• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Minna72
    Serendipity skrev 2009-10-10 22:49:42 följande:
    Är det rutin? Teodor har fått erbjudande nu om svininfluensavaccinering på tisdag.
    Alla barn under tre år får gratis influensavaccin, om man vill, här där vi bor. Öki fick första gången när han var ca 9 månader, ingen förra året, och nu då när han är 2 1/2. Vi frågade om svininfluensavaccin, men hon svarade att de inte fått några instruktioner om detta än, så de avvaktar.
  • Serendipity
    Minna72 skrev 2009-10-11 08:32:56 följande:
    Alla barn under tre år får gratis influensavaccin, om man vill, här där vi bor. Öki fick första gången när han var ca 9 månader, ingen förra året, och nu då när han är 2 1/2. Vi frågade om svininfluensavaccin, men hon svarade att de inte fått några instruktioner om detta än, så de avvaktar.
    Ja, de ger dem iallafall inte samtidigt. Men vad jag kan utläsa så vill man ge vaccinet från 6 månader i Finland, i Sverige har de dragit gränsen vid 3 år.
  • Minna72

Missade din fråga förväntan - jo jag kommer att bli vaccinerad, mot svininfluensan i slutet av oktober. Så Öki är vacc mot vanl influensa och jag mot svininfluensa.

Essi, jag såg inte ditt inlägg förrän idag. TACK för dina fina ord om att jag ska njuta av Öki! Känns extra bra då jag just för en halvtimme sedan tog ett grav-test eftersom jag faktiskt fick äl denna månad och har jätteömma bröst, men det vart ju minus. Lättad på ett sätt, men besviken på ett annat. Ja ni vet.

Och ja, det ÄR skönt att ha rutiner och att inte börja om på nytt igen. Det skall jag inte hymla om.

Förstår (eller jag kan inte till 100% förstå eftersom jag aldrig varit i er sist) att det måste ha varit (är?) jättekämpiga 6 månader och att man inte kan tvinga fram kärlekskänslor. Den tiden kommer för det också, var så säker.

• förväntan

Här är vi alla sjuka nu. M´s har bara lite förhöjd temp idag medans jag ch F har fått feber... F har närmare 39 grader även om han fått alvdon. Jobbigt!! Hoppas på att C snart kommer hem från jobbet och tar en pigg Melvin som klättrar på väggarna.

• cirkel

Förväntan: Hur är det med er nu? Tråkigt att vara sjuka... Krya på er!

Joffe: Vilken konstig farmor... Tur att mormor bor nära och är en toppenmormor.

Vad har ni andra bebisföräldrar på barnets fötter när de sover ute?
    Jag har haft strumpor, raggsockar och mockasiner och nu har jag samma fast tossor från pop ytterst, men Sia är ändå lite kall om fötterna.
    Tips någon?

Här är det soligt, kallt och ganska blåsigt. Blir nog en tur till lekplatsen efter dagis.

• Joffe

Hur mår sjuklingarna? Hoppas alla mår bättre!
    Sänder oxå en extra varm tanke till Essi, ni har det så tufft!!

Cirkel, svårt det där med fötter, de små är ofta lite kalla om fötterna jämt.
    Jag brukar ha sockar + raggsockar och sen ligger han oftast i åkpåse eller under täcke.

Det är dessvärre barnen farmor som uppför sig lite konstigt, i söndags var hennes yngsta dotter här och denna dotterns pappa och de hade frågat om hon ville åka med men då passade det tydligen inte.
    Jag har skickat kort till henne ganska ofta för jag hoppas o tror att hon innerst inne älskar de små liven och nu bad hon om fler själv och det ser jag som ett gott tecken
    Visst är det trist att barnen inte känner sin biologiska farmor men det känns inte som en större förlust, hon har behandlat sina egna barn som skit och det vill man inte utsätta barnbarnen för.
    Vi har som sagt en toppen mormor, morfar, farfar och plastfarmor!! och inte glömma alla fastar, farbröder, morbror o moster.
    Leons idol är morfar "Offa, jänta på Eon"    (morfar vänta på Leon)

Nu ska jag läsa lite, har avklarat fm-promenad och lunch!
    Känner min motiverad till att tappa några kilo och det funkar bra, än så länge.

Glömde kanske nämna att en av anledningarna är att jag såg mig själv på film och det var ingen vacker syn, nu var vi i o för sig på magdanskurs så det kanske inte var det ultimata stället för mig att befinna mig på men ändå

• Nafrung
    Joffe skrev 2009-10-14 10:55:27 följande:
    .Leons idol är morfar "Offa, jänta på Eon"    (morfar vänta på Leon)
    Gulligt!!

Tack för alla tips om overall. Vi fick dock en av Ts mormor här igår. En från Pop, vet ej vilken, men den blir säkert bra. Om inte så får vi kolla runt. Det är ju nämligen riktigt svårt att ta sig ut och handla nu har jag märkt...

Skalkläder har vi dock inte köpt några, tänker att det snart är overalldax ändå, och i kan köpa sådana till våren istället. Fleeceunderställ har vi och dessutom både höst och vinterskor (Kavat - passar fyrkantiga stora och höga T-fötter.)

Nästa vecka är det dagisstart. NERVÖST!!

Och i morrn ska vi till frisören för att klippa av hans guldlockar. Har bara klippt luggen på honom hittills, så han har korkskruvar ned över ryggen nu.

Men med dagislek, måleri, lera och käk på egen hand så måste de bort, man får INTE sätta upp dem i en tofs. (och ärligt talat så ser det ju en tofs ganska flickig ut. )
  • cirkel

NAffe: Får vi se ett kort innan guldloclarna försvinner? Låter fint!

Joffe: Duktigt med vikten! Jag har också börjat ta tag i den. Ränkar points här hemma.

Svar på tråden minnas xiii