• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • Skrutteruttan
    isako skrev 2009-08-20 15:05:54 följande:
    VIsst är den ljuuuuvlig!! Speciellt som du säger för oss osm har lite byst men för den delen inte vill se gravida ut.. Skall ha Fleeeeer!! Men! Vad har du under?Letar efter ngt som fungerar under där o under 327an.. Gärna cremé eller offwhite..Tips?? hahahah typiskt ngt jag kan göra Näää var stolt kvinna! Det tror jag han är som har om från tå till topp. Fråga efter lite rabatt eller sponsring ist hihi
    Idag hade jag bara ett baslinne från H&M under, tänkte ha spoiler underdress sedan...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2009-08-20 14:36:53 följande:
    Shit va pinsamt! Stressad och ska hämta dottern från inskolning på skola och en snabbis in på ica för att retunera ett jättepaket jag balanserar på vagnen så krockar jag men OD Per Holknekt, då menar jag BOKSTAVLIGEN KROCKAR, för kör rätt på han.  Han ser inte för går o smsar o  jag har mest koll på att inte paketet ska åka av vagnen så kör rätt in i benet på han o lämnar en smutsrand på hans ljusa byxor av hjulen  tycker det är lite skämmigt att springa på han titt som tätt när man har OM kläder på sig från topp till tå och hade det idag, så skämdes dubbelt
    Han har säkert överseende när han ser din outfit
  • Duntoffla
    Skrutteruttan skrev 2009-08-20 13:58:08 följande:
    NU har jag lagt in bilder! Hoppas det kan vägleda dig lite kring storlek... Ingen spoiler idag (är lite nojig eftersom jag skickat tillbaka min 0:a och skulle få sista 1:an). Jag avskyr att byta saker (gör det i stort sett ALDRIG), men 800 kronor kunde jag liksom inte bara låta ligga på hyllan...
    Supersnyggt!

God kväll förresten!
  • One

Hallå alla igen!

Längtar till ulljackorna kommer. Behöver en men vill gärna prova först...man vet ju aldrig hur de är över byst och överarmar..

Köpte en buttondown och var lite förvånad över att den var så vansinnigt lång i ärmarna och så var den perfekt över bysten men nästan fladdrig uppe vid halsringningen...Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla den ännu.

Vad använder ni för tvättmedel till era silke/bomullsplagg? Upptäckte att det jag hade hemma inte ska användas till silke. Så vad ska man ha?
    Är det någon som tvättat sina livealot i maskin i handtvättsprogram?

Och mer tvättfrågor- är lite nyfiken- hur väl följer ni odd mollys tvättråd? Hittills har jag följt dem men ibland känns det som om de är undermärkta? Jag menar om det är kvalitet på tyg och tråd som används och broderitrådar med hög kvalitet (vilket det borde vara med de priser odd molly tar) så borde de tåla högre temperaturer? 100% bomull och så 30 grader??

Hur gör ni?

• One

Är det någon mer än jag som tycker att Ajabaja är långsamma på att skicka sina ordrar?? De fick pengar i måndags och det har fortfarande inte kommit något paket eller avi...tycker att det alltid tar lite väl lång tid.

Vad roligt det är när folk kommer fram och undrar var man köpt kläderna man har på sig eller tycker att det är snyggt. Fick många komplimanger förra året och får det nu igen! Kul! Det är man ju inte bortskämd med!

• One

Alltså när man har sina odd mollysar på sig. (eller bondelid som jag också gillar)

• Ullis 10
    One skrev 2009-08-20 18:56:30 följande:
    Alltså när man har sina odd mollysar på sig. (eller bondelid som jag också gillar)
    Mmm, bondelid är mitt #näst bästa" märke -köpte jackan m lurv i nu (OT).
  • Duntoffla
    One skrev 2009-08-20 18:46:53 följande:
    Hallå alla igen! Längtar till ulljackorna kommer. Behöver en men vill gärna prova först...man vet ju aldrig hur de är över byst och överarmar.. Köpte en buttondown och var lite förvånad över att den var så vansinnigt lång i ärmarna och så var den perfekt över bysten men nästan fladdrig uppe vid halsringningen...Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla den ännu. Vad använder ni för tvättmedel till era silke/bomullsplagg? Upptäckte att det jag hade hemma inte ska användas till silke. Så vad ska man ha? Är det någon som tvättat sina livealot i maskin i handtvättsprogram? Och mer tvättfrågor- är lite nyfiken- hur väl följer ni odd mollys tvättråd? Hittills har jag följt dem men ibland känns det som om de är undermärkta? Jag menar om det är kvalitet på tyg och tråd som används och broderitrådar med hög kvalitet (vilket det borde vara med de priser odd molly tar) så borde de tåla högre temperaturer? 100% bomull och så 30 grader?? Hur gör ni?
    Jag har tvättat mina plagg på 40 grader och det har funkat.
  • NewYorker
    Skrutteruttan skrev 2009-08-20 13:58:08 följande:
    NU har jag lagt in bilder! Hoppas det kan vägleda dig lite kring storlek...Ingen spoiler idag (är lite nojig eftersom jag skickat tillbaka min 0:a och skulle få sista 1:an). Jag avskyr att byta saker (gör det i stort sett ALDRIG), men 800 kronor kunde jag liksom inte bara låta ligga på hyllan...
    Ja, den var så fin så jag köpte en!!!
    En i chalk är just nu påväg till mig med posten, hurra!!! Jag tror den blir superfin till den blå kjolen, som jag hoppas kommer från Folkart imorgon!
  • NewYorker

nick name skrev 2009-08-20 17:35:28 följande:

Skrutteruttan har visat sin på bild i bildtråden som du säkert sett, den verkar sitta jättefint på henne.För mig var den ingen hit tyvärr - jag är en 1-2:a och valde storlek 1 på den. Den sitter så hårt runt överarmarna att det nästan gör ont, och så är den tältig nertill.Om jag skulle ta en storlek större skull jag nog inte se klok ut är jag rädd, så den måste nog gå tillbaka Synd, för den var det första plagg ur höstkollektionen jag riktigt ville ha, men skitsamma - nu har jag 2000 att lägga på andra plagg!
    Oj, nu blev jag nervös ...
    Jaja, det ger sig. Jag får väl skicka tillbaka den om den inte passar ...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2