Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Sue Ellen skrev 2009-10-05 15:39:40 följande:
    Hej tjejer! Vill mest bara "presentera" mig: jag hette "Villemina" här innan, men har nu bytt namn (hela min profil e ändrad pga en gammal mailadress som jag inte hade lösenordet till... ). Nu heter jag som min glammiga idol: Sue Ellen (Ewing, alltså ).Funderar över varför Campadre har så lång leveranstid... Vill ju ha min klänning NU!!
    fattade direkt att det var du pga snygg-nicket!
  • Puffig Pingla
    isako skrev 2009-10-05 19:19:01 följande:
    Hej o välkommen!! *vinki vink*Jag norpade en av de få 4or som fanns i svarta velour dresen. Är inte för velour annars, men me löööve fjärilen Så till det priset så är det helt ok. Skall ha svarta leggins höga strumpor från Twilfit med svart sammetsband o mina bruna nya stövlar. Kalajs!
    Hihi, jag drog ju hem en oxå. Ska köra den både som klänning med OMs "standardunderklänning" och som tunika till stuprör.

Sen jag såg Katinka i sin på mollyträffen förra helgen har jag varit på jakt efter en oxå serveras den såhär på silverfat. Me happy
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-10-05 22:31:33 följande:
    Jag snodde också en 4:a. Tänkte att jag hellre ville ha den lite stor än för liten. Nu är jag rädd att den kanske blir stor. ja, ja, om nån köpt en 3:a som de tycker är för liten sedan kan vi ju swappa......men jag tror jag kommer tycka den är fin liiiite stor.
    Nja, har för mig att den är ganska tight över bysten. Risken för mig är att det kommer bli lite glipa mellan knapparna.
    Å andra sidan tror jag den kan vara ganska snygg när den hänger löst.
  • Puffig Pingla
    MammatillO skrev 2009-10-05 22:41:46 följande:
    Känns bara liiiite skumt då säljaren inte kan svara på om det finns kvitto på den eller ej ..undrar ens om jag får på mig den då jag är bred över axlar och rygg och har mini boobs och smal midja inte direkt den ultimata kombinationen i en kroppshydda
    Gissar att det är den här auktionen?
    Jag hade inte brytt mig så mycket om kvitto som att säljaren inte erbjuder payson/internetgiro och inte har några tidigare omdömen.
    Å andra sidan så erbjuder säljaren avhämtning i hemmet vilket brukar tyda på ok affär.
  • Puffig Pingla
    fru vanheden skrev 2009-10-05 22:43:33 följande:
    Åh, så du har sett den live???Var den snygg då?Jag beställde också fast jag inte skulle Tänkte att man kanske kunde ha en spoiler dress under och blir den lite tight över brösten gör det kanske inget om man har den lite uppknäppt??
    Japp, spana in någon av alla mollybloggarna som var med på mollyträffen. Där springer Katinka (långt rött hår och ser alltid glad ut) runt i sin grå och är supersnygg.

Ska jaga efter bild. Jag glömde ju kameran på dagen så jag har inga bra bilder i min blogg.
  • Puffig Pingla
    fru vanheden skrev 2009-10-05 22:43:33 följande:
    Åh, så du har sett den live???Var den snygg då?Jag beställde också fast jag inte skulle Tänkte att man kanske kunde ha en spoiler dress under och blir den lite tight över brösten gör det kanske inget om man har den lite uppknäppt??
    Här på Binas blogg tex - Katinka är längst fram.
  • Puffig Pingla
    fru vanheden skrev 2009-10-05 22:54:10 följande:
    Tack snälla söta den var ju så himla snygg på Glad överaskning...Först gillade jag den och la den i korgen, sen ångrade jag mej, löste lite här, ångrade mej igen och köpte den sen velade jag..Men nu är jag jätteglad Enkel men som man kan lyxa till!
    Och den är ännu snyggare i verkligheten

Du har gjort ett mycket bra köp (och jag också ).
  • Puffig Pingla
    MammatillO skrev 2009-10-05 23:09:49 följande:
    Nå tycker ni jag ska slå till på check me dress less klänningen och försöka motarbeta min sjuka rädsla för att handla på tradera ?
    Fast det är ju nästan en vecka tills auktionen är slut. Du kan ju avvakta svar från säljaren. Återigen så skulle inte jag tycka att kvitto behövs för den klänningen (då det till 99,99% inte är en kopia) men däremot så skulle jag kräva en säker betalningslösning på en ny säljare på T.
  • Puffig Pingla
    MammatillO skrev 2009-10-05 23:12:15 följande:
    Det kommer jag göra nu på alla mina OM plagg, Just för att jag vill att köpare ska kunna vara 10000% procent på äkta vara även skicka med tags vid köp . ( sparar i en speciell ask)Anna Paulita skrev 2009-10-05 23:08:58 följande:
    Ps. de flesta kopiesäljare har fakeade kvitton till sina produkter. De går att köpa på samma ställen där kopiorna säljs. (gäller Mulberry, Gucci, Ralph Lauren mm)

Lär väl dyka upp för OM förr eller senare. Det som kommer orsaka problemen för dem är väl att OM är svenskt och jag har hittills inte sett några svenska fejk-kvitton.
  • Puffig Pingla
    MammatillO skrev 2009-10-05 23:19:23 följande:
    Hmm , kan privata säljare skicka iväg varan och då jag hämtar ut det och betalar så får hon pengarna ? har för mig att det går med Bussgods,schenker odyl.
    Kan inte det tillräckligt bra. Vet att dhl och Schenker inte fungerar så i alla fall.

Det säkraste är att antingen använda internetgirot eller Payson Garanti. Då håller betalningsförmedlaren pengarna tills du godkänt varan.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2