• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • FISK78

Cirkel: Jag är väldigt nöjd med listan; nummer ett är träning och få bort sista gravfläsket , sedan egentid vilket innebär att helt enkelt umgås med mig själv (jag gör det alltför sällan), är dock bra på att alltid umgås med andra!!! Sedan ska jag boka in diverse behandlingar som jag fick av Mr D och barnen på mors dag. Sedan gå på bio!!!

Krya på er!

Nu är det dags att gå till dagis på kalas. Det var ett år sedan det öppnade och min lilla älskling började där!!! Tänk vad snabbt tiden går... Det skulle bli korvgrillning och musik, mysigt!

• Nafrung
    zynk skrev 2009-09-29 11:39:38 följande:
    Naffe Jag RYSER när jag läser om din förlossning. SÅ glad för din skulle att det gick så bra denna gång. Vilken revansch! Grattis till er alla! Och d e klart man måste torka ur kylen inför förlossningen - fattar u väl . Måste bege mig.
    Haha, kanske ska förklara det där med kylen. Vår kyl läcker vatten, så det samlas längst ned och torkar man inte ur då och då så rinner det ut på golvet. Sambon ville ej ha fuktskador om vi var borta några dagar.... Så tanken var väl god, men tillfället fel valt...
  • zynk
    Nafrung skrev 2009-09-29 16:04:08 följande:
    Haha, kanske ska förklara det där med kylen. Vår kyl läcker vatten, så det samlas längst ned och torkar man inte ur då och då så rinner det ut på golvet. Sambon ville ej ha fuktskador om vi var borta några dagar.... Så tanken var väl god, men tillfället fel valt...
    aha... Jag som trodde det skulle vara fint inför att mor/svärmor skulle komma .
  • Joffe

Hej

Får se om jag får skriva något här utan att bli störd
    Precis när jag loggade in så började Leon hosta.

Vilken upplevelse Naffe Låter som ett fantastiskt bra förlossning

Finns en del jag velat kommentera med det får vänta tills en annan dag, helst tidigare på dygnet.

Essi, ni ska få boa in er lite innan Joffe klampar in men sen ska jag ta min gamla volvo och stuva in barnen och leta upp ert lilla paradis.
    Måste också säga att du verkar ha en ypperligt bra chef

Krypa, onej men han börjar komma upp på alla 4, i alla fall på mjukt underlag
    Eddie har precis börjat kunna sitta ordentligt i antilopen men verkar ha andra talanger så som att rulla
    I vagnen är han som en krokodil som dödsrullar sina byten
    Det känns som att denne lille kille kommer bli något mer intensivare o modigare än sin bror
    Leon försöker lära Eddie att krypa, Leon kryper runt runt och säger " Edie (tänk er någon från Tjörn som talar med starkt i) "Edie, titta Eon pypa"

Fisk, bra med en lista och resa såklart.

Cirkel, kul med Ikea och att det gick bra

Pess, Leon gillar också att dansa, kan kanske bjuda upp Lilla L till en låt av hans favoritband Larz-Kristerz ?

Maja...... Ihhh spännande

Jösses vad mkt jag hunnit skriva, kan ju skriva lite till.
    På tal om trots så visar det sig mest genom dessa hemska utrbrott när man säger nej till något och han skriker, slåss och kastar grejer, just nu är han ofta arg och favvoordet är "inte".
    Han har även jobbigt om nätterna, verkar ha mardrömmar och ropar nej eller mamma osv, häromnatten ropade han på banan ....mardröm om bananer?

Lite om EGO till och då Eddie (nu när jag ändå har farten uppe)
    Har varit på en hörsekontroll till som jag nog inte skrivit om och i dag har det varit en spec-pedagog på hembesök.
    Det senaste testet visade ganska tydligt att han hör bättre på vänster öra och då hör han ung samtalston, höger öra är ännu oklart men det är sämre.
    Man får helt enkelt se tiden an och det kommer göras ett otal fler tester.

