• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • förväntan

Hurra Naffe, massa grattis till lillebror. Så kul att du slapp gå längre . Hoppas allt gått bra och att ni mår bra. Hann du med en date med essi eftersom du kom igång? Ska bli kul att höra alla detaljer när du orkar.

Här har min dator exploderat och har nu lånat min lillebors till en ny kommer, så har inte varit här på länge. Ska se om jag kan läsa tillbaka.

Maja, grattis till bf . Vad jobbigt att du mår kasst. Känner för dig, verkligen trist att vara grav på slutet, för man mår verkligen kasst både fys och mentalt imellanåt.

Var hos bvc igår. Lilla F väger 5800 vid 3 månader, lika mkt som M vägde vid 7 v , ändå är de lika lååånga 63 cm vid 3 mån. M fick också väga oc mäta sig. Han är inte så stor längre, 92 cm och 13kg.

M har nästan slutat med blöja här hemma på dagtid. Han är jätteduktig, men kan bara kissa ute ppå gräsmattan , så undra hur det blir till vintern .

Essi snart är du västkustare

C har åkt iväg 1 v , han är med i landslaget i surfing så han är iväg på em. Ska bli väldigt intressant att se hur denna v ska bli, men just nu sover båda små grabbarna

Ska läsa tillbaka....

• Joffe

Välkommen Theos lillebror  

Maja, en extra kram till dig och jag förstår att du vill trycka på pausknappen ett tag, jag hoppas att den dagen lillasyster bestämmer sig för att komma är en dag då ni löst knutarna.
    Kom på ett namn till, ploppar upp lite namn då o då Laura ! (inte eng uttal)

Cirkel, han kom på det helt själv eller så har han sett Leon klappa En dag så började han klappa händerna och nu är det "hans" grej
    Jag får dock fortfarande staga upp killen i stolen för sitta är inte hans grej
    Eddie är också ett snäpp vildare än vad Leon var, han för ett himla väsen och rullar i väg över golven, äter gör han och då sprutar han och mat skvätter överallt

Leon är oerhört trotsig, fler? Han kan göra mig helt galen och ibland vill jag nästan börja gråta, många ggr pga att jag också börjar beteé mig som en knäppgök tillbaka sen får jag ångest.
    Mitt tålamod är väl inte heller helt på topp men det beror nog på att jag varit ensam mkt och Leon drömmer om nätterna och skriker samtidigt som Eddie är sjuk och kan knappt sova pga hosta / täppt näsa.

Ja snart är Essi o c/o västkustbor, bannar mig själv som inte skrev upp adressen när huset låg ute, jag hade ju kunnat stå där som en välkomstkommité (fast då hade ni kanske trott att jag e en stalker )

Hoppas din vecka blir bra förväntan
    Du har lite skillnad på dina pojkar, Eddie o Leon är ganska lika i sina kurvor men Leon ligger/låg ca 300 gr mer

• maja under eken

Tack vänner för sympati! Mår lite bättre nu, har sovit 2,5 timme o fick trevligt lunchsällskap. Vi träffades på Konsum där vi köpte varsin färdigrätt o åkte hem o åt...

Hon har problem m fertiliteten verkar d som.. Har försökt ett bra tag nu o kommer t fert. enheten på usö nån gång i november. Men idag ska hon fria och hon verkar ha äl på G, hjälp mig o hålla tummarna!

Förväntan, våra stora e lika stora, nästan. Elvira e 92 lång o väger 13,6 kg, mätte henne hemma igår. Köpte lite nya mjukisbrallor o fleecebrallor o d var 98/104 som fick komma m hem, shit va stora dom e våra ungar! O större lär hon bli när lillasyster kommer. Min lilla plutta!

Här trotsas d lite till o från, hon har börjat spotta efter/mot mig... Försöker ignorera henne när hon gör så¨, hon söker ju uppmärksamhet. Men fan va svårt d e när man egentl e rasande på henne.. O ibland påväg o börja skratta.. D e INTE lätt o va höggravid o ha en unge som trotsar o "vill inte" hela tiden. Fy farao va dålig mamma jag e ibland, tänder på alla cylindrar o skriker - fy fy fy! Sen blir hon ledsen, jag ledsen o så säger vi förlåt o kramas länge länge. Jättemammig e hon oxå, blir verkligen jätteledsen om jag inte e där just när hon vill d. Hur ska d gå när jag e på bb o sen om jag e dålig när jag kommer hem lr måste amma o greja...

