• Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 15

Välkommen till 15:e Phil and Ted´s tråden!

Text kopierad från Missy Cat Phil and ted tråd nr 14

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ?babypositionen? där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 21:32
    Senaste tråden Nr 14 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496646.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:40
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:41
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 11:51
    Mönster till dynor

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.php

• Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15
  • Ville Mor
    Miniigirl skrev 2009-07-31 08:58:28 följande:
    Någon som vet vad en bilstolsadapter kostar? och vet någon vart man kan läsa lite mer om det? vilka stolar som passar osv?sen undrar jag vd dt skulle kosta att köpa ny klädsel till en vagn?för, det måste gå va?någon som vet?:)
    Kommer inte ihåg några exakta priser men jag vet att nya klädslar pratades det om i den förra tråden om du orkar leta igenom den
    Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • Bess

Lever i väntan skrev 2009-07-31 08:20:57 följande:

Hej!Jag är så i valet och kvalet.......behöver hjälp och råd!För 4 veckor sedan köpte jag en beg. P&T eftersom vi skall få barn nr.2 om 1 vecka och behöver en syskonvagn. Jag ville inte lägga så mycket pengar då jag nyligen köpt en helt ny Emmaljunga Nitro till sonen (nu 2 år).Sonen vägrar nu ligga i sin Emmaljunga och vill BARA sitta i P&T (roligt iofs....)Nu undrar jag om jag kanske skall sälja BÅDA vagnarna och satsa på en NY fräsch P&T?Jag vill inte göra mig av med Emmaljungan och bara ha den beg. P&T kvar eftersom den har några år på nacken och ena hjulet måste kollas......vill inte stå en dag med trasig vagn.Är såååååå velig!
    Men e din begagnade PT i jättedåligt skick då? Hur mkt gav du? Tror du att du kan få lika mkt för den om du säljer den då?
  • Miniigirl

Ville Mor skrev 2009-07-31 09:34:43 följande:

Kommer inte ihåg några exakta priser men jag vet att nya klädslar pratades det om i den förra tråden om du orkar leta igenom den
    okej,då ska jag sätta mig och kika i den sen:)
  • TRUEHannapanna
    Miniigirl skrev 2009-07-31 10:02:19 följande:
    Ville Mor skrev 2009-07-31 09:34:43 följande: okej,då ska jag sätta mig och kika i den sen:)
    Tala om ifall du hittar nått.. Jag undrar också!
    ♥ Elliot 21 Maj -08 ♥ bf 8 Mars -10 ♥
  • Skrik och Panik

Hejsan, jag har 2 frågor

1: vart kan man köpa ny klädsel till vagnen och vad kostar det
    2: Vilken skötväska är bäst? Pennierbag eller saddle bag?

S & P

• Stormis
    BubbelGuppie skrev 2009-07-31 08:27:33 följande:
    hmm ingen som hade svar på frågan om singel regnskyddet??
    Vad var frågan? Om det behövs? De flesta svarar nej, dvs det går bra med att ha det dubbla även om man bara kör ett barn i vagnen. Men det är mindre så tycker att man att det andra är bökigt så är det iaf lite mindre att ha med sig. Det brukar skrivas ganska mycket om regnskydden så om du läser tillbaka lite så får du säkert fler synpunkter.
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Miniigirl

Nu har jag suttit här och försökt leta igenom den gammla tråden, men orkar inte längre, var ju några sidor att gå igenom:)

• Matanza

Hej

Frågan har säkert varit uppe tidigare,

Lillebror har växt ur cocoonen och jag måste fixa något mysigt till honom i liggläget då han är för liten för att sitta upp!

Hur har ni andra gjort? Tänkte kanske om det fanns någon åkpåse man kunde köpa så man kan ha året runt? Han kommer nog ligga ett tag till och vädret är ju minst sagt växlande. Sen verkar det ju praktiskt med en åkpåse för det kunde ju täppt till hålet som blir nere vid fötterna för det känns som det skulle dra in det hållet...

Tips mottages gärna!!

*Nova 071001* *Lex 090529*
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15