• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Özlem

Maja:Härligt att det går bra med bäbisen o stora systern.

Är det bara Melvin som e "äcklad" av sin lillebror?
    M vill knappt vara i närheten av E

• Kun

Ser att många härinne nämner vikten, så då får väl jag med dela med mig av mina tankar
    Jag har fortfarande ca 10-15 kg att gå ner efter graviditeten.
    Jag har mått rent ut sagt skitdåligt över vikten!
    Det jag har mått sämst över är att jag inte på långa vägar kommer i mina jeans och andra "normlala" byxor och även klänningar.
    Jag går bara runt i leggings (och någon top såklart ) men varierar mig ibland med strumpbyxor och kjol (med en tröja/top såklart ).
    Har även haft panik för vad alla andra ska tycka om min vikt och det är ju sjukt, jag menar det är ju för min skull jag ska gå ner om jag ska gå ner, inte för någon annans skull!
    Man hör hur folk går ner i vikt när dom ammar att kilona rasar, men det stämmer då inte här hos mig!
    Pratade med en god vän och berättade om hur skitilla jag mådde över vikten och hon fick mig faktiskt att tänka om...
    Men herregud du ska ju inte banta, du ammar ju nu! Du har nyss fött barn!
    Ta det bara lugnt och njut och när barnet senare tar mera energi av dig så kommer vikten att minska...
    Det behövde jag höra, så nu har jag lagt alla tankar på viktminskning åt sidan (i alla fall tills jag slutat amma).
    Jag fortsätter att äta när jag är hungrig (är ständigt hungrig!) och väger upp det med långa barnvagnspromenader (utan krav! bara för njutningens skull!)
    Yes! Jag fortsätter ett bra tag till att vara den mulliga mamman...
    För om sanningen ska fram så är det jävligt skönt att gå runt i leggings/mjukbyxor!!!

Fortsätter nu att njuta av mitt chai-te och mina mandelkubbar

Maja, härligt att läsa, låter som det flyter på finfint hemma hos er

Trion har blivit en kvartett!
  • Kun
    Kun skrev 2009-10-07 12:57:11 följande:
    Ser att många härinne nämner vikten, så då får väl jag med dela med mig av mina tankar Jag har fortfarande ca 10-15 kg att gå ner efter graviditeten.Jag har mått rent ut sagt skitdåligt över vikten! Det jag har mått sämst över är att jag inte på långa vägar kommer i mina jeans och andra "normlala" byxor och även klänningar. Jag går bara runt i leggings (och någon top såklart ) men varierar mig ibland med strumpbyxor och kjol (med en tröja/top såklart ).Har även haft panik för vad alla andra ska tycka om min vikt och det är ju sjukt, jag menar det är ju för min skull jag ska gå ner om jag ska gå ner, inte för någon annans skull!Man hör hur folk går ner i vikt när dom ammar att kilona rasar, men det stämmer då inte här hos mig!Pratade med en god vän och berättade om hur skitilla jag mådde över vikten och hon fick mig faktiskt att tänka om...Men herregud du ska ju inte banta, du ammar ju nu! Du har nyss fött barn! Ta det bara lugnt och njut och när barnet senare tar mera energi av dig så kommer vikten att minska...Det behövde jag höra, så nu har jag lagt alla tankar på viktminskning åt sidan (i alla fall tills jag slutat amma).Jag fortsätter att äta när jag är hungrig (är ständigt hungrig!) och väger upp det med långa barnvagnspromenader (utan krav! bara för njutningens skull!)Yes! Jag fortsätter ett bra tag till att vara den mulliga mamman...För om sanningen ska fram så är det jävligt skönt att gå runt i leggings/mjukbyxor!!! Fortsätter nu att njuta av mitt chai-te och mina mandelkubbar Maja, härligt att läsa, låter som det flyter på finfint hemma hos er
    Men samtidigt så förstår jag ju er som har slutat amma, då är det ju ok att banta. Jag kommer ju som sagt var säkerligen dit någon dag jag med...
    Men det är ju då det...
    Trion har blivit en kvartett!
  • cirkel

Kun: Det är en bra och härlig inställning! Jag har också kört på på den inställningen för inte rasade kilona av amningen inte...
    Däremot ska jag ta hjälp av amningen nu när jag vill gå ner i vikt, för när man ammar får man äta fler points!

