• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • maja under eken

Hej hej!

Julian e fint!!!

D e nog inte ovanligt att hjärtljuden går ner lite. Elsas hjärtljud låg oxå på runt 80, sa Skalman.

Så himla lika förlossningar förväntan! Lite coolt.

Va annorlunda d känns i mufflan nu efter andra förl! Känns som om jag har ett bowlingklot som tynger ner.. BM som ringde idag sa att d var uttänjda muskler, hade anat d eftersom knipet e dösvårt o få till! Shit, d gäller o öva o öva - KNIIIIIIIIIIIIP!!!

Eftervärkarna börjar ge sig, fy fan så skönt. Dom har varit vidriga!

Lillasyster äter o äter o skiter o skiter!!!!! Sen ska d helst sovas näääääära mamma lr pappa, ligga själv e klart överskattat! E inte van vid o ha en bärfis, men d e väl bara o vänja sig. O öva lite pö om pö på o ligga själv...

Idag e d dag 3 o Skalman har tagit storasyster på fotboll. Jag behövde lite ensamtid o gud så skönt d e m ett tyst hus. D har varit smådeppigt o känsligt men börjar bli bättre nu. Inatt drömde jag att jag fick en cancerdiagnos o att cellgifter kanske kunde funka, men troligen inte. Jag hade 3 mån kvar o leva o jag insåg att jag troligen inte skulle få uppleva en jul till ihop m mina barn... D var så verkligt, läkare o sköterskor fr en privatläkarmottagning som jag gått på i många år, vår stad med kyrkor o fik o folk jag kände igen. Brukar aldrig drömma så tydligt o verkligt o minnas så i detalj. Fy farao så läskigt d var, men skönt o vakna o tillslut inse att - d var bara en dröm!!

Så har jag skrivit av mig d..

Jag hade torsk sist jag ammade, Elvira oxå. Minns hur ont d gjorde o undrar nu hur jag förebygger d? E d bara genom att lufta mkt? Kan man duttat Ramlösa lr dyl i Elsas mun innan d bryter ut?

Kram så länge!

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Naffe, finns nån reklamlänk här på fl t ett ställe m billiga lappar. filur namnlappar lr va d heter.

Elvira - Livets Solstråle!
  • Nafrung

Jobbigt med tredjedagendepp Maja. Jag fick aldrig det denna gång. Inte heller bowlingklotet i underlivet. Det hade jag däremot förra gången, hade skiitsvårt att knipa då. Nu går det bättre, konstigt nog. Men visst det är klart jag känner en viss tyngdkänsla även denna gång.

Tyvärr tror jag dock att jag fått svamp, jäkla lufttäta skitbindor det finns. Letade efter mjuka, stora som finns på BB i affären, men hittade bara tunna obekväma. Jaja, jag har nästan inget avslag längre, så kanske kan man använda lite míndre bindor eller trosskydd.

Nog om förlossningens inte helt fräscha baksidor.
    Mot namnlappar till dagis!

• Essi73

Naffe, åååh Julian, det ÄR ett så fint namn!! Jätte glad att ni kunde enas och komma fram till det

Sen har jag glömt att skriva "Ser du, det räckte med att vi pratade om att ta en fika så kom din förlossning igång !"
    Depp har jag kommit undan båda gånger, hade väl en light very light variant (som ju mest kom i samband med amningen). Ingen bowlingklotskänsla men väl vindruvsklasar och eftervärkar from självaste hell istället.
  • Serendipity
    Syskonlistan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm
    Öz Elias 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: Flicka 29/6 BF 12/6, vikt 3935 g, längd 52cm
    Förväntan:Pojke 6/7, BF 2/7, vikt 3730 g, längd 52 cm
    Serendipity: Elsa 13/7, BF 17/7, vikt 3900 g, längd 51 cm
    Meleah: Silas 15/7 (pl snitt) BF 25/7, vikt 3880 g, längd 50 cm
    Rossy: Dennis 2/8, BF 17/7, vikt 4345 g, längd 53cm
    Nafrung: Julian BF 20/9
    Maja under eken: Elsa BF 25/9
    Pess:
  • Minna72

13 syskon födda - 7 flickor och 6 pojkar. Snygg statistik! Pess får antagligen en pojk då.

• Rossy

JÄttefina namn både Elsa och Julian. Söta namn på söta barn, helt enkelt!

Serendipity skrev 2009-10-04 22:44:25 följande:
    Kun: Flicka Förväntan:PojkeHmm, dessa borde ha namn?..
    Meja och Felix heter väl dessa små, om föräldrarna inte ändrat sig .

Vår älskade lille, stora Tim snubblade idag på mattan inne hos mormor och morfar. Han landade så illa och gjorde illa foten så att han inte kunde stödja på den. Efter iskylning och tröstande försökte vi igen att ställa honom upp men vänsterfoten ville inte stödja. Så in till barnakuten där det efter röntgen visade sig att han har en spricka nära fotleden. Resultatet blev helbensgips i ca två veckor. Nu ligger han och sover med sitt gipsade ben i högläge och det gör verkligen ont i en att se honom. Min söte lille pojke .
  • JJ 75

Hua - gipsade killen, aj,aj,aj - hoppas de två veckorna springer på fort!

Maja - vilken dröm, fuktanskvärt - vad skönt att få vakna och inse att det bara var en dröm... usch - ryser verkligen, tre månader, ushc!

Namnband - vi beställde från www.minanamnband.se/ har varit jättenöjda!

Här är allt ok, helgen har varit lite upp och ned, min mamma åkte in akut i fredags med misstänkt hjärtinfarkt. Varit mycket utredningar och inte klara besked, hon ligger kvar fortfarande men flyttades från hjärtiva igår, ser det som positivt. Samtidigt hade min lillebror 30-årskalas i lördags och igår var det djurparksstängning planerad - både två blev ganska avslaget och tankarna flög väll omkring lite, samtidigt som jag varit själv med barnen så försökt att vara lite "normal".

Först igåreftermiddag fick möjlighet att besöka henne sjukhuset, med två gallskrikande barn som inte fått den sömn de normalt behöver... Var dock jätteskönt att få lite mera info och se att hon själv var lite lugnare. Stannade ett par timmar och hjälpte henne med lite praktiska saker också. Sedan käkade jag och lillfröken j en middag från max i bilen medan jag körde hem, var hemma sent och var ganska slut efter två timmars körtid också, men samtidigt imponerad över mig själv, vad man klarar av även under ontrolig mental press! Trode också jag skulle ligga utslagen i migrän idag, men peppar, peppar - tycks bli en ganska bra dag.

Två småsötisar attackerar duplot i j:s rum nu, verkligen j:s favorit, hon kan sätta sig upp i sängen på morgonen, "mamma-jag vill leka lite lego" - o nöjer sig med att tugga på en bit eller två, men helt underbart att de "leker" lite tillsammans och lite själva...

Hoppsa alla har det bra och får en bra start på veckan, kramar!

• Kun

Syskonlistan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm
    Öz Elias 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: Meja 29/6 BF 12/6, vikt 3935 g, längd 52cm
    Förväntan: Felix 6/7, BF 2/7, vikt 3730 g, längd 52 cm
    Serendipity: Elsa 13/7, BF 17/7, vikt 3900 g, längd 51 cm
    Meleah: Silas 15/7 (pl snitt) BF 25/7, vikt 3880 g, längd 50 cm
    Rossy: Dennis 2/8, BF 17/7, vikt 4345 g, längd 53cm
    Nafrung: Julian BF 20/9
    Maja under eken: Elsa BF 25/9
    Pess: