• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • cirkel

JJ: Vi körde någon vecka med att vagna Sia till sömns när hon vaknade på natten. Först när hon vaknade vid 5-tiden fick hon mat och så fick hon mat om hon vaknade före vi la oss.
    Sen hade hon en ovana att vakna vid kl 5 och vara pigg, så jag passade på att vagna bort det med.

Essi: Sia får inte så hemskt många chanser att försöka sig på att krypa, men i sängen kryper hon upp med rumpan i vädret. Hon ka hasa sig bakåt på golvet nu.
    Emma började krypa när hon var nästan 8 månader exakt.
    Kul att flytten snart är på g! Och spännande att du inte har sett huset än. Hoppas att ni kommer att trivas där!

Maja: Skönt att du känner dig redo nu!

• Essi73

Seren, Boll körde sitt lilla race, dvs. fattade galoppen vid 10mån vill jag minnas men näääh, Ferdinands sitter ju hellre och luktar på sina blommor.. Gåstolen tog han sig fram med istället de kommande 4 månaderna tills han knäckte gåkoden. Dä' våra killar det!

Hur går allt förresten, hur känns det nu med LillasysterLugn och StorebrorFart?
    Cirkel, vad bra då sopar jag undan en del dåligt samvete. Luna får ganska många tillfällen och hon gillar att jympa bäst i sin säng och på soffan. På soffan överväldigas hon oftast av Boll och ger ifrån sig sina skrik varpå hon återsätts i selen... och där ryker hennes krypjympaövningar.
  • cirkel

Essi: Hur går det med Luna nu? Har läkaren hört av sig?
    Sia kör också omkring i gåstolen, lika skicklig som Emma var.

• maja under eken

Fy tusan, jag mår APA! Har sjukdomskänsla i hela kroppen. Mår illa, leder, muskler o huvud värker. Runt hela magen e jag öm, känns som den e för tung för huden - typ.. Som om d tänjer i varenda ligament o muskel.

E d nån som kännt så innan d satt igång ordentligt lr håller jag på o bli sjuk? Lr e kroppen bara rätt trött på sitt tillstånd men d kommer dröja veckor innan bäbis kommer...?

Elvira - Livets Solstråle!
  • Serendipity

maja: Jag mådde fysiskt illa hela dagen innan båda mina förlossningar. Lite som sjösjuk+influensasjuk. Ligg ner och ät glass

• cirkel

Usch, Maja det låter inget vidare... Hoppas att det är som Seren säger och inte "riktig" sjukdom. Hoppas att det går över snabbt!

• maja under eken

Skönt o läsa Seren, tack! Hoppas! Ska lägga mig nu o assimilera en fantastisk förlossning o en frisk unge!

Just nu känner jag mig lite splittrad, känns inte självklart o föda barn just nu...

Men jag KAN d här o d SKA gå bra!

O sen som jag brukade säga - D handlar inte om OM - utan NÄR.... fast denna gång NÄR jag föder barn o inte NÄR jag blir gravid....

kram o god natt

Elvira - Livets Solstråle!
  • JJ 75

Morgon, o och jag i köket igen i väntan på kaffe... ibland är kaffebryggaren inte snabb nog... vill ha en pessomaskin!

Riktigt skum natt här, tror det är en av hörntänderna som är påväg igenom, stackars tjejen, och stackars nattsömnen för föräldrarna...

j har annars varit i sjunde himlen hela dagen igår, vi köpte en himla massa brio-järnväg med ett batteridrivet lok, så det har byggts, byggts och byggts igår...

o och krypande, ngn form av ålande, hasande skjutande gör hon nu, tar tag med händerna och skjuter sig bakåt, "svänger" i midjan oc tar sig precis dit hon vill... Det har hon nog gjort nu ett par veckor, men ännu inget krypande. Jämför jag med j tror jag hon stog och vaggade på alla fyra nu vid åtta månader, så gissar att det inte är långt borta för o heller. Nio månader är nog en bra gissning härifrån också...

Gåstolen, vilken kul grej förresten, j nådde aldrig ned och fattade aldrig konceptet, tyckte nog lekpanelen var roligast och i slutet kunde hon skjuta sig lite bakåt. Men o - hon verkligen springer i stolen, manövrerar den vart hon vill och tar sig fram, är oerhört irriterad på trösklarna...

Nåja, kaffet är här - finnaly! Önskar er alla en bra dag

Svar på tråden minnas xiii