• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Miss Monday

Usch.. Har googlat runt på olika engelsktalande länder, kollat informationer om dom, klimat, miljö, osv osv. Känner tjaaa, ja, kanske? Men så kommer jag tillbaka till Kalifornien och allt känns bara nej, det är USA som gäller...

Så, jag får skriva in mig på lotteriet, så får vi se vad som händer i framtiden.

• Wagram

Miss Monday skrev 2009-10-17 22:35:31 följande:

Usch.. Har googlat runt på olika engelsktalande länder, kollat informationer om dom, klimat, miljö, osv osv. Känner tjaaa, ja, kanske? Men så kommer jag tillbaka till Kalifornien och allt känns bara nej, det är USA som gäller... Så, jag får skriva in mig på lotteriet, så får vi se vad som händer i framtiden.
    Lycka till, helt omojligt ar det ju inte. Kanner sjalv tva som vunnit (dock inte jag sjalv, jag fick det pa annat satt, trots att jag anmalt mig till lotteriet tre ganger). Ar det inte nagon har inne som vunnit sitt Green Card, eller har jag dromt det?
  • Mealla

Hewa,

min kare make ar bra och vettig for det mesta, men att handla efter lista da blir det kortslutning pa nat satt. Jag maste skriva en lista med key notes typ.

Barilla spaghetti, blatt paket med rod och vit logo (nastan sa illa ar det) och da far jag anda 2-3 samtal fran honom i affaren.

• Wagram

Har hemma ar det maken som gor i princip all handling. Han sager sjalv att han gjort det till en nskon konst, sa jag later honom hallas!

• Miss Monday
    Wagram skrev 2009-10-17 22:40:44 följande:
    Lycka till, helt omojligt ar det ju inte. Kanner sjalv tva som vunnit (dock inte jag sjalv, jag fick det pa annat satt, trots att jag anmalt mig till lotteriet tre ganger). Ar det inte nagon har inne som vunnit sitt Green Card, eller har jag dromt det?
    Kan man anmäla sig flera gånger? Hur länge är man med, hur ofta ska man anmäla sig? Isf är ju chansen större, om man får många chanser. Jag är ung ännu med mina 23 somrar, så någon gång kanske det blir min tur att vinna om jag alltid är med. Har man någon gräns på antal gånger eller får man alltid vara med?
  • Miss Monday

En sak jag funderade på... Jag har för mig att jag läste någonstans att man kan få tillstånd att flytta sitt företag till usa om detta gynnar företaget, tex billigare råvaror osv, och därmed få visum. Vet ni om det stämmer? Jag minns inte var jag läste det...

• rasajj

Miss Monday skrev 2009-10-17 22:48:01 följande:

En sak jag funderade på... Jag har för mig att jag läste någonstans att man kan få tillstånd att flytta sitt företag till usa om detta gynnar företaget, tex billigare råvaror osv, och därmed få visum. Vet ni om det stämmer? Jag minns inte var jag läste det...
    Man maste ha en omsattning pa runt miljonen innan det funkar som orsak. Sa da behover du ett ganska stort foretag..

vad jag forstar sa far man vara med i lotteriet varje ar tils man vinner om man vill och orkar..

ni har itne funderat pa att komma hit och studera da? Pa studentvisum. For det ar anda ett ganska stort steg att flytta och vad hander om ni kommer hit och det itne alls blev vad ni hade hoppats pa? Det ar ju en hel del kostnader med sjalva flytten ocksa, och omstallningen for barnen.
  • Mealla

Miss Monday,

man kan skicka in en ansokan per ar, sa man kan halla pa sa manga ggr man vill.

Man kan fa ett green card om man oppnar upp ett foretag i USA och investerar $1 miljon tror jag att det ar.

• Wagram

Kanske ar det mojligt for dig att fa jobb pa ett amerikanskt foretag i Sverige och sedan blir forflyttad? Fast da ar det ju svart att fa valja vart man vill komma i USA for det galler ju att foretaget har kontor dar man vill. Om man pluggar ar det far man jobba ett ar i USA pa studentvisumet efter att man blivit klar. Fragan ar bara hur man skall forsorja sig sjalv och familjen under tiden...