• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Nos

Tulpan: Den människan verkar inte klok! Stackars din kompis! Har hon en förstående man? Hoppas det.

• evaoregon
    Nos skrev 2009-10-14 17:39:05 följande:
    Eva, mina föräldrar är min bästa väns familj. Sen jag var 15 har de varit mina familj. Jag bodde även hos dem ett tag efter att jag stack hemifrån när jag var 16år. Det roliga är att min syrra som då eg är äldst av barnen alltid ville ha en storasyster som skulle heta Maria när hon var liten. Hon blev superbesviken när hon fick två småbröder. Men hon fick som hon ville tillslut!
    Vad fint att du fick en familj som du trivs med till slut!
  • Mackenzie Grace
    julmusten skrev 2009-10-14 02:37:05 följande:
    Men saaaa himla skont att ni har fatt sova, eller i alla fall du. Det ar sa skont nar man kommer upp till ytan igen. Njut i fulla drag. MG, jag ar hemsk och tvingar Ella att borsta tanderna. Forst borstar jag och sen far hon borsta. Tva ganger om dagen, och det har vi kampat med sen hon fick tander typ. Eller na, det har bara varit lite jobbigt runt 2-arsstrecket, innan och efter sa var/ar det inte direkt nagon megafight. Hon far alltid valja tandborste och tandkram, (vi har ett gang), och hon far aven valja vilka tandborstar vi skall kopa och sant.
    Om Mackenzie fick välja så skulle hon vilja sitta och suga på alla tandborstar vi har. Jag måste ibland rent ut av öppna munnen på henne och jag får sånt dåligt samvete, för hon börjar gråta men försöka förklara för en 2 åring att det är för hennes bästa. Jag försöker åtminstone 1 gång om dagen.
  • evaoregon
    Tuplan skrev 2009-10-14 17:40:53 följande:
    Nu när ni pratar om svärmödrar måste jag berätta om min kompis svärmor. Hon gör allt för att trycka ner henne. Nu det sista var när min vänninna förlorade sitt barn i v.18 då ringde svärmorn och frågade om det var en flicka eller pojke och min väninna sa att det var en pojke då säger svärmorn ohhh jag visste att du skulle döda honom! Din familj är på besök då måste du ha jobbat för mycket och nu förlorade du en son... Sen slänger kärringen på luren!
    Usch, vad hemskt! Det verkar ju inte klokt!
  • hewa

Nos - förstår att det är tungt med svärisarna. Skönt ändå att du har maken på "din" sida (och att han faktiskt vill och vågar säga ifrån!). Låter som ni kommer få en betydligt trevligare jul med din familj.

Och när vi nu ändå är inne på julen. Hos oss är det en het potatis varenda år! Vi har varit tillsammans i 12 år så man tycker ju att vi borde hittat en rutin men icke, samma vånda varje år. Svärmor har någon sorts fantasi om att ha den där Carl Larsson-julen med alla barn och barnbarn samlade. Bara det att i ett ganska trångt hus med 8 vuxna och 7 barn blir det inte trevligt för någon. Lägg till ett berg av julklappar och min mardröm är komplett Men i år jobbar jag 23, 26, 27 december så jag har iaf en giltig ursäkt att slippa (att jag sen frivilligt tog på mig 26:e behöver svärmor inte veta ).

Tuplan - din kompis svärmor tar verkligen priset. Att det finns så genuint elaka människor

Själv är jag dödstrött. Har jobbat hela dagen (stängde så jag kom från jobbet strax innan halv 8). Sen 45 min i bil för att hämta barnen hos mormor & morfar (maken stack till USA imorse, så nu får mormor & morfar rycka in som dagishämtare), in med två trötta, griniga ungar i bilen och sen 30 min hem igen. Blä!

• HeddaBigBum

Mackenzie Grace skrev 2009-10-14 21:27:26 följande:

Jag måste ibland rent ut av öppna munnen på henne och jag får sånt dåligt samvete, för hon börjar gråta
    Jag har flera gånger fått borsta tänderna på gråtandes ungar (när de var runt Mackenzies ålder, nu är det lugnt) och jag lovar, det dåliga samvetet är ingenting mot det man får när man sitter hos tandläkaren med en sövd unge vars tänder måste lagas.
    Nu är det i och för sig oklart om det var något fel på Alexis tand, eftersom den sprak mitt itu och alla andra tänder ser prima ut, eller om det var ett hål som orsaka det hela. Sak samma. Samvetet att vi misskött hennes tänder är bra mycket värre än att borsta tänderna på ett barn som gråter.
    Jag vill inte låta plump eller hård, men jag rekommenderar verkligen inte det Alexis fick gå igenom.
  • evaoregon
    HeddaBigBum skrev 2009-10-14 21:49:04 följande:
    Mackenzie Grace skrev 2009-10-14 21:27:26 följande: Jag har flera gånger fått borsta tänderna på gråtandes ungar (när de var runt Mackenzies ålder, nu är det lugnt) och jag lovar, det dåliga samvetet är ingenting mot det man får när man sitter hos tandläkaren med en sövd unge vars tänder måste lagas. Nu är det i och för sig oklart om det var något fel på Alexis tand, eftersom den sprak mitt itu och alla andra tänder ser prima ut, eller om det var ett hål som orsaka det hela. Sak samma. Samvetet att vi misskött hennes tänder är bra mycket värre än att borsta tänderna på ett barn som gråter. Jag vill inte låta plump eller hård, men jag rekommenderar verkligen inte det Alexis fick gå igenom.
    Jag kan bara hålla med. Min åttaåring fick lagat ett hål för några år sedan och det var ingen kul upplevelse. Fast det kan ju hända ändå även om man borstar flitigt. Här har vi även fått order ifrån tandläkaren om att använda tandtråd så här är det tandborstning 2 ggr per dag och tandtråd på kvällen. Lika bra att vänja dem vid tandborstningen tidigt för det är ju viktigt.
  • HeddaBigBum

eva:
    Näe, det var inte kul... Och då har vi som sagt ändå borstat våra barns tänder 2ggr/dag. Hade vi inte gjort det, då vet i fasen...
    Och det blev verkligen ingen billig historia, eftersom sövningen inte gick på försäkringen.

• evaoregon
    HeddaBigBum skrev 2009-10-14 22:53:54 följande:
    eva: Näe, det var inte kul... Och då har vi som sagt ändå borstat våra barns tänder 2ggr/dag. Hade vi inte gjort det, då vet i fasen... Och det blev verkligen ingen billig historia, eftersom sövningen inte gick på försäkringen.
    Min son slapp sövning, men var inte alls glad efteråt.