Gliimma skrev 2009-08-21 22:34:35 följande:
Undret Gilan skrev 2009-08-21 20:51:47 följande: Jo men det verkar ju vara så, eller? med Äldre menar jag inte dom som är 30, utan dom som får barn över 40. Men det är ju mina principer, jag skulle aldrig skaffa barn om jag vet att jag kommer gå med rullator på barnets student. Visst dom är säkert bra föräldrar, men hur länge då? Vill ju gärna vara i livet när barnbarnen kommer. Och ska man prata statistik osv så finns det ju en anledning till varför man över 35 års ålder får göra fostervattenprov. Om man nu ska diskutera hur vida våra barn (unga föräldrars) dör i PSD, så kan vi ju diskutera Downs syndrom eller annan kromosomrubbning som förekommer hos barn vars föräldrar är 35+, eller?
Absolut kan vi det, me till vilke nytta?
Du bevsar enbart att unga föräldrar har fördomar de med och att då sitta och argumentera för hur orättvisa fördomar mot uga föräldrar ärkänns lte dubbelmoral, aktigt.
Det är fakta att DS ökar om man får barn som äldre men det säger inget om hur bra föräldrar de är.
Det är fakta att barn till unga lider ökad risk för PSD men det säger inte något om hur de ärsom föräldrar.
Jag är 20 år och gravid min Sambo är 19. Vi bägge har jobb samt pluggar vi bor i e trea och har det kanon. Jag vet att jag kommer bl en jättebra förälder och tar därför inte åt mej av negativa kommentarer om unga gravida.
Men alla ni som blr så arga och tar åt er så börjar man undra om det stämmer eftersom så många får taggarna utåt.
Vet man själv med sej att man är bra på sin sak så finns det ingen anledning att känna sej attakerad.
Och fakta baserad på statstik är nte påhittat för att vara kränkande mot någon utan är enbart ren fakta.