• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Özlem

Grattis öki för ok stämpeln

Ngn som köpt syskonvagn?Eller hur gör ni o hur funkar det?

• Joffe

Åh söta Öki, vår lille oerhört begåvade kille!!

Kul med positiva besked på banken, det är ju kanonbra att ert drömboende kommer närmare o närmare! Att det ska vara så svårt att få sålt lägenheten då?!

Öz, det kommer säkerligen rätta till sig och snart kommer M busa med sin bror, här funkar det mesta bra med Leon är så himla hårdhänt, han tror ju att Eddie tål lika mkt som tex morfar.
    Vi har en syskonvagn och den används ofta, bra när man ska söva båda eller när man måste spänna fast rymmare.

Kun, jag har också länge gått med dessa bra tankar du har men min vikt står inte still, jag går ständigt upp upp upp, nu får det vara bra!

När jag ammade Leon så var jag helt ok i kroppen och vägde lika mkt som innan grav men denna gången har det inte funkat lika bra och nu nådde jag min absoluta smärtgräns, BMI på över 28 är inte bra.
    Tycker nästan att det är svårare att sluta med socker än det var att sluta röka, det blev väl så att jag även började gå upp när jag slutade röka men hur många år kan man skylla på det och PCO

Nu är det någon som är vaken!

• labilina

hej hej!!

roligt att se er alla! kun, mkt schysst och hälsosam inställning! heja dej som fött barn och dessutom ammar!!

grattis öki! jag har med förtjusning kikat på hans helt otrooooliga teckningar på fb. woow, liksom. adam är inte ett smack intresserad av att rita. eller jo. fick tips om att köpa badkarskritor så där går det an!

syskonvagn har jag med! en gammal emmaljunga, typ brio sitty fr blocket. adam har ofta kompisar på besök så det är mkt praktiskt att ha när vi ska gå till lekparken, rätt mkt trafik på vägen.

tror att adam fått vattkoppor. sedan igår har han hög feber, ingen aptit, halsont, kliande prickar överallt inkl i munnen, rumpan o fotsulorna . ska till läkaren senare ikväll. vad säger sv läkare om lindring vid vattkoppor? här gäller bara fenistildroppar som ska hjälpa mot kliandet. sen ska man helst inte göra någonting annat.. ja, han får childrens advil som tar ned febertopparna. verkar bli en jättekul helg, särskilt som maken drar utomlands på lördag. jaja.

• cirkel

Labi: usch, stackars Adam! Jag blev lite förvånad när jag lästa att du hade syskonvagn! Jag tänkte att nu har jag missat något.

Minna: Härligt med drömhus i sikte! Konstigt att det ska vara så trögt med lgh?!
    Duktiga Öki! Han och Emma verkar vara i stort sett precis lika stora. Hon har ju inte varit på bvc och vägt och mätt sig på länge, men vad vi kan se här hemma så är det snarlikt Ökis värden.

Öz: Vi har en Babytrvel syskonvagn. Det funkar bra och är väldigt smidig när inte liggdelen är på. Är ett måste på vägen till dagis och vid längre sträckor.
    Däremot har vi ingen ståbräda, det hade kanske funkat också.

Måste bara berätta vad Emma just kom in och sa: "Titta vad snyggt, titta vad snyggt!" och visade att hon hade stoppat in den lilla liberobollen under tröjan uppe vid nacken.

• förväntan

HELLO!!

Har två små sjuka killar. Båda har feber, men F fick sin vac igår, så det är nog därför han är varm. Nu sover de båda så sött och mamma dricker kaffe .

Här är det en helt fantastiskt vacker dag!! Sol och höst. Blir nog en skön promenad lite senare.

M älskar stjärnor och vill ha stjärnor på allt och favvo-sången är såklart blinka lilla stjärna. Han har en egen variant han sjunger där han blandar sv och eng. Låter något såhär:

Pinka bärna, pinka bärna how I lotta lena bena

F är nyvägd också: hela 6070g vid 3-månader och 64,5 låååång.

Minna, vad bra att ni ska kunna få erat drömboende. Kan ni köpa innan ni har sålt om ni hittar rätt?? Och vilken liten plutt Öki är , men grymt duktig på att måla .

Hur går det för Timpan och gipset??

Essi flyttar du nu?? Ska bli så kul att höra en rapport om vad du tycker om huset. Hoppas såklart på kärlek vid första ögonkastet.

Kun, instämmer om vikten att man borde kunna ta det lite lungt. Men mår verkligen dåligt imellanåt av att vara så fet. Men jag verkar inte kunna gå ner något under amningen, så snart får jag bara acceptera detta och ta mina promenader. De har mamma-barnträning här som jag ville gå på, men det är såklart på ons då M är ledig.... så så var det väl med det...

Nu hör jag en liten gny från sängen. Dax för att ge lite kärlek

Måste bara säja innan jag går att jag är så himla LYCKLIG!!! Är så kär i mina små killar.

• Nafrung

förväntan, vd härligt att du är så lycklig över dina små. Jag känner faktiskt precis detsamma, en helt annat känsla än efter förra förlossningen. Tänk att man kan må så här bra.

Nu hoppas jag bara att det jäkla avslaget slutar, för det är ju väldigt irriterande förstås.

På måndag kommer dessutom våra soffor som vi beställde innan sommaren, så det ska bli fint hemma också. Ska försöka dra ned den gamla i källaren i helgen, lättare sagt än gjort, den är enorm....

Vill också ha rapport om nya huset Essi! Snarast!

Ni som har barn på dagis. Tips om bra overall, regnkläder, skor osv mottages tacksamt.

T ska starta den 19, så det blir väldigt spännande. Men det verkar som en väldigt bra avdelning, T kommer vara bland de äldsta, med väldigt bra fröknar...

• Nafrung

På tal om vagnar så köper vi ingen syskonvagn. T har vägrat vagn sen typ i maj, han vill bara gå överallt så det får han. Han och hans pappa är ute på tvåtimmarspromenader nästan varje dag. Imponerande att en tvååring orkar det.

• Essi73

Inflyttning den 19e så vi är inte där än Men snart så!

Naffe, kläder. För oss, givet, PoP hade vi till Boll. Till hösten hade vi skalkläderna, byxor och jacka, som är vatten- och vindtäta/avvisande. 
    Till vintern hade vi deras overall, Tinsulate. Vi köpte den i absolut sista minuten (*skäms*) så det var bara de apdyraste kvar. Men inget ont som inte hade gott med sig, inte en dag frös han eller var blöt. Storleken kunde han ha hela vintern, onödigt dyrt kanske ses men som sagt.. han frös aldrig. Så PoP's' Tinsulate overall tillsammans med fleeceunderställ tillsammans med deras yllestrumpor (som vi av tidsbrist samt bekvämlighetsskäll även köpte där).
    Fick köpa en ny i år, de växer snabbt men efter all användning, och de var ute MYCKET på hans dagis. Synar man så ser man lite lite slitage vid knäna. Luna ärver den lätt nästa vinter.
    Alltså slog vi till på en likadan nu i år, fast i blått istället för rött mot förra året.
    Skalkläderna visar sig att han kan ha nu, de är ngt för små men inte trånga med fleeceunderstället (byxor+tröja) under.
    *S* på tal om vagn vs. promenad så promenerar Boll hemskt gärna han också! Boll och Boll eller?!
Svar på tråden minnas xiii