• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Mealla

Ha ha Priorities,

jag har inget emot advokater, om sa vore hade jag slangt in det gamla skamtet, vad kallar man 100 advokater pa havets botten?....

Jag & maken har ju tom "var egen" attorney, sa amerikanska har vi blivit...fast min man muttrar over hans timpenning

• RQL

Åker till släkten i Spanien imorgon. Ska bli skönt att komma bort från allt ett tag och bara relaxa. Åker dock utan sambon, men det ska nog gå bra ändå.
    Hoppas alla mår bra och ha det så skönt närmaste 2,5 veckorna! (försöker kanske titta in från någon kusins datorn eller så).

• rasajj

Madde, det later som Abbie har fatt svamp i blojeksemet. det ar otroligt smartsamt for barnen och ger verkligen illrod hud.

Jag fick radet att lufta, och smorja med Lamisil (som ar for athletes foot). Undvik allt puder (om du vanligtvis anvander sant).

Idag har jag varit pa Open House pa skolan for de tre yngsta barnen. Jacobs nya larare, ar fran Tyskland Hon har tydligen varit har i 18 ar. Kom upp eftersom vart efternamn ar tyskt.

Amanda ar jatteglad da hennes basta kompis hamnade i samma klass. Nanting jag tyckte var konstigt nar Sophia borjade ettan, var ju att har i USA sa ar det inte sa vanligt att klasserna fortsatter med samma elever fran ar till ar, utan de blandas hejvilt under sommaren till helt nya klasser pa hosten.

Sa det ar ju liksom inte sakert att ens basta kompis fran forra aret, ar i samma klass i ar igen. Men Amanda hade 'tur' nu da

Och imorgon borjar da allvaret igen 7:45 till 15:00. for de tre yngsta. 8-15:30 for Sophia.

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • HeddaBigBum

Madde:
    Ja, om du inte provat salva för athlete's foot, börja där! Våra barns kusin hade problem med just svamp och då funkade athlete' foot-salva jättebra!

Men det var inte lösningen på Alexis problem. Vi testade. Jag vet inte om den blå-lila vätskan de penslade på på bvc var mot svamp den också, men det funkade inte i alla fall.

• Desertchick

Mackenzie Grace skrev 2009-08-17 21:04:12 följande:

Klart jag läser, jag är ett troget fan av dig och Peanut!
    Aaah, you're so sweet!
  • Mealla

LA Madde,

stackas Abbie,

mina barn har aldrig varit sa illa daran, men de har haft perioder med riktgit rod svidande rumpa och jag har anvant mig av Sudocream, det ar som en riktigt tjock vit salva och anvands i UK och pa Irland, den ar helt suveran, och lindrar pa 1 dag, efter ett par dagar brukar allt vara bra och ok igen.

Det gar tydligen att kopa fran Canada,

www.toysrus.ca/product/index.jsp

www.77canadapharmacy.com/Sudocrem.php

eller sa kan jag skicka en burk, har manga extra, om du vill.

• hewa

KS - skönt att E:s sår inte var så djupt!

Hedda - jodå, jag är kvar, lite då och då iaf Kollade just Silon och förutom zinkoxid så innehåller den även dimetikon som eg är en silikonolja. Zinkoxid anses allmänt hudskyddande och ingår tex i specialplåster för stomipåsar och annat. Så leta efter något som innehåller zinc oxide och dimethicone, borde absolut gå att hitta!

Charly & Sweden - vi har köpt ett Didrikssons galonställ till Albin. I lysande gult och blått så han ser ut lite som en vägarbetare Själva galonetn är kraftigare än i många andra galonställ så jag antar att det håller bättre. Han har bara använt det ett par gånger men än så länge trivs han i det!

Sen har ju Didrikssons många allvädersställ, vet dock inte hur små storlekar de har. Men de verkar funktionella och bra (klämde och kände på några idag). Vi har ett par överdragsbyxor som är inne på andra barnet utan att de är det minsta slitna.

• hewa

Hedda - det blålia var nog kaliumpermanganat. Det är mest bara uttorkande, lite klådstillande och lite antibakteriellt. Används tex till barn med svåra eksem, brukar doseras i badvattnet! Antar att ungefär hela badrummet är blått efter en sån kur.

• Sweden

Charly & hewa - Tack för tipset om Didrikssons, ska nog ta en shoppingrunda imorgon så jag får kika då. Visst är det ändå rätt konstigt att det är så svårt att hitta regnställ (med byxor) till barn i USA, går dagisbarn inte ut när det regnar/har regnat?

RQL - Trevlig resa!

Svar på tråden USA tråden.