• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • evaoregon
    Nos skrev 2009-10-14 15:10:13 följande:
    Hedda och Eva, det är sanslöst skönt att inte vara själv i att tycka att de är knepiga. Min man har sagt det ifrån början. Han storasyster mailade mig nu och bjöd in oss till henne på lillejulafton så det känns bättre. Jag har tagit ett stort steg tillbaka i mina försök att vara en bra svärdotter. När Klara var mindre skickade jag mail med foton och lite info till dem, men fick aldrig svar. Nu får mannen sköta all kontakt med dem själv. Jag kan dock inte låta bli att påminna honom om att ringa två gånger i månaden. Nåja, tack för att jag fick kräka av mig :D Nu har vi iaf bokat rum i Kanada till helgen så vi har rum med utsikt över Niagara fallen!!!! Samt att vi ska vandra vid the finger lakes :D Ska bli superhärligt!
    Vilka är dina "föräldrar"? Jag blev lite nyfiken då du skrev att du inte har kontakt med dina adoptivföräldrar eller biologiska föräldrar.

Min svärmor är mycket knepig så det är min man som helt sköter kontakten med henne. Han är väldigt diplomatisk och det måste man tyvärr göra. Hon är extremt fixerad av att städa, tydligen var det ännu värre när mannen var liten. Hon dammsög dagligen och om någon klev på heltäckningsmattan efter dammsugningen så fick hon göra om allt igen... Sedan är hon helt tokig i att handla och hamstrar man, köper alltid största kalkonen i affären etc så att hon måste äta rester i en vecka. Hon handlar även en massa annat krims och krams. En jul när vi var där så lämnade hon gästerna ensamma i huset för att åka ut och köpa julklappspapper för halva priset... Hela tiden man träffar henne så klagar hon över sin hälsa, att saker är dyra etc etc, men så fort hon kommer in i en butik så blir det fart på tanten...

Hon kommer hit på fredag för grandparents day på barnen skola och stannar till lördag. Wish me luck!
  • evaoregon
    evaoregon skrev 2009-10-14 16:03:44 följande:
    Han är väldigt diplomatisk och det måste man tyvärr göra.
    Måste man tyvärr vara ska det stå...
  • julmusten

Men herregud vilka svarisar ni har!! Mina ar helt OK. Eller, de har ju sina sidor, men de haller sig i alla fall ur varat liv,och jag kan utan problem umgas med dem.

Idag grat Ella nar jag lamnade henne i skolan. Det var inte riktigt ledsen grat, det var mest bara en reaktion pa att hon inte varit dar pa en vecka, men det ar ju trakigt anda. Nu far vi jobba pa att forbereda henne battre, och sa hoppas jag innerligt att det bara var en engangsforeteelse. Jag har en kansla att det inte kommer vara det dock. Hon kan hanga upp sig.

• RQL

Nos - tycker inte du ska bry dig om hur svärmor och de andra känner. Låter ju som om ni gör så gott ni kan för att hålla kontakten, om de sedan inte kan uppskatta det eller förstå att även du har en familj som vill fira högtider med er...ja, då får det väl vara. Their loss, liksom.
    Fast jag förstår att det är svårt att inte ta åt sig...du villj u bara väl för alla.

Jag har varken ett bra eller dåligt förhållande med min 'svärmor'. Svårt att förklara. Vi har väl aldrig bråkat även om vi inte alltid är överens om vad vi tycker och tänker. Hon har nog försått att jag är väldigt envis och bestämd efter snart 4 år med hennes äldsta son och att de åsikter jag har kommer inte hon att kunna ändra. (t.ex. hon tycker aga barn är bra sätt att uppfostra barn på, något jag är helt emot) Så vi accepterar våra olikheter kan man väl säga.
    Vad gäller firandet av högtider så det har hittills inte varitett problem. Min svärmor var missbrukare fram tills min sambo var runt 14 år, så de har inte direkt några familjetraditioner. Det är väl snarare att min sambo och jag försöker skapa traditioner...
    (Min familj i Sverige och mina släktingar i Spanien har många traditioner och jag älskar det!)

• Nos

Eva, mina föräldrar är min bästa väns familj. Sen jag var 15 har de varit mina familj. Jag bodde även hos dem ett tag efter att jag stack hemifrån när jag var 16år. Det roliga är att min syrra som då eg är äldst av barnen alltid ville ha en storasyster som skulle heta Maria när hon var liten. Hon blev superbesviken när hon fick två småbröder. Men hon fick som hon ville tillslut!

• Tuplan

Nu när ni pratar om svärmödrar måste jag berätta om min kompis svärmor. Hon gör allt för att trycka ner henne. Nu det sista var när min vänninna förlorade sitt barn i v.18 då ringde svärmorn och frågade om det var en flicka eller pojke och min väninna sa att det var en pojke då säger svärmorn ohhh jag visste att du skulle döda honom! Din familj är på besök då måste du ha jobbat för mycket och nu förlorade du en son... Sen slänger kärringen på luren!

• HeddaBigBum
    Tuplan skrev 2009-10-14 17:40:53 följande:
    Nu när ni pratar om svärmödrar måste jag berätta om min kompis svärmor. Hon gör allt för att trycka ner henne. Nu det sista var när min vänninna förlorade sitt barn i v.18 då ringde svärmorn och frågade om det var en flicka eller pojke och min väninna sa att det var en pojke då säger svärmorn ohhh jag visste att du skulle döda honom! Din familj är på besök då måste du ha jobbat för mycket och nu förlorade du en son... Sen slänger kärringen på luren!
    Men Gud!!!
  • RQL
    Tuplan skrev 2009-10-14 17:40:53 följande:
    Wtf?!?!
    Menar su allvar?!?!? Hon låter ju inte klok!
  • Tuplan

Ja svärmorn är helt knäpp! Detta är det värsta jag har hört men hon har ringt och klagat på att min väninna och hennes man inte skickar tillräckligt med pengar till dem och att de är dåliga människor. En kvinna längre ner på gatan hon fick minsann $100 /månad av sin son hustru men min väninnans svärmor fick minsann bara $5000 per år:) Man blir ju helt MATT!

• Tuplan

Alltså hennes svärmors beteende när min väninna förlorade sin son var det värsta jag hört. Inte det med pengarna !