Nu ska jag sluta min uppsats och plugga lite

• JJ 75

Morgon - vakenfis sedan halv fem här, fick henne att somna en liten stund till ngn gång mellan halvsex-sex, så sitter som vanligt i köket med starkt kaffe...

Måste bara skicka en grattis till Naffe - vilken härlig berättelse, gott att allt gått så bra och att ni alla verkar pigga och glada. Lite avis är jag, de är så små, så söta, myyysigt, min lilla sötis är ju typ 68 lång och väger runt 8 kg, så vadå bäbis?

Joffe - plugga sedan kom jag ihåg att du nämnt ngt om beskattning eller så, häftigt, hur funkar det? Avsätter du en viss tid där mannen (mormor?) underhåller barnen?

Maja, hoppas på en lika god story som för Naffe - eller undantaget expeditionen då... USÖ:s går nog inte att jämföra med BBsthlm... Tack för tankarna igår, lämningen skötte J men hade gått bra, sedan hörntanden är tyvärr o som redan har en rejäl svullnad... - och frost ja, jisses amalia hösten är här, stack iväg igårmorse tidigt och lade på vinterdäcken, fick skrapa rutorna då, sedan till verkstaden för byte av ett virvelsjäll och en ventil, och där väntade hyrbilen med oskrapade rutor... så jag som stod där i min hooddie kom hem lite kall och grinig...

Essi - vilket bra upplägg att "komma hemmifrån en dag i veckan" och vilken smart arbetsgivare som förstår resursen i det, glad att det finns flexibla arbetsgivare!

Här har j vaknat, länge sedan började skriva inlägget, och kaffet börjat ta skruv...

Fisk - härligt med prioritering, bra gjort att göra en lista, heja! Hur går det annars med o och mjölkkänsligheten, fungerat bra med gröt/mat och går det bra att hitta mjölkfria alternativ?

Semester - härligt. Vi har också bokat en sväng i vinter, thailand två veckor i januari, svärföräldrarna och fastrarna följer med, så kanske lite avlastning, annars ser vi det som semester för barnen och miljöombyte för mig ohc J...

Cirkel - härligt med Ikea, visst har de bra lekplatser, j diggar tv-skärmarna med rita/fylla i eller memory... och så glass på vägen hem = Ikea blir en halvdagsutflykt... Tänkte höra mera om hur ni gjort med sias nätter, snart ska jag / vi uppbringa energin att ta tag i det, blir så konstigt när jag är själv varannan vecka, vill då bara somna om och vill inte att o väcker j så snabbaste sättet = fram med bröstet... Fel jag vet, men sömn är beroendeframkallande... idag är planen att lämna j på fs och gå hem och sova med o...

Nje - här ropas det på hjälp med legot, och så är det väll dags att starta upp frukostracet, sköt om er alla och önskar er en bra dag!

• maja under eken

Vad ni skriver här då när man inte e inne på en em.. Trist o missa er men kul o se er!

Förväntan, shit va modigt o flytta ett par år! Hur gör ni m jobb o hus? Hade inte din man egen firma? Lr var d den andre Australiensaren vi har på tråden? Lr var d en Svenneman..? Virrig..
    Berätta gärna om era planer!

Fisk, så uppfriskande o höra om en egolista! D behöver vi nog alla skriva! Så himla härligt m en långsemester t släkten! Låter såååå skönt!

Joffe, blev oxå frågande när jag läste plugga.. Vad? Å vad jag hoppas att tiden hjälper Eddies hörsel till d bättre! Visar Leon samma trots mot pappa? Larz-Kristerz... Stackars er, d låter inte som om dom e nåt bra...

Ikea e bra cirkel! Möblerna e inte så ömtåliga o vana vid barn, äv om jag försöker lära E att man inte klättrar runt m skor o drar o river så e d ändå skönt för nerverna o veta att OM d sker så har säkert nån annan unge varit där förut m lortiga skor.. Tyvärr finns d inget ställe där man kan leka i Örebro, bara en rutschkana. Men hon har så mkt annat kul hon tittar på, hon e väl bekant m Ikea o frågar ibland om vi ska åka dit {#lang_emotions_laughing} Stackars barn.. Läser Jj's inlägg nu, just ja - några "pelare" m lekgrejor finns ju, o dom e uppskattade o gör att mamma o pappa får titta iaf 3 min på en sak som intresserar utan att behöva flyga runt m huvudet o undra vart ungen e..

