• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • maja under eken

Pess: Oj va tätt mellan målen, spec på fm. Men jag tycker d lät rätt smart m macka t frukten på fm, många ggr äter ju barnen dåligt t frukost vare sig dom äter hemma lr på dagis. Men macka före maten, visst knäcke e ju nyttigt. Men d dövar ju ändå hungern en hel del t dom ska äta.

Frukt före sen hämtning e kalassmart, d räddar nog många trötta o stressade familjer.

Vet inte cirkel, har dom napp kan d ju va smart o sluta m flaska strax före man slutar m napp. Annars finns ju sugbegäret kvar o saknaden av napp borde bli större. Men jag tror inte man behöver tänka på d för tändernas skull lr så.

Tack för "Heja"! Heja gärna mera o håll tummar o önska att jag snart e på bb!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

Kan oxå tycka knäcke strax före lunch låter lite märkligt, men de började med det ganska nyligen då barnen är sååååå hungriga och sugna och inte kan bärga sig tills maten står på bordet. De är glupska tydligen

Cirkel, jag tror barnen kan dricka med flaska bra länge. L får på kvällen i sängen till sagan och det tror jag hon kommer fortsätta med bra länge. Jag minns t.o.m själv att jag drack vällingpå flaska, och då borde jag väl vara 5 år eller nåt? Det blir en ritual för många barn och jag har hört exempel på barn som fått en flaska om dagen jääääääättelänge. Tror inte man ska ha för bråttom med allt att göra dem stora. Det är så mycket annat man "pressar" dem med just nu, att bli blöjfria tex, att bli storasyskon, att lära sig att vänta på sin tur och att man måste lära sig dela med sig. Dagislivet tror jag oxå är tufft för dem på många sätt. Då tror jag en flaska hemma hos mamma kan vara tryggt,

• Joffe

Svenneman

Men fy lilla Virus, så hungrig att hon fick ont i magen Skönt att det var ett så enkelt problem i alla fall så att inte ni får magsjuka mitt upp i allt.

JJ, ser att även du har tidiga morgonvanor Leon är också morgonpigg och vaknar gärna 5,30, detta innebär att han är trött som sjutton vid 9 då det är dags för förskolan och det gör såklart själva överlämnandet jobbigare, i dag sov han dock till 6,50 och lämningen gick bra, bara lite kläng runt mina ben.
    Fy för alla dessa tänder, nu var det ett tag sedan Leon fick någon men det har varit pest o pina varje gång, får väl ta o kolla en dag om han fått alla.

Plugga ja, det kanske jag missat skriva, jag fick ett ryck och anmälde mig till en kvällskurs i bokföring/redovisning, har ju inte varit i väg mer än 2-3 gånger själv sedan Leon föddes och började få lätt panik!
    Nu går jag varje måndkväll på folkuniversitetet, som synd är så har vi fått en lärare som är mindre bra och ett flertal har hoppat av, även jag har talat med ledningen om hans sätt. De har talat med honom så han lugnade sig lite i alla fall, men han är oerhört snurring (71 år gammal) Verkar inte som att han får fler uppdrag här i alla fall, jag har råkat bli en sorts spion för ledningen på FU så jag rapporterar efter varje gång

Problemet är som sagt att plugga hemma, jag har försökt sitta på kvällen då barnen lagt sig men då är man själv så trött att ögonen går i kors.
    Jag skulle behöva gå någonannanstans för att läsa men eftersom min sambo är borta mkt så finns det sällan tid.

Välling, Leon ÄLSKAR nenning! Har tänkt på det där med nappflaska, hade behövt nått annat som funkar utan att spilla, han tuggar gärna på nappen.

Eddie vill inte amma mer fast jag vill, erbjuder honom tutten om han vaknar tidigt men han vänder sig bara bort, på dagarna äter han välling, gröt, mat, gröt välling, ingen tutte men mamma trugar lite

Nu vaknade han visst, sover precis som sin bror väldigt lite om dagarna.

• maja under eken

Precis Pess, så klokt! Så mkt annat gör dom stora. Här kommer vi inte sluta m napp förrän hon själv e lite redo o definitivt inte nu när d kommer syskon. Kanske åker vi t Skansen o ger dom t kattungarna t sommaren..

Joffe, att kräva att du får tid för dina studier funkar inte lr? Ta dina böcker o rym t ett fik lr bibliotek lr nåt. Låt karln rodda markservicen bäst f*n han kan... Jättekul att du hittat på nåt o kommer ut lite! Puss!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

Så Leon säger oxå nenning Det gör L oxå. GOTT med nenning

• Serendipity
    maja under eken skrev 2009-09-30 09:48:50 följande:
    Skalman har bildat spelbolag på när hon ska komma. Två kompisar har spelat på imorg, oddsen e 2,40 o dom har satsat 100 kr - jag ska knipa imorgon!!Kram på er!
    HAHAHAHA!!!

Teodor dricker fortfarande välling i flaska. VÄGRAR sluta, vi försökte introducera välling i mugg redan när han skulle fylla 2 (han är nu 3.5)...

Vivving eller Vidding kallade Teo vällingen innan han kunde säga välling rent.
  • Minna72

Öki säger bara "inte gott" om jag försöker ha välling istället för Nan i flaskan... Har aldrig lyckats "lura" honom till välling istället, så vi fortsätter med hans flaska Nan vid läggdags. Nuförtiden dricker han väldigt lite av den, så det är nog mer en trygghets-/rutingrej. Han har ju heller aldrig varit nån nappkille, så detta ersätter nog lite.

• cirkel

Haha! Här är det Nälling det heter.
    Emma har slutat med napp, så det är bara nappflaskan kvar. Då får hon hålla på med den ett bra tag till då.
    Det svåra är att Sia inte tar välling och nappflaska. Skulle gärna vilja ha ett alternativ till amningen på kvällen...

Joffe: Sia ville inte heller amma ett tag, hon hade fullt upp med allt annat som var mycket mer intressant, men nu ammar hon 2-3 ggr/dygn. Kanske Eddie också vill ha mer sen?

• Kun

Naffe, lovely förlossning! Grattis ännu en gång!!!

Min dotter har nu sovit ute i vagn i 5! timmar
    Har hunnit med promenad, latte på stan, handling på ica, hämtning lämning dagis...

Såg att min plus-tid gick ut här på FL snart, tänkte först att jag skulle ta bort hela min identitet eller vad man säger (och sluta vara här på FL...) men sedan tänkte jag om och fortsätter ett tag till.
    Har ni tänkt vara här tills ni blir pensionärer eller hur tänker ni?

Maja jag tror du föder den 1 okt, hoppas hoppas
    Håll ut tjockis

Oj nu gråter dottern Redan?

Trion har blivit en kvartett!
Svar på tråden minnas xiii