• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • julmusten

Gaahhh, idag har jag shoppat upp alla våra pengar typ. Vi kommer få leva på risgrynsgröt i tre månader nu ju!! Men barnen kommer ha snygga kläder så det är ju bra!! Det är så himla lätt att bara shoppa på här, och jag var och träffade en gammal kompis som är gravid nu och handlade lite mammagrejer och sånt. Det blev verkligen en heldag på stan, jag får ju aldrig såna nuförtiden.

Fast nu hör ja att Finn kallar, så det får väl bli allt för den här gången. På tisdag åker vi tillbaka till USA igen, sen kan jag hänga här som en mer normal människa.

• Sweden

Madde - Okänsligt av din kompis om hon vet att ni försöker bli gravida. Jag har en vän som fick missfall i v14 och jag försökte att inte klaga inför henne när jag var med barn (även om det var riktigt svårt), när jag mådde för dåligt sa jag bara att jag inte orkade träffas.

Jag var ut med gamla tjejgänget här igår kväll, hade supertrevligt.

• Sweden

Är så frustrerad just nu, mina grabbar är så fruktansvärt mammiga och ska klänga på mig heeeela tiden. Så fort jag tar upp den ena så börjar den andra gråta och hänger mig i byxbenen eller biter mig så jag ska släppa den andra. De var så här även hemma men det är lite värre här. Om mina föräldrar eller kompisar är ensamma med dem är de hur snälla som helst och kan sitta och pyssla själva eller leka med varandra men så fort de ser mig börjar de gnälla. Finns det något man kan göra eller är det bara en fas som allt annat?

• LabLover
    DS: VAd spännade! (Vi drömmer också om en 2011-bebis.)

Madde: Säger som de andra att gjort är gjort. Som småbarnsförälder och hundägare gör man ju sitt bästa för att alla ska trivas och få vad de behöver. Det är inte lätt alla gånger.

KS: Skönt att det gick bra!

Sweden: Om de är friska är det nog en fas

Jag och lillan är sjuka nu. Första dagisbacillerna antar jag. Maken har haft en släng av mild förkylning och stora tjejen har klarat sig hittills.

Maken åker till Norge på jobb ti-fr så jag hoppas vi inte blir sämre. Första riktiga jobb-fsk veckan för oss alla.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Desertchick
    LabLover skrev 2009-08-16 19:08:58 följande:
    DS: VAd spännade! (Vi drömmer också om en 2011-bebis.)
    Ja det vore härligt!
  • southernbelle
    julmusten skrev 2009-08-15 19:31:47 följande:
    Gaahhh, idag har jag shoppat upp alla våra pengar typ. Vi kommer få leva på risgrynsgröt i tre månader nu ju!! Men barnen kommer ha snygga kläder så det är ju bra!! Det är så himla lätt att bara shoppa på här, och jag var och träffade en gammal kompis som är gravid nu och handlade lite mammagrejer och sånt. Det blev verkligen en heldag på stan, jag får ju aldrig såna nuförtiden. Fast nu hör ja att Finn kallar, så det får väl bli allt för den här gången. På tisdag åker vi tillbaka till USA igen, sen kan jag hänga här som en mer normal människa.
    Vad skont att man inte ar ensam. Jag handlade for typ 10 barn istallet for ett plus att jag kopte en bee vagn oxa...opps. Nu ar det grot som galler for oss oxa..kommer aven jag ivarjefall ha ett barn med snygga klader
    Det ar sa roligt att kopa saker utanfor USA! Har massor av nya favvo marken just nu!
    Madde, inte roligt nar man far lyssna pa folk som klagar pa graviditeter. Denna gang nar vi forsoker sa tar jag det mycket mer lugnt och blir inte lika paverkad av hela bebisverkstad grejen. Tanker att jag ivarjefall har Viggo och det ar jag sa himla glad for nar oddsen var sa himla daliga att vi skulle fa nagra barn overhuvudtaget. 
  • TingTing

Madde - Ja det var ju lite okansligt av din kompis att saga sa infor dig, hon maste val forsta att det ar jobbigt for dig? Jag haller tummarna att du far ett plus snart pa stickan! Hoppas Abbie mar bra och att det inte blir nagra marken av bettet. Har du bestamt vad du ska gora med Tuffsen? Jag hade saaa tagit henne om jag hade kunnat! Alskar hundar och min egen i Sverige ar halvt shih tzu!