Nu ska jag hämta min lilla tjej på dagis, solen skiner o dom har nog nyss ätit klart mellis utomhus. Mysigt!

Vart har vi Jj egentligen!?

Kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Özlem

Naffe:Grattis till lillkillen!Jisses vilken vikt Hoppas att allt gick bra o atrt ni mår bra.

Minna:Tack för svaret ang tal

Maja:Kram maja. Förstår din ilska över skalmans icke damsugande men skit i städning o sånt.jag vet att man går o irriterar sig över damrottorna o annat men det är inte värt att må illa pga det.O inte värt att ha ont i kroppen för att man damsuger i alla fall.
    Försök att vila för det behöver du inför förlossningen. Tycker du det e för stökigt hemma så åk hem till ngn annan för en stund för att slippa se det.

Joffe:´Humöret e ju itne på topp när man e trött.

Fler som spottas ser jag.

• Kun

Naffe, Grattiskramar från mig!
    Så skoj med en lillebror
    Hoppas allt gick superbra.

Trion har blivit en kvartett!
  • Pess

Här hemma finns en "spotterska" med Det är tydligen poppis att spotta hör jag. Eller så är det något med motoriken och tvååringar som gör spottande så roligt. Inte så jättemycket trots tycker jag, mer "kan själv". Och får hon då inte göra ALLT själv så blir hon ARG!!!! (eller om det inte går)

Hemma förresten efter en arbetsdag. Ska se på inspelat idol och dricka iskall apelsinsaft.

• JJ 75

Naffe - grattiskramar härifrån också!

Skönt att "bara" gå en vecka över denna gång, så Kun ser ut att få behålla pokalen ... Ser fram emot att höra allt, men ta det lungt, njut av de små underverken. Visst skulle ni vara lediga fem vekcor tillsamman nu hela familjen, härligt!

Maja - finns här, allt är bra, har klarat oss igenom en monsterförkylning som däckat hela familjen, "tyvärr" var det dock ingen infuensa, så det kan vi inte sätta på "avklarat-listan" - utan har väll ngt att vänta på här under hösten...

Maja - ta det lungt annars, blev glad över din beskrivning av "mys med viran
    -dagarna", sista dagarna som enda barnet, fint sätt att tänka - prioritera det, strunta i (hur lätt det nu är) städningen eller vad annat som "måste" göras. Eller de sista dagarna med viran kanske redan är slut nu - vem vet - ni kanske redan är på USÖ... Tänker på er och hoppas allt går bra, att ni fixar en förlossning till som det super-team ni faktiskt är!

Återkommer med allt annat jag vill kommentera, men nu vill j att vi springer runt med varsin kökshanduk, hon har försett sig med en blårutig som hon virat runt magen, och jag har fått en rödrutig som hon lagt i mitt knä och står bestämt säger "mamma kommmmm"...

• zynk

Grattis Naffe!!!!!! Hoppas ni alla mår bra och att vi får höra en rapport snart.

Extra styrka till Maja! Jag tror inte ett dugg på att du är en dålig mamma. De söker ju motstånd nu. Och jag tror det är precis vad som behövs. Tror också på att det är bra att bli arg och sur och "göra lite fel" -och sen får man förenas i kramar och förlåt. Det är ju så livet ska va - eller så som det ÄR. Och det ska de små lära sig nu. Och speciellt inför syskon. Då testas det väl extra mycket - även om de inte fattar fullt ut att de ska få syskon så är jag övertygad om att de vet att nåt är på G.

men du - beställ hemhjälp och skicka räkningen till Skalman istället för att rus runt med dammsugaren! (Om det inte var ett  "igångsättningsförsök" ).

Kramar till er alla andra!

Svar på tråden minnas xiii