• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • maja under eken

God morgon!

här e jag ff... o nu mår jag bra igen. Men jag e ju lite närmare förlossning iaf, sen får jag strunta i o tänka på hur länge d kan va kvar...

ser O fara fram i gåstolen o ryta ilsket när d tar stopp, gud så härligt!

Stackars j m tanden, hoppas den spricker igenom snart. Hur gick lämningen idag?

Här skrapade Skalman frost fr rutan imorse o d e ff vitt på gräset! Fan, d betyder att jag borde gräva upp dahliorna o stoppa undan dom för vintern, fy farao så trist! o jobbigt..

Men solen skiner, ha en bra dag alla!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Nafrung

Nu är han här, lillebror! Tack för alla grattis!!!

Vi kom hem i söndags, fick stanna en dag extra på BB pga GBS. De skulle hålla koll på lillgrabben, men han verkar må finfint.

Vi hade en helt fantastisk förlossning. Det gick skiiiitfort!

Värkarna startade natten till torsdagen ca 03.00, kanske 10 minuter emellan. Jag hade Essi i tankarna och tänkte "jäkla förvärkar" och gick upp och käkade fil. Somnade till efter ett par timmar, men vaknade vid varje värk. På morgonen avtog värkarna och hela förmiddagen höll jag på och städa och packa upp bebissaker.

Ts mormor kom och åt lunch med oss på torsdagen. Jag hade lite värkar, men inte så farligt. När hon gick hem så skulle vi sova middag, T sov, jag kunde inte riktigt slappna av utan slumrade bara lite. På eftermiddagen vid tre-snåret ringde jag maken och sa att han skulle avsluta för att inte hamna i eftermiddagsrusningen, men att det inte var så bråttom. Han avslutade då förstås inte, utan åkte mitt i rusningen, kom inte förrän vid 18.

Jaja, det var ok, vi åt middag och satte oss i soffan. Då kände jag väl att värkarna blev lite mer intensiva, men det funkade fint att stå ut och andas lite. (Hade ringt BB sthlm som sa att jag borde i alla fall bara ha fem minuter mellan värkarna innan jag skulle tänka på att åka in.)

I vilket fall så la maken T vid 19.30, jag tömde sopor, hängde tvätt och laddade diskmaskinen. Sen när maken kom ned så sa han att vi måste torka ur kylen. Hmmmmfff... lite irriterande, för nu började det ju göra rätt så ont.

Vid 20.45 ringde vi mormor, och sa att vi nog var tvungna att åka in snart, så mormor tog en promenad över till oss. Ringde BB sthlm och sa att NU kommer vi, inget annat. Jag duschade och helt plötsligt så kom värkarna tätt och och gjorde jätteont. Men vi gav oss av vid 21.30. Mannen körde rätt fort, jag hade väldigt ont.

När vi kom fram så kunde jag inte längre gå under värkarna, som kom väldigt tätt, fick stå och hänga på mannen. Fullt på alla förlossningsrum, fick ligga på undersköterskornas expedition. Då var klockan ca 22.15. Hann bara lägga mig på sängen, sen gick vattnet. Och ja sa, nnuuuuuuuu kommer bebisen. Maken ringde på klockan, bm kom.

Andades lustgas, hann inte få nån annan bedövning. Och i en flod av blod och bajs kom bebisen redan 22.55. Lillkillen skrek som en gris på en gång och mådde jättebra, apgar 9-10-10.

Det enda var att jag knappt hann få antibiotikadroppet för GBS-en, men men...

Visst hade vi åkt in till BB tidigare, om jag begripit att det var nåt på gång. Jag trodde det skulle göra mer ont tidigare. Men smärtan kom ju sen i och för sig.

Nu vill han ha tutte - återkommer!

• Nafrung

Glömde skriva... Han vägde 3985 g o var 52 cm.
    Och jag gick knappt sönder nedtill heller. bm fick bara sy ett par stygn.