DC - Lycka till med skolstarten! Jag borjar om tva veckor och ser faktiskt fram emot det. Har liksom blivit som en liten skolflicka igen! All excited! Ingen annan runt omkring som forstar hur i all varldens vag jag kan kanna sahar! Men jag alskar att ga i skolan!

Om fem timmar beger jag mig till flygplatsen! Bokade en sista minuten till Sverige, ska hem och overraska mamma o pappa som inte har den blekaste att jag kommer hem! Mamma har semester denna veckan, sa det ar ju perfekt! Tyvarr ar min alskade vovve pa bootcamp for han skaller sa mkt och mina foraldrar kan inte fa bukt pa honom, sa honom far jag inte traffa och det gor ju lite ont i hjartat mitt. Men men, far traffa mor o far och mormor och systrarna, sa det ar ju inte helt fel det heller!

• Mackenzie Grace

DC, lycka till! Du får berätta hur det går. Hade velat bli ssk också men jag är dödsrädd för nålar så det hade inte gått väldigt bra för mig

southernbelle skrev 2009-08-17 02:57:59 följande:
    Vad skont att man inte ar ensam. Jag handlade for typ 10 barn istallet for ett plus att jag kopte en bee vagn oxa...opps. Nu ar det grot som galler for oss oxa..kommer aven jag ivarjefall ha ett barn med snygga klader Det ar sa roligt att kopa saker utanfor USA! Har massor av nya favvo marken just nu! Madde, inte roligt nar man far lyssna pa folk som klagar pa graviditeter. Denna gang nar vi forsoker sa tar jag det mycket mer lugnt och blir inte lika paverkad av hela bebisverkstad grejen. Tanker att jag ivarjefall har Viggo och det ar jag sa himla glad for nar oddsen var sa himla daliga att vi skulle fa nagra barn overhuvudtaget. 
    Jag gick igenom Mackenzies kläder här en dag och en massa kläder som vi köpte i Sverige, har jag glömt bort, dom hänger fortfarande med prislapparna. Hon har 20 klänningar, och då har jag inte nämnt hur mkt kjolar, skor, tröjor, shorts osv hon också har.
    Joe sa att jag FÅR INTE köpa mer kläder förän det börjar bli kallt ute... Det är ju evigheter tills dess, jag älskar att shoppa barnkläder. Om vi har en till flicka så får jag inte heller köpa nya kläder, då vi har 3 stora RubberMaids fulla med 0-6 months tjejkläder, 2 RMs med 6-9 mån etc. Men om vi har en pojke får jag shoppa och börja om från början Vilket jag tror vi kommer få.
  • Wagram
    Sweden skrev 2009-08-16 18:29:15 följande:
    Är så frustrerad just nu, mina grabbar är så fruktansvärt mammiga och ska klänga på mig heeeela tiden. Så fort jag tar upp den ena så börjar den andra gråta och hänger mig i byxbenen eller biter mig så jag ska släppa den andra. De var så här även hemma men det är lite värre här. Om mina föräldrar eller kompisar är ensamma med dem är de hur snälla som helst och kan sitta och pyssla själva eller leka med varandra men så fort de ser mig börjar de gnälla. Finns det något man kan göra eller är det bara en fas som allt annat?
    Usch, jag forstar att det ar jobbigt. Den fasen tycker jag ar jobbig bara med en, tva maste ju vara annu varre! Hur som helst ar jag ganska saker pa att det kommer att ga over, men det hjalper kanske inte sa mycket just nu?
  • TingTing

MG - Jag var just ute och shoppade barnklader till min basta kompis hemma som ska ha barn i oktober. Det ar ju hur skoj som helst och jag blir nastan avundssjuk, for jag vill ocksa ha en bebis att handla till... Mina barn kommer bli spoiled rotten med klader! Finns ju sa mkt fint! Nu vet jag inte vad for kon det ar pa barnet, sa det blev neutrala farger, men ack sa sota!

Svar på tråden USA tråden.