inte vad det var..konstig bubblig krampaktig känsla nästan (så svårt att beskriva i ord, men ni förstor nog vad jag menar)...sen när den upprepades ett par gånger till så fattade jag ju att det var bebisen. Vilken härlig känsla!!! Kunde inte soman om sen för jag var så upprymd!
    Vad gott det låter, måste på Ikea och se om jag FÖR EN GÅNGS SKULL kan hitta julmust, jag lyckas aldrig och bunka upp på EN MASSA chokladkakor.

Känner bruden sparka nu också, fast i och med att moderkakan är på framväggen så är det inte lika hårda sparkar som med Mackenzie men jag känner dom åtminstone

Ugh, imorgon kommer the in-laws och ska stanna i några dagar.. Ska bli skoj för Mackenzies skull men jag vet inte vad jag ska göra för att underhålla en 74åring och en 78åring. Dom är väldigt old fashioned och gör inte mycket om dagarna ändå... Jag vet att Joes mamma älskar kina mat, vilket hans pappa INTE gör och blir lika tjurig som en 2 åring om vi ska äta det men det finns annat för han att käka på buffen. Sen ska vi och shoppa kläder åt Mackenzie, en hel höst/vinter garderob. Älskar att köpa kläder åt henne

Det blir GROV Städning ikväll, och gömma all alkohol som vi har i frysen och i skafferiet.. önskar jag kunde ta mig ett glas vin.... eller en stark drink....
  • southernbelle

Jag har atit SJU stycken kokosbollar (sadana med skum i )pa TVA dagar. Det ar vad IKEA gor med mig. Nu nar vi halle rpa att flytta sa ar jag pa IKEA stup i kvarten. Jag har tom trottnat pa kottbullarna och testade igar en WRAP...rekommenderar det inte!

• Hannaliten
    southernbelle skrev 2009-10-17 01:46:00 följande:
    Jag har atit SJU stycken kokosbollar (sadana med skum i )pa TVA dagar. Det ar vad IKEA gor med mig. Nu nar vi halle rpa att flytta sa ar jag pa IKEA stup i kvarten. Jag har tom trottnat pa kottbullarna och testade igar en WRAP...rekommenderar det inte!
    Haha, hade det varit jag hade jag atit sju stycken pa EN dag. Eller varfor inte en hel lada?
  • Sweden

Charly - Jag tror jag at en hel lada pa en dag forra gangen jag kopte sana.... det GAR ju bara inte att spara

• southernbelle
    Sweden skrev 2009-10-17 02:20:00 följande:
    Charly - Jag tror jag at en hel lada pa en dag forra gangen jag kopte sana.... det GAR ju bara inte att spara
    Hannaliten skrev 2009-10-17 02:12:34 följande:
    Haha, hade det varit jag hade jag atit sju stycken pa EN dag. Eller varfor inte en hel lada?
    Dom ar ju bara SAA goa!!! Kopte lite bilar oxa men dom var stela.....suck