Inlägg från: oOrosamarängerOo |Visa alla inlägg
  • oOrosamarängerOo

Odd Molly - för oss inbitna del 2

82an skrev 2009-08-29 21:06:55 följande:
    Håller med riktigt cool kombo
    TACK! söta ni
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2009-08-30 09:33:05 följande:
    ajabajakids.se är den bästa. Jag köper i princip bara därifrån på nätet. Annars köper jag i min lokala lilla butik.
    Vad är det som är så bra med ajabaja
  • oOrosamarängerOo
    Diana och Thea skrev 2009-08-30 10:17:58 följande:
    Är ganska ny på detta med Tradera. www.tradera.com/ODD-MOLLY-lovely-knit-kofta-s... Kollar på ex denna kofta. Säljaren har en massa bra omdömen och inga konstiga "falska" plagg som jag ser det. Vad säger ni? Säljaren har även två andra Odd Molly plagg ute. www.tradera.com/ODD-MOLLY-tenfold-knit-kofta-... www.tradera.com/ODD-MOLLY-cupcake-topp-strlk-... Alla i min stl
    kniten va fin, kan tänka mig den, men kan ha i i bobbulsvarianten, denna va i ull. Är de inte lite mindre i strl?
  • oOrosamarängerOo
    SooJuicy skrev 2009-08-30 10:25:05 följande:
    kniten va fin, kan tänka mig den, men kan ha i i bobbulsvarianten, denna va i ull. Är de inte lite mindre i strl?
    bommullsvarianten ska det stå
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2009-08-30 10:27:34 följande:
    Liiiiite mindre. Ull töjer sig inte så mycket. Men har du stl 1 i bomull ska du köpa även stl 1 i ull. Ingen anledning att gå upp i stl.
    Ahh, läste av nån här i tråden för inte så länge sen som rek att man skulle gå upp en strl i ull kniten.
  • oOrosamarängerOo
    Mariajac skrev 2009-09-02 00:06:25 följande:
    Den här #329 ser t.ex. lite lurig ut... är det inte alltid 7 rader med broderade "kryss" och inte 5 som på denna? www.tradera.com/ODD-MOLLY-329-strl-2-Ny--aukt... Å den säljaren kränger ju också enbart kopior så till den grad att man kan kolla in hans annonser regelbundet för att se vilka plagg man ska undvika!
    Nej, radantalet stämmer med bilden (är ju om:s egen bild?) har en med blå brodyr, äkta såklart och samma radantal.
  • oOrosamarängerOo

Blää, är dunderförkyld! Ont i hela krippen, feber o jätteont i halsen, snor, snor snor hoppas det inte är svininfluensan{#lang_emotions_undecided} Har tröstat mig med att nätshoppa lite:

Jaquard sleevewarmers
    Jacquard long socks
    Nylon hooded Pile Parka
    Scarf Scarf (hmmm,heter den bara så?)

Min angelinadress ligger fortfarande ouppakad under vagnen, orkar inte ens prova den,
    så då är jag sjuk!:(

Ska ha en sak till från höstkollektionen, så ska leta på nätet nu efter rätt färg o strl
  • oOrosamarängerOo
    Mariajac skrev 2009-09-02 08:48:39 följande:
    Så här ser väl Odd Mollys egna bilder ut, med en människa inuti plagget!? www.tradera.com/Odd-Molly-329-Chalk-Ny-Stl-2-... (Nu är väl just den annonsen iofs också kopia, men ändå!) Här är sju rader, min blå från Flow feathers -08 har också sju rader, och den är garanterat äkta. Jag tror att det är den här varianten auktionen avser www.marengs.com/cotton-voile-embr-ls-p-973.ht..., eftersom det är den som kopierats (tillsammans med den med blå broderier) från i våras. Och då ska den väl egentligen ha sju rader? Ville egentligen bara påpeka det, men jag kan givetvis ha fel!
    Kan de va olika storlekar olika radantal, eller nåt annat? Annars får jag anklaga OM själva att sälja kopior, för min är köpt i butiken min är från vårkollektionen, strl 1 och 6 "flätade" ränder och 5 sicksack.
    Stargirl skrev 2009-09-02 08:51:41 följande:
    oj, krya på dig!!! Jag har så mycket jobb att en släng av svininfluensan kanske vore lite skönt (inte på riktigt dock)
    Tack! Skickar lite influensavirus, så du får pausa lite då *skojar*
  • oOrosamarängerOo
    Audrey Will skrev 2009-09-02 13:45:03 följande:
    Nu har jag beställt ett par svarta Ilse Jacobsen-stövlar förresten! Wiii!! (sorry OT) Om någon mer är intresserad av dessa stövlar kan jag tipsa om att www.eshoes.se är 200 pix billigare än Brandos! (de tog ingen frakt alls på min beställning!)
    Så det blev ett par svarta tillslut, nice! Såg att de fanns billigare där, men beställde mina från brandos ändå då jag beställde gummistövlar till barnen oxå därifrån, så hade de fria returer oxå.
  • oOrosamarängerOo

Nu har jag beställt en lovely knit i royal oxå, herregu, nu har jag shoppat för nästan 20 lax senaste mån....i bara mollysar , så nu får jag tagga ner med shoppingen, annars blir det sura miner från maken. Får gömma undan lite för han eller låtsa att jag köpt billigt på tradera haha

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2