• Aannna

Västervik

Här kommer den nya tråden när den gamla börjar ta slut... gud vad tiden går... passar på att starta en innan den gamla tar slut är lättare att hitta då =)) Snacka på nu!!!!!

• Svar på tråden Västervik
  • cid

Bakar: Kroppen börjar nog ställa in sig på att lagra energi. Går ju åt en del sen när lill*n vill ut. Kanske inte är så långt kvar nu då. Njut av att kunna äta och sova!

• Bakar

vad jag älskar det här... Det är så mysigt att ligga i sängen och lyssna på regnet där ute =) tyvärr blev jag färdig med boken för snabbt men nu njuter jag bara av ljudet av regnet som e utanför fönstret =) Hoppas ni alla får en fin dag kram på er

• väduren82

hejsan! någon här som har erfarenhet av korpens gymnastik för 3-4 åringar, är det bra?

• cid

Bakar: Vad skönt det låter! Annat än att dra sig upp ur sängen och stressa iväg till jobb...

• Bakar

Cid: det va helt underbart =)

Men nu ska jag va duktig och tvätta lite gardiner och bädda rent i sängen..
    Ska även göra fruktsallad till kvällen då jag e solo.. så antingen blir det en ny bok eller om det e nått bra på tvn och bara mysa i lugn och ro =)

Vad hittar ni andra på för trevligt??

• ewis1

Vi har varit på öppna förskolan här i Piperskärr. Alltid trevligt :)

• cid

Jag har jobbat hela dagen. Nu kollar barnen på tecknade mr Bean och jag "päser" i soffan. Sambon jobbar natt så för min del blir det också en solokväll...

• Bakar

Jag va hos BM idag bebisen va helt rörlig och inte en antydning på att den vill fixera sig =/ Sf måttet va fortfarande högt men hur mycke sa hon aldrig..
    Skulle ju på UL idag pga högt SF mått sist.. bebisen låg precis över normal kurvan så det va inget speciellt med den Men jag ska dit på torsdag igen för att göra ett nytt ul och mäta fostervattnet som va för högt idag.. har det ökat så kan det va något som inte står rätt till och då blir det besök på förlossningen och ev igångsättning.. vad som kan va fel fick jag inget direkt svar på... Hon sa att alla har olika mängder fostervatten så det här kan va normalt för mig men att dom måste kolla upp det som sagt... man blir ju lite fundersam när man inte har några direkta svar på nått...
    Hon sa även att bebisen låg väldigt högt upp för att vara så här långt gången så går vattnet skulle jag lägga mig ner och ringa förlossningen med en gång!

Ja det är mycket styr med att vara gravid.. det trodde man ju inte innan :P

Nu ska jag lägga mig i sängen och mysa med min bok och lyssna på regnet!!
    Ha en bra kväll nu alla där ute =)

• MUSDOKTOR

Jag har alltid funderat på varför man ska lägga sig ner om vattnet går om man har huvudet högt upp?

• Bakar

det har väl med navelsträngen att göra.. trycket av när vattnet går och bebis inte är fixerad kan ju göra att navelsträngen dras åt samtidigt som bebisen trycker neråt..
    Kommer en bit av navelsträngen ut i samband med vatten ska man ringa efter ambulans lägga sig på golvet med kuddar under rumpan så att bebisen inte trycker neråt.. utan tbx lite igen för att inte navelsträngen ska dra åt för mycket..

Svar på tråden Västervik