• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • smulan0

en liten fråga till alla experter: på väldigt många av plaggen som säljs på tradera beskrivs en "reva i tyglabeln i nacken", ska man tolka det som en stulen odd molly där larmet klippts bort??? Varför skulle det annars bli en reva just där på så många plagg??? Mycket misstänktsamt tycker iaf jag, vad säger ni? Vill inte buda på stöldgods!

• Frusna flickan
    smulan0 skrev 2009-10-18 09:43:56 följande:
    en liten fråga till alla experter: på väldigt många av plaggen som säljs på tradera beskrivs en "reva i tyglabeln i nacken", ska man tolka det som en stulen odd molly där larmet klippts bort??? Varför skulle det annars bli en reva just där på så många plagg??? Mycket misstänktsamt tycker iaf jag, vad säger ni? Vill inte buda på stöldgods!
    Det har jag faktiskt alrig sett men när jag tänker på det gör väl vissa så för att markera att plagget är andrasortering. Har för mig att det var så på en andrahandsutf en gång. (EJ OM) Stöldlarm sätter de sällan i labeln i alla fall. Sitter oftast i en söm i sidan.
  • Frusna flickan
    Kan du inte länka till auktionen? Skulle vara intressant att se.
  • Frusna flickan
    smulan0 skrev 2009-10-18 10:05:21 följande:
    kan stämma att det är andrasortering. Häromdagen hittade jag nämligen en säljare där det stod så på samtliga plagg den hade till försäljning, idag hittade jag dennawww.tradera.com/Odd-MollyROSA-kofta-Lovely-kn...
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag tycker att lovely kniten ser ut som misstänkt fejk eftersom man så tydligt ser sömmen netill och locken är lite smalare än normalt men jag kan ha fel. Loggan är ju så himla bra gjord på kopiorna. Jag tycker även att den a´ndra koftan ser lurig ut på loggan. Jag har ju samma logga från maestress selectif, både äkta och fejk och den ser ut som fejkloggan men då faller ju teorin om andrasortering som felen i stickningen på dem båda skulle kunna tyda på. Nej jag har nog blivit lite ksadat misstänksam efter alla strul jag råkat ut för så jag skulle itne våga buda på någon av dem.
  • Skrutteruttan
    Frusna flickan: Jag är inbjuden på ditt konto...jag är bara lite nyfiken av mig, hur många barn har du och när skall bönan födas? Kram kram
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Duntoffla
    Låter som kläder från en utförsäljning. Jag var på GANT-utförsäljning en gång och de plaggen hade ett hack i labeln.
  • Bina
    isako skrev 2009-10-18 00:11:18 följande:
    Nope sorry, har aldrig vågat då jag inte kan testa live om de passar.. Tuuusen tack för tipset! Den är miiiin nu *lalalalalal* www.tradera.com/Fin-jacka-fran-Odd-Molly-gra-...
    Åhh grattis! Jag tittade på den men vågade inte tipsa med tanke på att det var en färsking! Jag är dock övertygad om att du är en skärpt kvinna och gör upp affären på ett säkert sätt! Wiee grattis!
  • Jool76

Frusna flickan skrev 2009-10-16 17:48:19 följande:

Jag tycker att den orange är supercool och vågad - läcker med det lila också. Blir nog super! Folkart har den.
    Ja... Jag är så feg bara: vill prova den i butik innan jag beställer hem. Så jobbigt att skicka tillbaka, betala frakt etc också om den inte passar... Ska försöka hitta den och prova den på onsdag.
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2009-10-18 10:29:34 följande:
    Frusna flickan: Jag är inbjuden på ditt konto...jag är bara lite nyfiken av mig, hur många barn har du och när skall bönan födas? Kram kram
    Hej! Jag har ändrat inställningarna lite tillfälligt på min sida.. Hi hi Detta är min 4:e. Mina barn är mellan 13-2 år. Är inne på gubbe nr 2 Bf 2/6 så det är lååångt kvar men magen är tyvärr redan som en spärrballong. Söt som frågar. Kram!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2