Odd Molly - för oss inbitna del 2
Odd Molly tråd för oss inbitna
Odd Molly tråd för oss inbitna
vid vanlig retur: dvs ångrat köp står man för returfrakten. Mycket ovanligt att man inte behöver betala för den.
Vid byte kan det hända att man ibland slipper stå för frakten tillbaka, men också ovanligt. Däremot skickar de ofta den nya utan att du betalar för den frakten.
Vid reklamation ska de ersätta frakten: det är ju fel på varan!!! Annars hade man ju aldrig skickat tillbaka den. Dessutom ska man inte behöva betala för ny frakt om de kan ersätta plagget med ett nytt. Det är ju som sagt inte ditt fel att du behöver skicka tillbaka plagget.
Hade en som försökte att jag skulle skriva "byte" trots att det var fel på den...icke sa nicke! Det är ju en reklamation- då skriver jag det, oavsett om det blir en ny i t.ex. en annan storlek. Detta kan ju diskuteras...men oavsett så hade den ju åkt tillbaka p.g.a reklamtionen. Så ska jag betala returfrakten då kan jag ju lika gärna strunta i att få en ny ,utan helt enkelt klicka hem en ny från samma affär, betala och få den skickad fraktfritt om beloppet överstiger ev. angiven fraktfri gräns...om ni hänger med i resonemanget....
Någon som har tips på danska eller andra utländska butiker som har OM? (ej Shirtstory som jag redan kollat in) Tänker inte ge mig i min jakt på Glazing check skirt.
www.marengs.com
www.lisen.dk
www.butikcha.dk
Danska alla tre, de två första har jag beställt från.
Lisen klanderfritt, Marengs fick jag påminna när paketet inte kommit efter 10 dagar men i övrigt inga problem.
Har inte kollat om kjolen finns där.
LYCKA TILL i jakten!
Hmm hittade bara bystmått på noblesse coaten inte övriga mått *sur*
Allvaligt? Ingen som har OM jeans och som kan säga om de töjer sig mycket eller lite?
Är det någon här i tråden som är ägare till bloggen En skopa Odd & En tesked Molly? Har lite svårt att hänga med vem som har vilken blogg emellanåt.