• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • förväntan

Naffe, det komemr säkert gå jättebra med dagisstart . Vad bra att ni fick en pop-overall så behövde ni inte fundera mer på det. Vill också få se söta lockar . Lycka till hos frisören.

Cirkel, tycker också det är svårt att veta hur mkt de behöver på sig. M var alltid så varm så han behövde nästan aldrig extra tossor eller liknande. F är mkt kallare. Kör just nu med de små sockorna som vi fick av Maja när vi träffades när våra stora var pyttisar . Och overall och åkpåse. Vi mår mkt bättre nu, tack för att du frågade. M är på dagis idag igen. F är lite hostig men ingen mer feber, tack och lov. Man blir ju så grymt orolig när de är sjuka och inte mår bra.

Joffe, bra jobbat att komma igång med vikten. När jag var sjuk så gick jag ner 1 kg, så man kanske ska blli lite sjuk oftare

Nu ska jag förbereda för att måla vår hall för just nu bor vår hall i vardagsrummet och jag är så trött på revoveringar att jag spyr. Kan inte bo såhär längre än jag behöver....

• cirkel

förväntan: Skönt att ni mår bättre!
    Ja, renovering är lurigt när man har småttingar... Allt tar mycket längre tid när man inte kan jobba ostört och när man vill.
    Vi har köpt tapeter till arbetsrummet och vardagsrummet och jag undrar just när vi kan fixa att tapetsera allt!

Idag är det fotografering på dagis. Hoppas att de lyckas bättre än förra året...

• JJ 75

hej - hoppas allt är bra med alla - bra här!

Tack för frågan om nätterna här om dagen cirkel - det börjar gå åt rätt håll, har forcerat fram vällingen på kvällen ohc fungerar ganska bra, sista nätterna har jag istället vaknat med megastenhårdabrösten...

...och även på mornarna tycker jag tjejerna skärpt till sig ( ) - sover nästan fram till sju nu båda två...

Annars lugna gatan här, värdens bästa svägerska / favoritfaster checkar snart in, har lagt en höstveckas semester för att komma hem och vara med barnen, så uppskattat!

Ska bland annat försöka ge mig ut i shoppingträsket efter vinterkläder, velat lite fram och tillbaka, men lutar åt overall framför byxa/jacka... sedan skalkläder kanske också, typ att anvädna nu.. men vet inte, velar vidare en stund... hum...

'hoppas i alla fall allt är bra alla sjuklingar kryar på sig och att renoveringar bara fixar sig själva... (hua såg förresten arga snickarn igår...)

Stor kram!

• cirkel

JJ: Bra att nätterna har blivit bättre! Här har det blivit sämre... 2 ggr nattmat blev det och sen sov hon till 7.10. Emma sov ända till 7.45 hon! Det är ju bra inför vintertiden.

Har plåtat Sia naken på fårskinn nu eftersom Emma tar kort på dagis idag.

• jamis

Tittar in... visst finns det någon örebrobo här? Vi är på väg dit och behöver tips om bra BM/MVC. Vi komer att bo centralt i vasastan och närhet är ju alltid bra

• jamis

Förresten, om ni inte känner igen mig så är jag en vispare

• ProPPens
    jamis skrev 2009-10-15 22:19:10 följande:
    Tittar in... visst finns det någon örebrobo här? Vi är på väg dit och behöver tips om bra BM/MVC. Vi komer att bo centralt i vasastan och närhet är ju alltid bra
    Skvallrar lite, men Maja bor utanför Örebro... tror det finns någon mer men minns ej vem?!
  • JJ 75

hej Jam, japp är örebroare och vasastadare, så lite koll på läget , ring Karla VC - och be att få Eva Hedlund - en av de bästa! Ring BM på 019-602 95 36 och boka tid, de är inkallade (de också) i vaccinationspatrullen, så boka tid med lite framförhållning!

Annars - välkommen till Örebro! Läste Vips och funderade om det är en av Jönssons fastigheters nyrenoverade - i så fall - ytterligare grattis - kalasområde!!

Annars allt bra här - åter från ÖF och lunhc på g sedan förhoppningsvis en samordnad sovning med två sovande barn samtidigt

Önskar alla en god helg, och extra tankar till Essi m fam i flyttkaoset (eller kaos behöver det ju inte vara?!)

Kram, kram!

• jamis

JJ: tack så mycket för tips! Vi kommer att flytta i början på december så det kanske är lite tidigt att ringa nu? Det är en lägenhet på Karlagatan/vägen, Ragnarssons fastigheter. Om du känner till de. Hoppas det oxå är ett bra område
    Då kanske du kan tipsa om ÖF oxå, jag har kollat upp att det finns en på Olaus Petri som verkar ligga nära. Finns det fler? Vi kanske ses där

Svar på tråden minnas xiii