rasajj skrev 2009-08-18 01:34:37 följande:
Madde, det later som Abbie har fatt svamp i blojeksemet. det ar otroligt smartsamt for barnen och ger verkligen illrod hud. Jag fick radet att lufta, och smorja med Lamisil (som ar for athletes foot). Undvik allt puder (om du vanligtvis anvander sant). Idag har jag varit pa Open House pa skolan for de tre yngsta barnen. Jacobs nya larare, ar fran Tyskland Hon har tydligen varit har i 18 ar. Kom upp eftersom vart efternamn ar tyskt. Amanda ar jatteglad da hennes basta kompis hamnade i samma klass. Nanting jag tyckte var konstigt nar Sophia borjade ettan, var ju att har i USA sa ar det inte sa vanligt att klasserna fortsatter med samma elever fran ar till ar, utan de blandas hejvilt under sommaren till helt nya klasser pa hosten. Sa det ar ju liksom inte sakert att ens basta kompis fran forra aret, ar i samma klass i ar igen. Men Amanda hade 'tur' nu da Och imorgon borjar da allvaret igen 7:45 till 15:00. for de tre yngsta. 8-15:30 for Sophia.
Jag tycker att det är både positivt och negativt med att man ändrar klasserna varje år. För min son har det varit nervöst första dagen (han börjar i tredje klass i september) med ny lärare, nytt klassrum och nya kompisar, men barn vänjer sig ju ganska snabbt och de gamla kompisarna träffar han ändå på rasterna. Det positiva tycker jag är att de lär känna alla barnen i samma årskurs (det finns tre klasser i hans årskurs) istället för som det var när jag gick i skolan och knappt kände de andra barnen som gick i "den andra klassen" i samma årskurs. Nu när han ska börja tredje klass så känner han ju nästan alla de andra jämngamla barnen och det blir lite mindre nervöst.
Angående dagis och att vara utomhus så har jag haft samma erfarenhet som de flesta andra, dvs att man inte går ut om det regnar, är för varmt eller för kallt (de två sista då jag jobbade i Michigan och där var ofta ett av de alternativen). När jag jobbade på dagis så var jag känd för att vara en hurtbulle som nästan gick ut i alla väder. En del personal hade inte ens kläder så att de kunde gå ut med barnen. Jag minns att en tjej kom till jobbet i gympaskor mitt i vintern då det var massor av snö. Jag tror inte att hon hade en tanke på att behöva gå ut....
Här i Portland regnar det ju nästan hela vintern och det är ändå svårt att hitta regnkläder för barn. Jag köper regnkläder i Sverige och när mina barn är ute och hoppar i vattenpölar i ösregnet så stannar folk nästan till med bilarna och stirrar!!!