• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Wagram

Pa Elliots dagis gar de faktiskt ut i ur och skur, gransen for nar det ar for kallt gar vid -10 eller sa. Jag tycker att det ar superbra och Elliot alskar att vara ute som den halvsvensk han ar! Men jag vet ju att det tillhor undantagen.

Idag tog jag med Elliot och en kompis till honom och sag Ponyo. Sjalva historien var lite svar att folja, men visuellt var den valdigt lacker och barnen gillade den skarpt. Rekommenderas for fyra- femaringar! Trevligt med lite omvaxling fran det vanliga Disneystuket ocksa! Det var forsta gangen Elliot var pa bio och jag var lite orolig for hur det skulle ga, men det gick hur bra som helst. Han satt som fortrollad i en timme och fyrtio minuter. Fantastiskt!

• Nos

Hjälp! Det går inte att läsa ifatt en månad eller ens en vecka i tråden. Hoppas att alla haft en bra sommar i svea eller här eller båda.

Saarg jag kan fixa ikeaprylen till dig. Jag har 5 mins gångväg till ikea. Går dit på torsdag för imorgon ska jag till ny med mazri

• Hjartesjalen
    Desertchick skrev 2009-08-18 23:27:57 följande:
    Nu har jag och mamma precis ätit surströmming. Ville bara dela med mig om hur gott det var. Nu klarar jag mig ett år till. Gissa vaaad? Jag har fått 1000 dollar av plugget för att köpa böcker!!!! Helt underbart! HS: Jag hoppas att du får reda på vad som är fel. Kram på dig!
    Tack! Det hoppas jag med.

Gud sa bra att fa sa mycket pengar till bockerna!! Att slippa bet sjalv.

Hur har ni det nu nar din mamma e hos er, vad har ni hittat pa for kuligt?
  • Hjartesjalen
    rasajj skrev 2009-08-19 00:33:50 följande:
    Na.. Dagisbarn gar inte ut har, om det regnar Nar jag jobbade pa dagis i CA sa tyckte alla dar att jag var jattekonstig som ville ga ut, fast det var blott ute. Som att det var farligt. De forstod inte alls vilken underbar lekpark det blir for barn, med sma vattenpolar. De sag bara hur blott och geggigt det blev, for dem som personal. Tyvarr. Inte heller ordentliga gummistovlar har ju de flesta barnen har.. jattetrakigt. har i CO sa 'far' barnen inte ga ut om det ar kallare an 32. (altsa leka ute, pa rast.) For de har liksom inte ordentliga klader.
    Tycker det e samma med alla vuxna har, dom vill inte ga ut nar det e regn, sno, eller blaser. Urtrist tycker jag maste jag saga efterom jag gar efter mottot att det inte finns daligt vader bara daliga klader

nar hosten kommer sa sager svarmor att "ja, nu blir det nastan ett helt ar tills vi kan ga ut o promenera igen"! HUH kande jag forsta gangen jag horde det, sedan upptackte jag att dom flesta funkar sa har.

Nej, pa med regnakappan o ut o mys, jag alskar regn!
  • HeddaBigBum

När jag jobbade på fritids här i Kalifornien blev det verkligen KAOS när det regnade. För det första så regnar det sällan och när det väl gör det, då REGNAR det oftast.
    Men grejen var att hela fritidsprogrammet var baserat på att barnen var ute och lekte. Och de måste jag faktiskt säga, vi hade väldigt få barn som valde att vara inne. Så när det regnade och vi behövde ha hela drösen inne, då hade vi helt enkelt inte tillräckligt med lokaler. Gympasalen blev som ett zoo...

• rasajj
    Nos skrev 2009-08-19 01:39:41 följande:
    Hjälp! Det går inte att läsa ifatt en månad eller ens en vecka i tråden. Hoppas att alla haft en bra sommar i svea eller här eller båda.Saarg jag kan fixa ikeaprylen till dig. Jag har 5 mins gångväg till ikea. Går dit på torsdag för imorgon ska jag till ny med mazri
    Tack sa jattemycket! jag kontaktar dig privat sa fixar vi det!
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Nos

Super saarg. The post office ligger som av en händelse granne med IKEA. Ska dit iaf och skicka ett paket tvättklämmor ifrån IKEA. Jag rensade ut bland mammas nypor i somras och frågade i vilken soptunna jag skulle lägga dem. Då sa hon lite skämtsamt attt hade jag haft sönder så många fick jag allt räkna dem och lägga en kr styck i hushållskassan. Varpå jag sa Det räcker ju till flera paket på ikea. Hon trodde inte att de hade sånt på ikea så därav att ja skickar några :D

Tack hjärtesjälen

• Nos

Saarg, din länk fungerade inte att klicka på men om jag fattat det rätt så är det duktig, 5 piece kitchen utensil set du vill ha?

• HeddaBigBum

Jag har tyvärr fått lite dille på en postorderkatalog som heter ABC Distributing, där jag titt som tätt beställer massa onödiga saker. Jag fick ett lass levererat igår och bl.a. hade jag beställt ett dock-set ( www.abcdistributing.com/home/catalog/cat_item_pg.asp&P=451&Rec=8&Ntt=dolls&N=35&Nao=0&R=464563-6DUL---2 ). Alexis speciellt blev väldigt förtjust i mina gamla Barbie-dockor som Mormor tog fram när vi var i Sverige. Grejen är att man måste vara väldigt rättvis när man har flera barn, så jag kunde ju inte bara ge Alexis ett gäng dockor utan att ha något till Luke. Han får absolut absolut leka med dockor och det kunde mycket väl varit en present till dem båda, men han är inte intresserad av dockor direkt. Och när man vet det är det ju inte schyst att ge en present till båda som man -vet- bara en uppskattar.
    Men nu kom Dino hem med ett nytt Wii-spel (som Alexis inte bryr sig om)... så nu har dockorna kommit fram. Jag känner mig lite som 8 år igen... Så fina klänning... och skor... och halsband... 3 dockor och 12 klänningar för $14.95.

Svar på tråden USA tråden.