Varf e d fel o amma t sömns om d funkar f dig när du e själv o så väl behöver sömnen o egentiden Jj?? Jag tycker inte d e fel, ta tag i saken när du orkar o e redo. Annars kanske d kan va en grej att samtidigt som du ammar sätta på en skiva m lugn musik, antingen barnmusik i lugna takter lr nåt du själv gillar. Sen slussar du ömsom över mer o mer på musiken o mindre tutte o har du tur så somnar hon m bara musiken t slut.. En mjukvariant..
    O ni ska t Thailand, så skönt! Jag blir lite avis, härligt m värme o umgänge m familj o miljöombyte!
    Hoppas du sover gott nu!

Igår ringde dom fr dagis före lunch. Elvira sa att hon hade ont i magen o hon säckade bara ihop o höll sig för magen. jag var där på 3 min o d var en ledsen tjej som kom o la armarna om min hals. Jag tänkte på en gång att hon var hungrig men d hade hon sagt t fröknarna att hon inte var. Vi åkte hem o gjorde välling för att d skulle gå snabbt o för att hon skulle få i sig nåt innan vi sov middag. Hon tryckte välling o en macka i rasande hastighet, märkte inget avvikande i hennes beteende o vi la oss. Vaknade 1,5 h senare o hon mådde hur bra som helst.

Idag kom jag dit m henne o dom frågade såklart hur hon mådde. Jag berättade som d var o dom kände sig rätt dumma. "Stackars barn, här får dom så lite mat på dagis så dom säckar ihop av utmattning" Jag förklarade att hon inte ätit välling på morgonen, för eftersom hon skulle äta frukost på dagis så tyckte Skalman att d inte behövdes. Men så åt hon bara lite fil o flingor o knäckemacka t frukost o d räckte väl inte ända fram t lunch.

Ja, jag e ju ff en tjockis som ni förstår... Känner inget alls, förutom ett våldsamt borrande i nedre regionerna igår kväll, men d har jag ju känt förr..

Skalman har bildat spelbolag på när hon ska komma. Två kompisar har spelat på imorg, oddsen e 2,40 o dom har satsat 100 kr - jag ska knipa imorgon!!

Kram på er!

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Eeh, oj... Syns d att jag inte har så mkt o göra på dagarna...?

d blev visst en novell..

Elvira - Livets Solstråle!
  • zynk

Oj vilka uppsatser! heja!

Maja Ha ha - klart mamma vet bäst! Välling är den bästa uppfinningen ever!

• Pess

Välling diggar L skarpt

Fast på vårt dagis tycker jag de matar barnet HELA tiden. Frukt och macka på fm vid 10, knäckis före lunchen kl 11.15 (medans den ställs fram), mellis kl 14.15 samt banan kl 16.30 om de inte hämtats då.

Slänger oxå iväg ett HEJA HEJA Maja....

• cirkel

På tal om välling: är det någon som har slutat med nappflaska och när bör man göra det?
    Emma dricker välling på morgonen bara.

JJ: Vi körde med vagning på Sia eftersom det är det lättaste sättet för henne att somna på. Vi gjorde avvänjningen på semestern, så T fick ta nätterna med henne. Hon fick sova i sin egen säng, men när hon vaknade på natten bar han ner henne och vagnade henne. Tror det tog ca 2 veckor med vagning. Nu har det blivit lite återfall, men det kan bero på att hon är förkyld. Det blir iaf inte mer än en amning/natt. Först försöker jag vagga henne till lugn och lägga ner henne igen. Hon klarar att somna själv på natten om hon är lugn.

Svar på tråden minnas xiii