Joffe: Super! Emma har också kommit över sin ledsenhet över dagis. Igår morse sa hon (om jag hörde rätt) att hon tycker om dagis!
    Emma är inne i en period när hon testar orden "tycker om". Hon säger väldigt mycket "Jag tycker om ..." och " jag tycker inte om..." ibland om samma sak rakt efter varandra.

Det är iaf roligt att hon har hittat en bästis på dagis. I måndags när jag skulle hämta henne lekte hon för fullt med honom. Efter ett tag fick hon syn på mig, jag fick klappar på kinden och kram och sen gick hon tillbaka för att leka.

Idag har jag varit och hämtat tapeter till arbetsrummet och vardagsrummet! Det blir spännande att se hur de blir när de kommer upp! (Undra bara när vi orkar fixa det... Vi skulle eg bara ha till arbrummet, men de vi hittade först var så fina att jag ville ha dem i vardagsrummet i stället, så då fick det bli andra tapeter hit.

Jag såg på Simon & Tomas i måndags och fick inspiration till mer förändringar i vardagsrummet. De hade en sån härlig matta (www.inneboende.se/ klicka på vardagsrum och mattor) som var randig i alla möjliga färger och så vill jag ha kuddar i olika matchande färger i soffan.

• cirkel

Öz: Nä, Emma tycker mycket om Sia, ska kramas och leka med henne, men ibland blir det tjuvnyp.
    Hoppas att M börjar tycka om att leka med lillebror snart!

• cirkel

Förresten, är det någon som har fått Libero-kuponger på länge?

Jag har inte fått några sen före sommarn(som gällde juni-juli).

• Nafrung

Fyller bara på lite uppgifter i listan. Var förresten på bvc idag, lillgrodan hade lagt på sig rejält. 4330 g. (Men T vägde 4810 när han var två veckor, så lillbrorsan ligger ju ändå i lä... )

Syskonlistan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm
    Öz: Elias 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: Meja 29/6 BF 12/6, vikt 3935 g, längd 52cm
    Förväntan: Felix 6/7, BF 2/7, vikt 3730 g, längd 52 cm
    Serendipity: Elsa 13/7, BF 17/7, vikt 3900 g, längd 51 cm
    Meleah: Silas 15/7 (pl snitt) BF 25/7, vikt 3880 g, längd 50 cm
    Rossy: Dennis 2/8, BF 17/7, vikt 4345 g, längd 53cm
    Nafrung: Julian BF 20/9, vikt 3985 g, längd 50 cm
    Maja under eken: Elsa 1/10 BF 25/9, vikt 3650 g, längd 50 cm
    Pess: trådens minsta, en liten -10:a!

• Nafrung

Har nog bröstmjölk i hjärnan, ändrade lite igen...

Syskonlistan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm
    Öz: Elias 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: Meja 29/6 BF 12/6, vikt 3935 g, längd 52cm
    Förväntan: Felix 6/7, BF 2/7, vikt 3730 g, längd 52 cm
    Serendipity: Elsa 13/7, BF 17/7, vikt 3900 g, längd 51 cm
    Meleah: Silas 15/7 (pl snitt) BF 25/7, vikt 3880 g, längd 50 cm
    Rossy: Dennis 2/8, BF 17/7, vikt 4345 g, längd 53cm
    Nafrung: Julian BF 20/9, vikt 3985 g, längd 52 cm
    Maja under eken: Elsa 1/10 BF 25/9, vikt 3650 g, längd 50 cm
    Pess: trådens minsta, en liten -10:a!

• Minna72

Va kul att läsa vad ni skrivit/skriver! Och att det är så många glada miner. Kun, förstår att det känns jobbigt med kilona, men det kommer andra tider, senare.

Vi har varit på banken idag och pratat om vår ekonomiska situation och vi blev positivt överraskade! Det visade sig att vi har råd med ett större huslån än vad vi själva trott, vilket betyder att vi sanrt kan ha vårt egna lilla drömhus... (Gäller bara att få sålt vår lgh först, vilket tyvärr inte visat sig lätt. )

Igår var vi med Öki till BVC för 2 1/2 årskontroll! BVC-tanten gav honom en massa uppgifter för att testa hans samarbetsförmåga och förståelse och det gick som en dans. Jag var stolt som en tupp (eller en höna då). Han visade sig vara *trumvirvel* hela 87 cm över jorden och har just sprängt 12-kilosgränsen.

Svar på tråden minnas xiii