• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • cirkel

Härligt att höra att det gick bra, Maja! Fina namn!
    Nu ska jag sova!

• JJ 75

Härligt maja, grattis igen, har fortfarande lite gåshud här från din beskrivning av förlossningen. Elsa - vackert!

• Essi73

Hurraaaay Maja! Redan hemma? Vi åkte också hem snabbare än kvickt vi.

Med risk för att missbruka superlativ här nu - megaunderbart, superhärligt, jätte ypperligt Vad roligt att höra att allt ändå gick så bra och fina namn till lillasyster. Känns verkligen rätt.
    Grattis till tusen igen Maja, njuuut! -Fast jag misstänker att jag inte behöver säga så...
  • Serendipity
    Pess skrev 2009-10-02 09:06:55 följande:
    Man får inte räkna det som krystvärkar förrän huvudet står slutroterat mot bäckenbotten (även om mamman har stark krystkänsla långt före det)
    Aha! Även om man krystar aktivt (det är ju mer än bara en känsla när man agerar på det...)?
  • Serendipity
    maja under eken skrev 2009-10-02 22:46:09 följande:
    3650 o 50 lång liten Elsa Anny Linnéa, så GALET lik sin storasyster! !
    Vilket fint namnval Min heter också Linnea. Elsa Linnea Alexandra

GRATTIS!!!!
  • förväntan

Maja, vad härligt och verkligen fina namn . Din förl påminner mycket om min, vatten-avgång och skitvärkar och sedan går typ hela förl på några röda och dåliga foserljud. Skönt att hon skrek fint för er med en gång. Vad tyckte Skalman om denna förl?? Vad tycker Elvira om lillasyster??

Betty, med M hade jag tryckkänsla från 4 på morgonen till det att han kom ut via snitt 15:30. Jäkligt jobbigt att ha sådan känsla på varje värk typ en hel förl. Med F var det mer normal även om känslan kom innan man ska krysta, men han åkte ju åtminstonne ner och ut rätt väg . Visst är de amrikanska förl-serierna lustiga att se. Blir lika förvånad varje gång jag ser dem att så fort kvinnan kommer in till förl får hon världens eDA och känner ingenting och plötsligt är hon fullvidgad och ska krysta utan att känna något. Och alla dr har serila kläder på sig

Idag kommer C hem igen. Varit själv nu med båda barnen i över 1 v och det har faktiskt gått galant. Är stolt över mig själv att det funkat så bra. Båda barnen i säng vid 19 varje dag och M sovit bra hela nätterna och F med mig. Fast inatt mös vi allihopa och F har typ haft mig som napp hela natten, men mysigt ändå. Är så himla lycklig för dessa barn.

JJ, grattis till plus för 3 år sedan. Visst är det fantastiskt och nu har du ju 2 små pluttar

• Serendipity
    förväntan skrev 2009-10-03 11:08:50 följande:
     Visst är de amrikanska förl-serierna lustiga att se. Blir lika förvånad varje gång jag ser dem att så fort kvinnan kommer in till förl får hon världens eDA och känner ingenting och plötsligt är hon fullvidgad och ska krysta utan att känna något. Och alla dr har serila kläder på sig
    Ja, igår råkade jag se en bit av något sådant program och där sade barnmorskan (eller var hon gyn-läkare??) efteråt att hon blivit så glad för att mamman hon just förlöst tackat ja till att få upp sin nyfödda bebis på bröstet direkt. Det var inte så vanligt att mammorna ville ha det innan man torkat av och svept in dem!!!
  • Minna72

Grattis igen Maja,och välkommen till världen lilla Elsa!

Tack för tipset om Play-Doh. Köpte det idag och Öki blev alldeles till sig. Finns en bild på FB.

• Nafrung

GRATTIS MAJA! Elsa är ett fint namn tycker jag också.

Vår lille ska heta Julian har vi nu äntligen bestämt. Vi är ju grymt veliga, men detta har ju varit första alternativ sedan förra killen så det fick det bli.

Maja, för oss gick också hjärtljuden denna gång ned till typ 80 i kanske 10 minuter, och bm sa att bebis ville ut på en gång. Så jag försökte ta i. Lillen skrek också järnet när han kom fram.

Vet inte hur vanligt det är, men det är tydligen så att bebbarna har lite reserver att ta av och inte skadas nämnvärt av detta. Pess eller förväntan, hur är det egentligen?

I vilket fall som helst så är jag så glad att det gick bra, snabbt och "lätt" för er också.

• Nafrung

Förresten. Jag har för mig att nån av er, typ Joffe kanske, beställde fina namnlappar att märka kläder med. vart då? Nån som har nåt tips?

Svar på tråden minnas xiii