• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Hjartesjalen

RQL, gud va gott o komma ivag lite, hoppas du far en skon resa.

• Hjartesjalen

Idag kom min hjartmonitor, sa det gick snabbt anda. Den e sa liten o behandig vilket jag blev glatt overaskad av, trodde det skulle vara en tung mekanism som jag beh bara med mig overallt.
    Undrar sa vad som e fel, vi akte till posten en svang o jag gar i snigelfart o framhukad o vill bara svimma hela tiden..

• Nena70

Hej på er! Hinner inte skriva så mycket - har haft det trevligt med familjen.

Mealla, du får gärna ta fortsättningen på skämtet, för det har jag inte hört.

Jag köpte ett Didriksson regnställ till Noah för ett år sedan - superbra. Nu är det egentligen för litet, men han kan fortfarande ha det... ska nog köpa ett till innan vi åker.

Apropå blöjexem har min systerdotter något som för mina otränade ögon såg ut som svampinfektion - hon var till BVC här och blev också penslad med blålila grejs (jag gissade att det var samma de använder mot torsk?) men det (och flitigt luftande) hjälpte inte speciellt mycket. BVC-sköterskan trodde det var värmeutslag, men jag tror faktiskt inte på det (min syster är nu hemma i Uppsala igen och ska gå och prata med sin vanliga BVC). Nu har Noah också fått blöjeksem - vi köpte de nya Pampersblöjorna, som visade sej se ut precis som de han alltid får eksem av i USA... så det är nog inte parfymen som är irriterande. Hoppas inte svampinfektion är smittsamt, slog det mej just?

Själv har jag haft tandvärk i några dagar, och tyckte inte jag kunde vänta längre med att söka hjälp. Det var inget uppenbart problem, så förhoppningsvis var det bara en krona som var lite för hög (alternativet är att tanden under kronan blivit infekterad, och då är det rotfyllning som gäller, vilket INTE känns speciellt lockande). Jag dövar för tillfället tandvärken med lite av pappas whisky

• Hjartesjalen

"Jag dövar för tillfället tandvärken med lite av pappas whisky "

Haha, vilken bra ide!!

• hewa

Svar nej Eller iaf inte de ställen jag kommit i kontakt med själv genom egna eller kompisars barn. Albin frågade faktiskt varför han måste ha regnkläder med sig till fritids... "Jo, för i Sverige går man ut varje dag på fritids, oavsett regn!"

Sweden skrev 2009-08-18 20:13:14 följande:
    Charly & hewa - Tack för tipset om Didrikssons, ska nog ta en shoppingrunda imorgon så jag får kika då. Visst är det ändå rätt konstigt att det är så svårt att hitta regnställ (med byxor) till barn i USA, går dagisbarn inte ut när det regnar/har regnat? RQL - Trevlig resa!
  • LAMadde

Tack för alla tips för abbie röda rumpa.. blev inge visare av besöket hos doktorn igår tyvärr. Hon sa åt oss att fortsätta me buttpaste och lufta.. suck. Om det inte blir bättre nu i veckan så skulle det va supergulligt om ja kunde få superkrämen av Hedda eller Mealla

Jag har förövrigt sånna andningsproblem pga mina allergier som blommat upp.. är pälsdjur och div gräs och träd När jag är utomhus så är jag ok, det är när jag är inomhus som det blir tight i halsen. Doktorn tror att det är nåt som blommar just nu och det + hundarna samtidigt gör att jag mår dåligt. Att vi har heltäckningsmatta gör väl inte saken bättre heller..suck.
    Fick nån nässpray, men den har inte hjälpt nå spec. Är så irriterande.. för ja fick betala 45 dollar co.pay för att få testet gjort, sen 45 igen för att gå dit för att få pappret me resultatet(!). Så ja vill inte behöva springa dit om och om igen. Har prövat div. over the counter tabletter, men inge funkar. Om jag dammsuger varje dag + byter sängkläder + torkar lister + dammar av soffa.etc.etc. så mår ja bättre.. men ja kan ju för fasiken inte storstäda VARJE dag

Kollade va de skulle kosta att ta me hundarna om ja åker över me dom.. 100dollar/st. Är ju ingenting mot 2400 som de skulle kosta om dom åker själva. Så.. kanske blir en tripp till sthlm nu i höst för att träffa familj och lämna av hundar.

• Desertchick

Nu har jag och mamma precis ätit surströmming. Ville bara dela med mig om hur gott det var. Nu klarar jag mig ett år till.

Gissa vaaad? Jag har fått 1000 dollar av plugget för att köpa böcker!!!! Helt underbart!

HS: Jag hoppas att du får reda på vad som är fel. Kram på dig!

• rasajj
    Sweden skrev 2009-08-18 20:13:14 följande:
    Charly & hewa - Tack för tipset om Didrikssons, ska nog ta en shoppingrunda imorgon så jag får kika då. Visst är det ändå rätt konstigt att det är så svårt att hitta regnställ (med byxor) till barn i USA, går dagisbarn inte ut när det regnar/har regnat? RQL - Trevlig resa!
    Na.. Dagisbarn gar inte ut har, om det regnar Nar jag jobbade pa dagis i CA sa tyckte alla dar att jag var jattekonstig som ville ga ut, fast det var blott ute. Som att det var farligt. De forstod inte alls vilken underbar lekpark det blir for barn, med sma vattenpolar. De sag bara hur blott och geggigt det blev, for dem som personal. Tyvarr.

Inte heller ordentliga gummistovlar har ju de flesta barnen har.. jattetrakigt. har i CO sa 'far' barnen inte ga ut om det ar kallare an 32. (altsa leka ute, pa rast.) For de har liksom inte ordentliga klader.
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • rasajj

Ok, en liten fraga. Nan som har rimligt nara till IKEA. Nar vi bodde i CA sa kopte jag ett lekset fran IKEA med visp, gummiskrapa och nan slev tror jag. iallafall.. jag undrar om IKEA fortfarande saljer det settet, och isafall om nan kunde kopa det ar mig och skicka? Jag betalar naturligtvis bade inkop och porto osv. Jag kan inte hitta det online alls, vet som sagt inte ens om de saljer det langre.

Jag alskar den lilla vispen, perfekt nar jag gor aggrora pa morgonen, da den passar sa bra i en vanlig djup tallrik. Gummiskrapan ar ocksa jattebra om man har syltburkar osv.. Iallafall.. Om nan ville.. Skulle jag bli jatteglad och tacksam!

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
Svar på tråden USA tråden.