• Rossy

Grattis igen! Vad underbart, Naffe! Otroligt att du väntade så länge med att åka in. Men vad vet man??? Kul att lillkisen mår bra och kan amma. Men födde du på usk-expeditionen?
    Nu är vi några mammor i en familj som förutom en själv bara består av killar . Vad heter er lillebror?

• maja under eken

Åååååååååååååååå!!!!!!!!!!!! Va underbart att d gick så bra! Men shit så bråttom d blev, kanske man ska ha i bakhuvudet.

Du födde alltså inne på expeditionen? Jobbade Pess?

Stor stor grattiskram t dig o lilleman, ja - hela familjen! Vad sa storebror?

Har ni nåt namn lr råder beslutångesten?

• Rossy
    Nafrung skrev 2009-09-29 09:15:03 följande:
    Glömde skriva... Han vägde 3985 g o var 52 cm. Och jag gick knappt sönder nedtill heller. bm fick bara sy ett par stygn.
    Shit vilken strålande förlossning, från början till slut. Jag blir allt lite avis.
  • Nafrung

Visst är det konstigt att nåt man oroar sig för så mycket kan bli så enkelt till slut. Det blev ju bråttom, men jag kände liksom ingen panik. Men jag begrep nog inte hur snabbt det gick, jag var ju helt öppen och färdig att krysta när vi kom in.

Och japp, usk-expeditionen, eller usk-rummet. Men det gick bra det med, enda negativa ingen egen toa.

Träffade Pess kvällen därpå, då hon hade hand om oss...

Inget definitivt namn ännu, men ett hett förslag.

• maja under eken

Men du fick en säng iaf? O slapp föda på Pess skrivbordsstol hoppas jag...

Spännande o höra ert namn, vi har kompisar som får en lillebror t en Theo runt nyår.

Skönt o höra att d gick så bra o att du var så lugn, d hjälper mig!

Härligt att du mår så bra nu efteråt, d var bara som o dra ner en dragkedja på dig gissar jag.. {#lang_emotions_laughing}

• Pess

Hej på er,

Kul att se Naffe hemma med en positiv berättelse. För er andras vetskap så är usk-exp ett riktigt bra rum att föda barn på En RIKTIG säng finns och möjlighet till all smärtlindring + egen balkong. Så näst efter de riktiga rummen är detta rum riktigt flashigt (fast lite trist ändå att inte kunna erbjuda supersnabba föderskan Naffe ett propert rum) Men, men...

Här är jag GLAAAAD. Vi har i över ett år pratat om att L måste få börja dansa. Hon älskar dans, musik och sång och har kollat på olika alternativ. De flesta har kurser från 3 år och vi har hittat kurser med kö i andra delar av stan. Men NU fick vi en plats på Kulturama (5 min hemifrån med promenad) Pyttedans heter det för 2-åringar där de dansar tillsammans med en förälder. Så på lördag ska vi på pyttedans för första gången. Hon som ringde sa att vi skulle ta med ombyteskläder eller komma ombytta vilket gör den feta, gravida mamman lite smått nervös. Hur jobbigt kommer det bli??? Får väl engagera pappan om det är elitdans vi snackar om KUL!!!!!

• maja under eken

Men GUD va roligt Pess!! d skulle vi ha här i vår håla oxå! Elvira fullkomligt suuuuuger åt sig all musik o rytm! Häromdan var LeMarc på tv o hon slet fram sin lilla gura o rockade loss, i samma skräddarställning som han satt i... Koll på både melodi o rytm har hon. Tyvärr bor vi på en alldeles för liten håla för att såna saker ska kunna erbjudas, men kanske d finns i stora staden Örebro. Vet du nåt om d Jj?

Barn far ju runt o blir svettiga på ett annat sätt än vad vi blir, tror du kommer kunna svänga höfterna o klara av d där rätt bra. Lill*n diggar d säkert oxå! Fast vem vet, du kanske går igång som fan så svetten dryper o du dansar omkull alla ungar..

Skönt o höra att hon fick en säng! {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden minnas xiii