• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • HeddaBigBum

Miss Monday:
    Förstår om det ser lite dystert ut, men skickar du inte in en Green Card-ansökan då kan du ju definitivt inte vinna ett (ibland är jag riktigt smart! ). Och vill du ha sommar och sol året runt är t.ex. San Diego staden för dig. Jag å andra sidan saknar hösten något enormt... Här har vi närmare 30 grader varmt idag, t.ex.. Jag vill cokså ha mysiga ollar och kanske ett par jeans på mig!

• Miss Monday

saargr: Vi tänkte åka ner över en sommar och liksom känna på hur det är att bo där. Vi får ju resa ner 3 månader, och som det är nu är vi lediga på somrarna så det passar ju bra!

Attans det där med miljonen, så mkt omfattar inte jag, kanske 100 tusen på ett år i runda slängor.

Jag vill gärna fortsätta med mitt företag då jag är ganska nystartad sen ett par år tillbaka och målet är ju att det ska fortsätta växa i den takt det gjort för att bli större, och idag arbetar jag upp till 10 timmar om dagen vilket inte lämnar någon större tid till att studera. Visserligen studerar jag på heltid samtidigt just nu då jag läser till webdesigner, men det gör jag på distans och mycket på kvällar och helger när barnen sover.

Hedda: Ja, du verkar vara väldigt smart! Vi får försöka oss på det där lotteriet. Är vi med varje år så måste ju vår tur komma NÅN gång. Förhoppningsvis inte om typ 20 år, men kanske inom 10? Man kan ju hoppas!

• rasajj
    HeddaBigBum skrev 2009-10-17 23:05:14 följande:
    Miss Monday:Förstår om det ser lite dystert ut, men skickar du inte in en Green Card-ansökan då kan du ju definitivt inte vinna ett (ibland är jag riktigt smart! ). Och vill du ha sommar och sol året runt är t.ex. San Diego staden för dig. Jag å andra sidan saknar hösten något enormt... Här har vi närmare 30 grader varmt idag, t.ex.. Jag vill cokså ha mysiga ollar och kanske ett par jeans på mig!
    vi kan byta nan vecka om du vill Vi har visserligen harliga 60 idag, men natterna ar kalla och nu ska har rafsas lov.. Alltid lika roligt. men vi far val fylla sana dar pumkinpasar iallafall
  • Miss Monday

Och Hedda: Jag byter gärna mina velourbyxor, dunsockar och tjocktröja med ett stort lass blöta, röda, äckliga löv, kala buskar, paraplyn, vinterjacka och vantar med några kilon huttrande snuviga näsor mot dina 30 grader. Det är inga problem, bara hojta till så kommer det med express omgående.

• Miss Monday

En webdesigner och en programmerare, det kanske dom vill ha där nere, de har nog väldigt fattigt om sådana, tror ni inte?

• hewa

Samtalen känner jag igen, sån är maken också i mataffären. Men nu har han iaf shoppat så det heter duga, fick tydligen till och med kommentarer om sina shoppingkassar av expediterna inne på Guess Återstår Lego och engelska böcker!

Mealla skrev 2009-10-17 22:41:37 följande:
    Hewa, min kare make ar bra och vettig for det mesta, men att handla efter lista da blir det kortslutning pa nat satt. Jag maste skriva en lista med key notes typ. Barilla spaghetti, blatt paket med rod och vit logo (nastan sa illa ar det) och da far jag anda 2-3 samtal fran honom i affaren.
  • HeddaBigBum

Näe nu tycker jag stämningen blev lite otrevlig här inne... några kilon huttrande snuviga näsor vill jag inte ha!

• Hjartesjalen
    hewa skrev 2009-10-17 22:03:32 följande:
    Maken kom ut med tre ögonskuggor och en tillhörande borste! Samt orden "ja, nu fick de dagens snackis iaf". Sen gick han vidare till VC (inte på min order dock, jag är helt oskyldig till detta men vi får väl se vart det leder).
  • Hjartesjalen

Vi stod pa marknad forra helgen o salde hantverk osv som jag gor, o dar salde dom organic apples, heeelt underbara maste jag saga, o nu har jag handlat vaniljglass o jag ska baka en paj pa resten av dom applen vi har kvar. Ni kan ju gissa om maken min e glad!

• AHöst

Nagon som vet om de tar blod vid tre ars alder ocksa?

Vi tog Henrys blodprov for hans tva ars kontroll idag. Fruktansvart. Sa fort handskarna kom fram sa borjade han grata. Sedan missade hon och sedan var det forstass kort. En del av er kanske kommer ihag hur stor Henry ar och han ar matchande stark. Pa nagot vis fick han blodblasliknande blamarken ovanfor armvacket, antagligen fran en kombination av att hon missade och att han slogs sa mycket sa vi hade svart att halla honom stilla. Urgh, fruktansvart!